Eikä sivu-ikkunatkaan.. Tai luulivat varmaan että mä huvikseni seisoa kökötin siinä valojen edessä.Itse olen sitä mieltä kun eivät sivuilleen näe, niin eipä tämänkaltaisilla autoilijoilla nuo sivupeilit ole ollenkaan tarpeellisia
Eikä sivu-ikkunatkaan.. Tai luulivat varmaan että mä huvikseni seisoa kökötin siinä valojen edessä.Itse olen sitä mieltä kun eivät sivuilleen näe, niin eipä tämänkaltaisilla autoilijoilla nuo sivupeilit ole ollenkaan tarpeellisia
Sivu-ikkunassa on se vaara, että voit oikeasti loukata itsesi ja jos oikeusasteelle menee, niin voidaan jalankulkijan osaltakin tulkita vahingonteoksi. Peili on hyvä uloke autossa. Sen kun hutkaisee kadun pintaan ja autoilija pysähtyy ja tulee ulos möykkäämään. Sitten kaikki jalkapallotaidot käyttöön, suojatielle sikiöasentoon ja kiljutaan kuin pikkutyttö....varma voittoEikä sivu-ikkunatkaan.. Tai luulivat varmaan että mä huvikseni seisoa kökötin siinä valojen edessä.
Sivu-ikkunassa on se vaara, että voit oikeasti loukata itsesi ja jos oikeusasteelle menee, niin voidaan jalankulkijan osaltakin tulkita vahingonteoksi. Peili on hyvä uloke autossa. Sen kun hutkaisee kadun pintaan ja autoilija pysähtyy ja tulee ulos möykkäämään. Sitten kaikki jalkapallotaidot käyttöön, suojatielle sikiöasentoon ja kiljutaan kuin pikkutyttö....varma voitto
Näitkö Valon?Tuo postaus avautuu (ainakin minulle) paremmin, kun ottaa linkkien takaa löytyvät postaukset mukaan.
Useimmiten jätän linkit klikkaamatta. Mitähän olenkaan menettänyt?
Näinpä nyt minäkin.
...esim. jos pääsee vihreillä risteykseen, mutta edellämenijältä loppuu bensa siihen eteen...
Se ei ole edes punaisiapäin ajoa kun on jo mennyt pysäytysviivan yli ennen punaista.
Tottakai tukoksen mahdollisuuden näkyessä jäisin odottamaan. Tuossa kyseessä kuitenkin TÄYSIN ennakoimaton hyytyminen risteykseen. Radiosta kuulin ehkä viime vuonna jonkun liikennehäispän sanomana ettei punaisiapäin menoa ole enää jos jo risteysalueella kun yllättävä pysähtymispakko tulee.Eiköhän laki sano siitä aika selvästi ettei sen viivan jälkeen saa pysähtyä. Eli jos tie on tukossa jonon takia, niin pitää jäädä odottamaan pysäytysviivan taakse. Rike on siis tässä skenaariossa tapahtunut jokatapauksessa, ja jos jalankulkijalla on vihreä valo, niin autoilija on väistämisvelvollinen aina.
Tota täytyy joskus kokeilla! Haha!Sivu-ikkunassa on se vaara, että voit oikeasti loukata itsesi ja jos oikeusasteelle menee, niin voidaan jalankulkijan osaltakin tulkita vahingonteoksi. Peili on hyvä uloke autossa. Sen kun hutkaisee kadun pintaan ja autoilija pysähtyy ja tulee ulos möykkäämään. Sitten kaikki jalkapallotaidot käyttöön, suojatielle sikiöasentoon ja kiljutaan kuin pikkutyttö....varma voitto
Voi olla, en ole tuosta tapauksesta tosin kuullut eli voi olla joku muukin alikulkutunneli kyseessä, niitähän täällä riittää.Onkos tuo se alitus, missä aikaa sitten eräs mopoilija (tai kyytiläinen kuoli) kun oli ilman kypärää ja kaljakoppakin käsissä. Törmäsivät keskitolppaan.
Juuri ennen alitusta loiva mutka oikealle.Voi olla, en ole tuosta tapauksesta tosin kuullut eli voi olla joku muukin alikulkutunneli kyseessä, niitähän täällä riittää.
Veikkaisin että kyseessä on ulkomaalainen pyöräretkeilijä, joka on tottunut esim. keskieurooppalaiseen liikennekulttuuriin. Siellähän polkupyörä on yhdenvertainen liikenneväline auton kanssa ja liikenteen käyttäjät kunnioittavat toinen toisiaan.Ja pyörätiehän on tuossa muutaman metrin verran oikealle autotiestä. Varsinkin rautatien alitse mentäessä autoväylä menee aika kapeaksi, mutta kun meitä ei ollut kuin muutama peräkkäin ajava autoilija niin homma sujui ihan hyvin. Pyöräilijä oli sellaisen matkailupyöräilijän tms. oloinen, tavaraa kyydissä aika paljon ja sitä rataa. Oli siis todennäköisesti jostain ihan muualta ja todennäköisesti paikallistuntemuksen puutteen vuoksi päätynyt hiukan väärälle reitille.
Hyvinkin mahdollista/todennäköistä tuo. Täällähän on hiukan enempi sellaista meininkiä, että jos esim. pyöräilijä on "väärässä" paikassa ja autoilija on "oikeassa" niin siitä pyöräilijästä voi sitten ajaa ohi silleen sekä vaarallisen läheltä että lujaa ja tilanne on silloin vasta tasan, oikeassa olemisen suhteen siis.Veikkaisin että kyseessä on ulkomaalainen pyöräretkeilijä, joka on tottunut esim. keskieurooppalaiseen liikennekulttuuriin. Siellähän polkupyörä on yhdenvertainen liikenneväline auton kanssa ja liikenteen käyttäjät kunnioittavat toinen toisiaan.
Prismassa kohta juttua pyöräteistä ja siitä missä pyöräily ois niinku turvallisinta, jos kiinnostaa.Taas enemmänkin "havainto liikenteessä" kuin ärsyttävyys.
Tässä näin kohdassa[/URL] ajoi tänään pyöräilijä autotien puolella. Kuvassa punainen nuoli on suurinpiirtein pyöräilijän reitti:
...
Ja pyörätiehän on tuossa muutaman metrin verran oikealle autotiestä. Varsinkin rautatien alitse mentäessä autoväylä menee aika kapeaksi, mutta kun meitä ei ollut kuin muutama peräkkäin ajava autoilija niin homma sujui ihan hyvin. Pyöräilijä oli sellaisen matkailupyöräilijän tms. oloinen, tavaraa kyydissä aika paljon ja sitä rataa. Oli siis todennäköisesti jostain ihan muualta ja todennäköisesti paikallistuntemuksen puutteen vuoksi päätynyt hiukan väärälle reitille.
Yle Teema 20.00 Prisma Studio
Tutkimus pitää pyöräteitä vaarallisina. Asiantuntija viilaa polkupyörästä turhat grammat. Sähköpyörä haastaa perinteisen polkupyörän. Miten runkogeometria vaikuttaa ajoergonomiaan? Tieteen ajankohtaisohjelma.