Meinasitko kiihdyttää sujuvasti ja vaihtaa kaistaa kiilaamatta ketäänMulle "meinasi sattua tänään" liikenteessä nolo vahinko. En kehtaa kertoa enämpää, koska tunnen itseni zaikomiksi.
Meinasitko kiihdyttää sujuvasti ja vaihtaa kaistaa kiilaamatta ketäänMulle "meinasi sattua tänään" liikenteessä nolo vahinko. En kehtaa kertoa enämpää, koska tunnen itseni zaikomiksi.
Tuli noista pyöräteiden päättymisistä mieleen, että sama ongelma koskee, tosin pienemmässä määrin, myös mopoja ja mopoille sallittuja teitä. Sieltä joutuu melko mielenkiintoisia kiemuroita joskus ajamaan jos haluaa laillisesti liittyä viereiselle tielle. Ja toisinaan laillisesti liittymisen toteuttaminen on mahdottomuus. Ellei sit työnnä koko rakkinetta jonnekin.Prismassa kohta juttua pyöräteistä ja siitä missä pyöräily ois niinku turvallisinta, jos kiinnostaa.
Kyl on vaikeeks tehty ku haluaa vaikka vaan pyöräillä kehä1 myöten. Jokasen isomman risteävän tien ramppihelvetissä joutuu etsimään että mistäs kolkasta sitä pääsee jatkamaan samaan suuntaan. Tuntuu että noi pyörätiet on tehty sillä filosofialla, että kunhan nyt pysyisivät poissa autoilijoiden jaloista. Pyörätieverkko kyllä kattaa melkein joka paikan, mutta ei puhettakaan että olisi jotenkin järkevästi se verkko suunniteltu pyöräilijän kannalta tai että olisi toimivat runkoreitit joilla ei tarvis mitään väistää tai varoa.Tuli noista pyöräteiden päättymisistä mieleen, että sama ongelma koskee, tosin pienemmässä määrin, myös mopoja ja mopoille sallittuja teitä. Sieltä joutuu melko mielenkiintoisia kiemuroita joskus ajamaan jos haluaa laillisesti liittyä viereiselle tielle.
Auttaisi jo aika paljon jos tehtäisiin ne pyörätiet kulkemaan ihan omia reittejään. Ei niiden aina (tai oikeastaan juuri koskaan) tarvitse olla just siinä autotien vieressä.Kyl on vaikeeks tehty ku haluaa vaikka vaan pyöräillä kehä1 myöten. Jokasen isomman risteävän tien ramppihelvetissä joutuu etsimään että mistäs kolkasta sitä pääsee jatkamaan samaan suuntaan. Tuntuu että noi pyörätiet on tehty sillä filosofialla, että kunhan nyt pysyisivät poissa autoilijoiden jaloista. Pyörätieverkko kyllä kattaa melkein joka paikan, mutta ei puhettakaan että olisi jotenkin järkevästi se verkko suunniteltu pyöräilijän kannalta tai että olisi toimivat runkoreitit joilla ei tarvis mitään väistää tai varoa.
Täältä päin löytyy aika hyvin suuntakylttejä kyllä.Kyl on vaikeeks tehty ku haluaa vaikka vaan pyöräillä kehä1 myöten. Jokasen isomman risteävän tien ramppihelvetissä joutuu etsimään että mistäs kolkasta sitä pääsee jatkamaan samaan suuntaan. Tuntuu että noi pyörätiet on tehty sillä filosofialla, että kunhan nyt pysyisivät poissa autoilijoiden jaloista. Pyörätieverkko kyllä kattaa melkein joka paikan, mutta ei puhettakaan että olisi jotenkin järkevästi se verkko suunniteltu pyöräilijän kannalta tai että olisi toimivat runkoreitit joilla ei tarvis mitään väistää tai varoa.
Mä olen aina kuvitellut, että ne valot on siinä talvea varten. Jos autot päästää tuohon ylämäkeen odottamaan vuoroaan liukkaalla niin siinä ollaankin sitten hetki.Minkähän vuoksi tossa kuvassa on muuten huputettu noi ennen siltaa olevat liikennevalot? Joskus kun on enämpi ruuhkaa, niin ilman valoja tuohon tulee mukava pattitilanne, kun sillan jälkeinen vasemmalle kääntyvien ryhmittymiskaista tulee täyteen.
Toi lisäis entisestään reitin epäselvyyttä, kun itse ainakin tiedän TIEN joka vie paikasta A paikkaan B, mutta en tiedä niistä kevyenliikenteenväylien suunitimista yhtään mitään ja mitä kauemmaksi se SIITÄ tiestä vie, sitä todennäköisemmin olen menossa harhasuuntaan.Auttaisi jo aika paljon jos tehtäisiin ne pyörätiet kulkemaan ihan omia reittejään. Ei niiden aina (tai oikeastaan juuri koskaan) tarvitse olla just siinä autotien vieressä.
Minkähän vuoksi tossa kuvassa on muuten huputettu noi ennen siltaa olevat liikennevalot? Joskus kun on enämpi ruuhkaa, niin ilman valoja tuohon tulee mukava pattitilanne, kun sillan jälkeinen vasemmalle kääntyvien ryhmittymiskaista tulee täyteen.
