Liikenteessä ärsyttää:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Juu, tota ainoaa yli menevää suojatietä suosittelisin käyttämään ihmisten aikoihin. Mutta poikittaisylitys jostain muualta kuin ton risteyksen valoista. Kohtuutonta että pitäis odottaa kolmet valot ylittääkseen yhden tien. Nuo kääntyvien kaistat hankaloittavat autokaistalle siirtymistä ylityksen ajaksi.

Ei kyllä ole yhtään ajateltu kevyttä liikennettä tämän risteyksen suunnittelussa.
Jep! Jalankulkijoiden näkökulmastahan tuo paikka on ratkaistu ylikulkusillalla. On aika käsittämätöntä, miksei sitä siltaa ole tehty myös eteläpäästä sellaiseksi että sinne pääsisi fillarilla ajamaan.
 

Lugera

Well-known member
Liittynyt
21.12.2007
Viestit
1592
Tyypillinen VR:n talvi - juna 18 minuuttia myöhässä ja lipun hinta oli kallistunut viime kerrasta eurolla. Ei euro toki haittaa minua yhtään, mutta ehkä junat voisivat hieman paremmin talvisinkin kulkea. Aikataulukirjaa voi toisessa tapauksessa käyttää ilmaisena vessapaperina...
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ois ihan mielenkiintoista nähdä tilastoja, kuinka paljon yksityisautoilu on lisääntynyt tänä talvena - varsinkin PK-seudulla.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ois ihan mielenkiintoista nähdä tilastoja, kuinka paljon yksityisautoilu on lisääntynyt tänä talvena - varsinkin PK-seudulla.
Itsellä on tuntuma, että ykköskehällä on ruuhkat helpottaneet ja ainakin raskas liikenne on vähentynyt. Osa varmaan johtuu Vuosaaren sataman avaamisesta ja Vallikallion valojen poistamisesta, mutta kyllä liikenne on selvästi vähentynyt. VR ei poikittaissuunnalla liiemmin vaikuta.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Itsellä on tuntuma, että ykköskehällä on ruuhkat helpottaneet ja ainakin raskas liikenne on vähentynyt. Osa varmaan johtuu Vuosaaren sataman avaamisesta ja Vallikallion valojen poistamisesta, mutta kyllä liikenne on selvästi vähentynyt. VR ei poikittaissuunnalla liiemmin vaikuta.
Itse asiassa ainahan sitä liikennettä on talviaikaan muutenkin vähemmän. Syksyllä ja keväällä on isoimat ruuhkat, kesällä sitten hiljasempaa. Talvella huonon kelin aikaan saattaa mennä kylläkin syksyä pahemmaksi puuroksi ruuhkaliikenne.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Itse asiassa ainahan sitä liikennettä on talviaikaan muutenkin vähemmän. Syksyllä ja keväällä on isoimat ruuhkat, kesällä sitten hiljasempaa. Talvella huonon kelin aikaan saattaa mennä kylläkin syksyä pahemmaksi puuroksi ruuhkaliikenne.
Joukkoliikenteen lisäksi talvella varmaan harrastetaan herkemmin kimppakyytejäkin?

Voisin kuitenkin kuvitella, että aika moni junalla aiemmin matkustanut on vaihtanut autoon, jos vaan on auto ollut käytössä.. Ainakin silloin kun pitää olla tiettyyn aikaan perillä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Joukkoliikenteen lisäksi talvella varmaan harrastetaan herkemmin kimppakyytejäkin?

Voisin kuitenkin kuvitella, että aika moni junalla aiemmin matkustanut on vaihtanut autoon, jos vaan on auto ollut käytössä.. Ainakin silloin kun pitää olla tiettyyn aikaan perillä.
Eiköhän proletariaatti käy ympäri vuoden aika samalla tavalla töissä. Kesällä sitten loma. En usko että moni vaihtaa yksityisen ja julkisen kulkupelin välillä vuodenajan perusteella. Se oma auto nimenomaan on mukava talvella. Luulen että talven vähäisempi liikenne johtuu pikemminkin siitä, että huviajelijoita on vähemmän ja rikkaat on talvea paossa jossain thaimaassa.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ei tämä nyt voi sanoa, että varsinaisesti ärsyttäisi, mutta osaa ne ammattimiehetkin virheitä tehdä.

