Vittu että vituttaa. Punaisia päin ajelu on ja pahenee vaan stadissa. Ongelmaristeyksissä erityisesti. Yksi on tossa Laaksossa, Nordensköldinkadun ja Läntisen Stadionintien valoissa. Idästä tullessa valot vaihtuu ensin suoraan ajaville punaisille, jonka jälkeen vasemmalle kääntyville vihreäksi. Noin joka toinen taksi kuitenkin ajaa risteyksen surutta läpi punaisilla kun näkee että Laakson/Auroran sairaalan pihasta ei tule ketään. Ja pari viikkoa sitten tulin Laaksosta juosten ja jalankulkijan valo vaihtui mun edellä vihreälle, siellä jo mummo lähti menemään. Eiköhän vasemmalle stadionille kääntyvä CLK-mersu kiihdyttää moottori muristen vielä risteyksen läpi ja oli siinä ja siinä etten minä ja mummo jääty sen alle. No mä lähdin juosten perään kun tiesin, että on umpitie. Ja siellähän nuori kundi parkkeerasi autoaan. Koputin ikkunaan ja vähemmän ystävällisesti kysyin, että "mitä helvettiä sä meinasit tossa risteyksessä äsken"? Kundi vetelee ylimielisesti hands freetä korvista ja jupisee. Siinä vielä kysyin, että se on vissiin ihan ookoo riskeerata jalankulkijoiden henki tollasessa paikassa kun on kiire harkkoihin. Ja että voidaan tilata skoudet paikalle selvittämään tätä asiaa. Siinä se vähän nöyrty ja käskin olla viimenen kerta kun tollasta teki. Voi vittu että vitutti.
Nämä Suomen liikennelainsäädännön väärinkäyttöoikeudet itselleen antaneet ääliöt ottaa kupoliin täälläkin. Etenkin nämä, joiden tempaukset saavat muut selvään vaaraan.
Meillä on tässä vieressä tie jossa nopeusrajoitus on 40.
Nopeusrajoitukselle on ihan hyvät syyt. Tie varrella on koulu, pari lastentarhaa, lasten suosima uimaranta, leikkipuisto, lapsiperheiden koteja, vahustentalo jne. Tietä ylittää tai sitä käyttää päivittäin satoja lapsia.
Tässä meidän kohdallamme on mahdollista ajaa - jos haluaa - vaikka satasta. Ja perkele, että se on huomattu. Vitun ääliöt eivät taida tasan ymmärtää, että kun jostain pensasaidan välistä, pihasta kaartaa poikajoukko fillareilla pyyhkeet tarakalla kohti uimarantaa, ei kuski ehdi edes hipasta jarrupoljinta kun on jo märkä läntti 6 vuotiaasta lapsesta tiessä.
Näitä 80-100 ajavia on sattunut parille viime viikolle ainakin 10.
Viimeksi pakoputkiviritteinen Audi. Kaasutteli ja suditteli jo tuolla kaukana kunnes antoi laulaa tästä ohi niin, että hirvitti. Kuuntelin, että kääntyy takas, nappasin nyrkin kokoisen kiven käteen ja lähdin juoksemaan kohti tietä.
Ei tullu. Mutta jos olisi tullu, olisin pysäyttäny. Jos ei olisi pysähtyny olisi saanu kivestä konttiin.
Jotain pitää tehdä, ennen kuin kolmas lapsi joutuu tässä raitilla yliajetuksi. Kun ei muu auta, niin pitää rauhottaa itse kaahareita.
Jokainen saa kivestä jos satun kohdalle ja painaa tosta ohi 80-100 lasissa. Saatanan ääliöt.
Vituttaa.