En ollut tuota huputuskysymystä aiemmin huomannutkaan. Eli kuten Bobakki tuossa kirjoittikin, ne ennen ylämäkeä olevat valot on sen takia että talvella ei liikenne juutu siihen ylämäkeen. Varsinkin rekat voisivat olla kivoja jumittaessaan siihen. Veikkaan, että kokemuksen perästä on nuo lisäliikennevalot tuohon ilmestyneet eli liikenne on joskus seissyt siinä oikein huolella ja jollain on sitten välähtänyt. Tässä on toinen vastaava paikka, jossa myös talvella lisäliikennevalot, jotka kesällä huputettuna.Mä olen aina kuvitellut, että ne valot on siinä talvea varten. Jos autot päästää tuohon ylämäkeen odottamaan vuoroaan liukkaalla niin siinä ollaankin sitten hetki.
Jep, huomasin tuon tossa muutama viikko sitten kun fillaroin töihin reitin korkeuserojen mukaan optimoitua reittiä (http://kevytliikenne.ytv.fi/ :thumbup.Kyl on vaikeeks tehty ku haluaa vaikka vaan pyöräillä kehä1 myöten. Jokasen isomman risteävän tien ramppihelvetissä joutuu etsimään että mistäs kolkasta sitä pääsee jatkamaan samaan suuntaan. Tuntuu että noi pyörätiet on tehty sillä filosofialla, että kunhan nyt pysyisivät poissa autoilijoiden jaloista. Pyörätieverkko kyllä kattaa melkein joka paikan, mutta ei puhettakaan että olisi jotenkin järkevästi se verkko suunniteltu pyöräilijän kannalta tai että olisi toimivat runkoreitit joilla ei tarvis mitään väistää tai varoa.
Juu, näin on ja kyseessä on varma tieto. Muistan kun tuohon jälkimmäiseen liittymään tuli valot ja alkuun ei ollut radan edessä lisävaloja. Muutekin kyseinen liittymä on ehtinyt muuttua reilusti ajokortin saamiseni jälkeen.En ollut tuota huputuskysymystä aiemmin huomannutkaan. Eli kuten Bobakki tuossa kirjoittikin, ne ennen ylämäkeä olevat valot on sen takia että talvella ei liikenne juutu siihen ylämäkeen. Varsinkin rekat voisivat olla kivoja jumittaessaan siihen. Veikkaan, että kokemuksen perästä on nuo lisäliikennevalot tuohon ilmestyneet eli liikenne on joskus seissyt siinä oikein huolella ja jollain on sitten välähtänyt. Tässä on toinen vastaava paikka, jossa myös talvella lisäliikennevalot, jotka kesällä huputettuna.
Skodeillessa kannattaa pukea sumopainijan puku päälle niin ei satu, jos joku puusilmäinen autoilija ajaa vahingossa yli tuolla ajotavalla.Vedän yleensä "liinat kiinni" aina suojateiden edessä, oli ihmisiä näkyvissä tai ei. Voivat olla näkymättömiäkin. Myös jokaisen tien varteen parkkeeratun kulkuneuvon viereen jään odottelemaan jos se parkistaan poistuisi. Oli ihmisiä kulkuneuvossa tai ei. Voivat olla näkymättömiä.
Ei ole viime aikoina tällä taktiikalla juuri ärsytellyt.
En aina oikein ymmärrä miksi ne jalankulkijat odottelee suojatien edessä. Ei muuta, kun murhaava katse kohti autoilijaa ja rauhallisesti ja määrätietoisesti yli tien. Paitsi jos sieltä on tulossa reilusti yli 1500kg rautaromua tai rautaromu on jään päällä.jalankulkija selvästi seisoo ja odottaa että tulee sopiva väli
Joo! Toi meneekin sitten melkein "liikenteessä riemastuttaa" -osastolle kun joku leikkaa silleen hiukan liikaa ja sitten arvotaan, että: "Mikäs on kun meinaa mennä vastaantulevien puolelle ?"Tähän vasemmalle kääntymiseen liittyy yleensä huonosti valittu ajolinja. Monet kääntävät liian aikaisin, ja sitten ulostulossa tekee tiukkaa pysyä omalla kaistalla/tiellä ja kiihdytyksen aloitus kestää ja kestää.
Voe kamala, kyllä nyt alko vituttaa.. :mad_old: kaikenlaisia törppöjä! Kortti pois tuollasilta.Se kun ihmiset ei osaa kiihdyttää autolla samaan aikaan kun käännytään risteyksessä. Varsinkin valoristeyksissä vihreällä nuolella vasemmalle käännyttäessä (eli ei todennäköisesti tartte kävelijöitä ja pyöräilijöitä väistellä). Tai siis ei oikeastaan ärsytä, mutta hiukan sellainen "Menis jo!" -fiilis tulee kun edellä ajava ajaa noin 20 km/h ja aloittaa varsinaisen kiihdytyksen vasta kun etupyörät on suoristettu kääntymisen jälkeen. Pelkääkö ne, että se auto kaatuu jos kääntää ja kiihdyttää samaan aikaan?
Tarkemmin muistellen tuo mainitsemani opetus tulikin tilanteessa, jossa ei ollut levennystä bussipysäkillä vaan se bussi pysähtyi siihen keskelle kaistaa ja olisi pitänyt toisen kaistan kautta koukata.Meillä opetettiin autokoulussa, että kannattaa lähestyä bussia sellaisella nopeudella, että kerkeää sitä tarvittaessa väistämään. Jos ei vilkku vilku niin kannattaa tarkkailla jarruvaloja. Jos ne palaa ni tuskinpa hirveesti kannattaa pysähtyä odottelemaan bussin lähtöä. Ei ne ihan niin äkäsesti lähde liikkeelle ku formulat