Aamulla tulin nelikaistaista katua pitkin Turun keskustaan päin skootterilla ja saavuttiin liikennevaloihin. Edellä oli kaksi autoa, jotka olivat kääntymässä risteyksestä oikealle, oltiin siis luonnollisesti oikealla kaistalla. Omana aikeenani oli jatkaa suoraan. Odotin ihan rauhassa että se kaveri pääsee siitä edestä pois, en siis tehnyt mitään järkyttäviä koukkailuja. Olin myös ryhmittynyt oikean kaistan vasempaan reunaan, ettei kellekään jäisi epäselväksi mihin olen menossa. Auton edestä poistuttua ehdin kolmesta viiteen metriä kiihdyttää, kun edestä päin tullut palokunnan farmari auto oli omasta suunnastaan kääntymässä vasemmalle, eli minun eteen ja siihen se totisesti myös kääntyi. Toi skootteri kevyenä pelinä kiihtyy useampaa henkilöautoakin nopeammin, jotta tarvi oikein lukita pyörät (tai siis takapyörän), mutta ehdin huomauttaa äänitorvisignaalilla, jolloin kaiffari heilautti autossaan kättä, jotta huomasi mut - TOSIN VÄHÄN MYÖHÄÄN!

Mutta jos siihen asti olin vähän unessa, niin tuo kyllä herätti ja pulssi olikin seuraavat pari minuuttia jossain 120 tienoilla.

EDIT: Hälytysajossa ollut hän ei. :D
 
Viimeksi muokattu:

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Ei tämä nyt voi sanoa, että varsinaisesti ärsyttäisi, mutta osaa ne ammattimiehetkin virheitä tehdä.

Aamulla tulin nelikaistaista katua pitkin Turun keskustaan päin skootterilla ja saavuttiin liikennevaloihin. Edellä oli kaksi autoa, jotka olivat kääntymässä risteyksestä oikealle, oltiin siis luonnollisesti oikealla kaistalla. Omana aikeenani oli jatkaa suoraan. Odotin ihan rauhassa että se kaveri pääsee siitä edestä pois, en siis tehnyt mitään järkyttäviä koukkailuja. Olin myös ryhmittynyt oikean kaistan vasempaan reunaan, ettei kellekään jäisi epäselväksi mihin olen menossa. Auton edestä poistuttua ehdin kolmesta viiteen metriä kiihdyttää, kun edestä päin tullut palokunnan farmari auto oli omasta suunnastaan kääntymässä vasemmalle, eli minun eteen ja siihen se totisesti myös kääntyi. Toi skootteri kevyenä pelinä kiihtyy useampaa henkilöautoakin nopeammin, jotta tarvi oikein lukita pyörät (tai siis takapyörän), mutta ehdin huomauttaa äänitorvisignaalilla, jolloin kaiffari heilautti autossaan kättä, jotta huomasi mut - TOSIN VÄHÄN MYÖHÄÄN!

Mutta jos siihen asti olin vähän unessa, niin tuo kyllä herätti ja pulssi olikin seuraavat pari minuuttia jossain 120 tienoilla.

EDIT: Hälytysajossa ollut hän ei. :D
Farmari auto! Hah HAH! FARMARI AUTO!!
 

Pietari

HarjunHerra
Liittynyt
4.3.2007
Viestit
7217
Sijainti
Etelä-Savo
Liikenteeseen on ilmestynyt upouusia autoja, joiden takavalot eivät pala, vaikka keula loistaa. Oletteko huomanneet? Luultavasti kuljettajakaan ei ole perän pimeydestä aina tietoinen.

Kyseessä ei ole autoon iskenyt sähkövika vaan autonvalmistajien varautuminen ensi helmikuussa Euroopan unionissa voimaan tulevaan valodirektiiviin, joka kieltää (!) uusissa autoissa takavalojen käytön, kun edessä on huomiovalot päällä.
Siinä ote jutusta Pimeä päätös kerrassaan. Onkohan tässä järkeä? :eek!:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ehdottomasti on järkeä, kun noilla valoilla voi lähes kiertää idioottimaista valonpolttopakkoa :ahem:
Kyllä se vaan ihan kirkkaana kesäpäivänäkin on huomattavasti helpompi havaita valot päällä liikkuva auto kuin valot pimeänä menevä auto. Joten en nyt menisi ihan idioottimaiseksi sanomaan valojenkäyttöpakkoa etenkin Suomessa (ja mun mielestä myös ihan missä maassa vaan).
Eihän se idea päivällä ole siinä että sä näkisit paremmin vaan nimenomaan siinä, että muut näkee sut paremmin. Ja takavaloilla tämä on tietty niiden ainoa merkitys oli näkyvyys sitten hyvä tai huono.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Kyllä se vaan ihan kirkkaana kesäpäivänäkin on huomattavasti helpompi havaita valot päällä liikkuva auto kuin valot pimeänä menevä auto. Joten en nyt menisi ihan idioottimaiseksi sanomaan valojenkäyttöpakkoa etenkin Suomessa (ja mun mielestä myös ihan missä maassa vaan).
Eihän se idea päivällä ole siinä että sä näkisit paremmin vaan nimenomaan siinä, että muut näkee sut paremmin. Ja takavaloilla tämä on tietty niiden ainoa merkitys oli näkyvyys sitten hyvä tai huono.
Juurikin näin. Tästä on ihan todistettujakin tuloksia olemassa.
 
Ylös