Liikenteessä ärsyttää:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Noi tietyöalueet on kyllä itsekin tullut huomattua. Itte pudottaa 30 alueella nopeuden 35-40 tienoille, niin kyllä ohi mennään...yleensä roimaa ylinopeutta tai vähintään jäädään metrin päästä puskuriin roikkumaan.

LA-SU aikoina vedän sitten ittekin ylinopeutta ko. paikat, ettei tarvi vittu päälle ajaa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Poika kertoili ollessaan mopoiässä, suurimmalla osalla autoista olleen tarpeen ohittaa mopo paikassa kuin paikassa. Vastaavasti liikenneympyröissä osa autoista ajaa hyvin hitaasti, minkä takia hänen taas täytyi hidastaa vauhtia ympyrässä.
Jeps.. Kuulemma sama ilmiö oli silloin kun vasta ajokortin saanneilla piti olla 80-lätkä taka-ikkunassa.. 80-lätkän autoja ohitettiin sitten väkisin, ja ohituksen jälkeen ohittajat ajoivat kuitenkin samaa vauhtia..
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Jeps.. Kuulemma sama ilmiö oli silloin kun vasta ajokortin saanneilla piti olla 80-lätkä taka-ikkunassa.. 80-lätkän autoja ohitettiin sitten väkisin, ja ohituksen jälkeen ohittajat ajoivat kuitenkin samaa vauhtia..
Muistanpa omista kokemuksista tuon. Tarkoituksenahan oli parantaa liikenneturvallisuutta, mutta tulos oli päinvastainen.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Noi tietyöalueet on kyllä itsekin tullut huomattua. Itte pudottaa 30 alueella nopeuden 35-40 tienoille, niin kyllä ohi mennään...yleensä roimaa ylinopeutta tai vähintään jäädään metrin päästä puskuriin roikkumaan.

LA-SU aikoina vedän sitten ittekin ylinopeutta ko. paikat, ettei tarvi vittu päälle ajaa.
Tuohan noissa on vähän ongelmana, kun niitä nopeusrajoituksia ei oteta pois, tai ne on kilometritolkulla turhaan - sitten kukaan ei usko niitä vaikka ois tarpeenkin....
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26885
Juuri näihin paikkoihin pyöräkaista toisi ratkaisunsa, koska autot jäävät tällöin pyöräkaistan taakse odottamaan, koska pyöräkaista olisi ikään kuin yksi kaista autotiellä..
Näinhän se on. Omalle työmatkallanikin, jossa noita aiemmin mainitsemiani sivutien liittymiä on useita, mahtuisi hyvin tuollainen pyöräkaista, koska kyseisen autotien kaistat ovat poikkeuksellisen leveitä. Jos pyörätie/jalkakäytävä on kivetyksellä autotiestä erotettu, niin siitä on yleensä varaa napsaista puoli metriä pyöräkaistaksi.

Lisäksi talvella voisi elätellä toiveita, että pyöräkaistat aurattaisiin samalla kuin autotiekin. Meillä päin kun nuo pyöräteiden auraukset tehdään niin pirun myöhään ja viikonloppuna ei lainkaan. Viime talvena tulikin muutaman kerran poljettua autotietä pitkin töihin. Tosin voi siinä käydä niinkin, että ne lumet aurattaisiin juuri siihen pyöräkaistalle. :thumbfh:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Moottoritiellä joku kääpä jonka olin aikeissa ohittaa, siirtyikin vasemmalle ja teki uu-käännöksen. Ei paljon päätä pakota kun jarruttelee pysähdyksiin 120 ajavien edessä ohituskaistalle. Ei sentään tehnyt käännöstä oikeanpuoleiselta pientareelta kiilaten. Ohitin sitten oikealta kera torvensoiton. Mahtoikohan tuo edes kuulla.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Moottoritiellä joku kääpä jonka olin aikeissa ohittaa, siirtyikin vasemmalle ja teki uu-käännöksen. Ei paljon päätä pakota kun jarruttelee pysähdyksiin 120 ajavien edessä ohituskaistalle. Ei sentään tehnyt käännöstä oikeanpuoleiselta pientareelta kiilaten. Ohitin sitten oikealta kera torvensoiton. Mahtoikohan tuo edes kuulla.
Eli samanlainen tilanne, joka aiheutti turun ohitustiellä ketjukolarin? Aika hazardia kyllä..
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Moottoritiellä joku kääpä jonka olin aikeissa ohittaa, siirtyikin vasemmalle ja teki uu-käännöksen. Ei paljon päätä pakota kun jarruttelee pysähdyksiin 120 ajavien edessä ohituskaistalle. Ei sentään tehnyt käännöstä oikeanpuoleiselta pientareelta kiilaten. Ohitin sitten oikealta kera torvensoiton. Mahtoikohan tuo edes kuulla.
Tuollaisilta pitäisi kortti viedä välittömästi ja pysyvästi pois.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Mopolla ajaminen on hanurista, varsinkin kun mulla on oiken erityisen huono mopo. Jää ylämäissä ja kiihdytyksissä melken paikalleen..

Moottoritiellä joku kääpä jonka olin aikeissa ohittaa, siirtyikin vasemmalle ja teki uu-käännöksen. Ei paljon päätä pakota kun jarruttelee pysähdyksiin 120 ajavien edessä ohituskaistalle. Ei sentään tehnyt käännöstä oikeanpuoleiselta pientareelta kiilaten. Ohitin sitten oikealta kera torvensoiton. Mahtoikohan tuo edes kuulla.
Oisit täräyttänyt päälle, sillai pikkasen vaan :p Vakuutus korvaisi varmaan tässä tapauksessa.
 

jäämies

Well-known member
Liittynyt
7.3.2004
Viestit
825
Ärsyttäviä on imbesillit jotka matelevat alle nopeusrajoituksen vilkkaalla tiellä mutta kun ohituskaista alkaa painavat kaasua ettei vaan kukaan pääse ohi. Terveisiä vaan eräällekin Audi kuskille Tampere-Jyväskylä välillä Ruisrockista pois ajaessani.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Eli samanlainen tilanne, joka aiheutti turun ohitustiellä ketjukolarin? Aika hazardia kyllä..
Itsekin siinä jarruttelin ensin johonkin seitsemään kymppiin kun oli pimeä ja ajattelin, että tiellä olisi jotain esteitä kun se sillain jarruttelee. Mitään hazardiväistöjä ei tarvinnut tehdä kun sen verran oli tilanteen alkaessa matkaa tohon ja seuraava tuli takana jossain 100m päässä, mutta enpä usko että toi kuitenkaan hirveästi taakseen katseli tai muita ajatteli kun ohituskaistalle pysähtyi.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26885
Enpä tiedä onko tämä nyt erityisen ärsyttävää, mutta olen pitänyt melko vaarallisena nelikaistaisia teitä, joissa on pysäköinti sallittu, vaikkei parkkiruutuja olekaan piirretty. Eli mulla on käynyt joskus vierasta katua ajaessa niin, että olen rauhassa posotellut oikeanpuolimmaista kaistaa ja todennut, että edessä kulkee minua hitaammin auto, jossa ei ole valoja päällä. Hetki myöhemmin tajunnut, että autohan seisookin paikallaan ja on tullut kiire vaihtaa kaistaa tai jarruttaa. Eihän tuo nyt päivänvalossa paha ole, mutta syyspimeällä, kun katulamppujen valo ei paljoa valaise ja siihen vielä lisää mustan jään ja vieraalla paikkakunnalla suunnistamisen niin se pysäköity auto tulee todella yllättäen selkä edellä vastaan.

Meillä Valkeakoskella on tuollainen katuosuus, jossa vieraspaikkakuntalainen lähtee automaattisesti ajamaan juuri sitä reunimmaista kaistaa. Toinen vastaavanlainen paikka tulee mieleen Rauman Syväraumankadulta.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Enpä tiedä onko tämä nyt erityisen ärsyttävää, mutta olen pitänyt melko vaarallisena nelikaistaisia teitä, joissa on pysäköinti sallittu, vaikkei parkkiruutuja olekaan piirretty. Eli mulla on käynyt joskus vierasta katua ajaessa niin, että olen rauhassa posotellut oikeanpuolimmaista kaistaa ja todennut, että edessä kulkee minua hitaammin auto, jossa ei ole valoja päällä. Hetki myöhemmin tajunnut, että autohan seisookin paikallaan ja on tullut kiire vaihtaa kaistaa tai jarruttaa. Eihän tuo nyt päivänvalossa paha ole, mutta syyspimeällä, kun katulamppujen valo ei paljoa valaise ja siihen vielä lisää mustan jään ja vieraalla paikkakunnalla suunnistamisen niin se pysäköity auto tulee todella yllättäen selkä edellä vastaan.

Meillä Valkeakoskella on tuollainen katuosuus, jossa vieraspaikkakuntalainen lähtee automaattisesti ajamaan juuri sitä reunimmaista kaistaa. Toinen vastaavanlainen paikka tulee mieleen Rauman Syväraumankadulta.
Olen myös ÄÄNEEN ihmetellyt kuinka vitussa tuollaisia parkkiteitä sallitaan. Onneksi niitä ainakaan Turussa ei montaa ole ja paikalliset osaa jo onneksi näitä varoa.
 

Suggestiivi

Kusihousunörtti
Liittynyt
4.10.2009
Viestit
1050
Poika kertoili ollessaan mopoiässä, suurimmalla osalla autoista olleen tarpeen ohittaa mopo paikassa kuin paikassa.
Totta. Olen nähnyt kuukauden mopoilun aikana kaksi(!) tilannetta, joissa takaatuleva on etsinyt turvallisen paikan ohitukseen. Muutoin tullaan ohi milloin mistäkin.
 

teppoil

Well-known member
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2599
Totta. Olen nähnyt kuukauden mopoilun aikana kaksi(!) tilannetta, joissa takaatuleva on etsinyt turvallisen paikan ohitukseen. Muutoin tullaan ohi milloin mistäkin.
Niin.
Vaikka ajan usein eräällä 60 km/h alueella (joka vaihtuu kilsan päästä 40 km/h alueeksi) 65-70 km/h, niin joidenkin autoilijoiden on pakko painaa mopoilijan ohi vaikka hirveällä ylinopeudella, vaikka tuskin mihinkään voi olla niin kiire.

Ja joskus jos ajan 80 km/h alueella jotain 85 niin silloinkin painetaan ohi.

Ehkä jotkut autoilijat ei kestä jostain syystä ajaa mopojen perässä..?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Niin.
Vaikka ajan usein eräällä 60 km/h alueella (joka vaihtuu kilsan päästä 40 km/h alueeksi) 65-70 km/h, niin joidenkin autoilijoiden on pakko painaa mopoilijan ohi vaikka hirveällä ylinopeudella, vaikka tuskin mihinkään voi olla niin kiire.

Ja joskus jos ajan 80 km/h alueella jotain 85 niin silloinkin painetaan ohi.

Ehkä jotkut autoilijat ei kestä jostain syystä ajaa mopojen perässä..?
Tosin noita vauhteja et aja mopolla vaan kevyt moottoripyörällä, huolimatta mopon kilvistä. Kun narahdat tulee pikkuisen maksettavaa ja kortti hyllylle.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Oisit täräyttänyt päälle, sillai pikkasen vaan :p Vakuutus korvaisi varmaan tässä tapauksessa.
Miten täräytetään "sillai pikkasen vaan" moottoritiellä pysähtyneen ajoneuvon perään 120km/h nopeudesta?
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Niin.
Vaikka ajan usein eräällä 60 km/h alueella (joka vaihtuu kilsan päästä 40 km/h alueeksi) 65-70 km/h, niin joidenkin autoilijoiden on pakko painaa mopoilijan ohi vaikka hirveällä ylinopeudella, vaikka tuskin mihinkään voi olla niin kiire.

Ja joskus jos ajan 80 km/h alueella jotain 85 niin silloinkin painetaan ohi.

Ehkä jotkut autoilijat ei kestä jostain syystä ajaa mopojen perässä..?
Kertomuksesi perusteella vaikuttaa ennemminkin siltä, että jotkut mopoilijat eivät kestä ohitetuksi joutumista. Onnea vaan kilpa-ajoihin sitten kun saat autokortin.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kertomuksesi perusteella vaikuttaa ennemminkin siltä, että jotkut mopoilijat eivät kestä ohitetuksi joutumista. Onnea vaan kilpa-ajoihin sitten kun saat autokortin.
Kilpa-ajoihin ei tarvita ajokorttia, poikkeuksena ralla, jossa ajellaan välillä yleisillä teillä.
 
Ylös