Liikenteessä ärsyttää:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Eikun mä tiedän Andyn jutuista juttuja.
Kyllä mulle kokemus poliisin palveluksista kääntyy täysin negatiivisen puolelle. Olen joskus naputellut nettirikosilmoituksen esim. autoni naarmuttamisesta sekä pyörävarkaudesta, mutta niistä ei ole tullut koskaan edes automaattikuitausta että "kiitos viestistäsi, mutta resurssimme ei juuri nyt riitä selvittämään tutkintapyyntöäsi", tms. jollainen vähintään muilta instannseilta tulee jos mailia jonnekin lähettää. Heidän "palvelunsa" kohdallani tuntuu negatiivisessa mielessä toimivan todellakin tehokkaasti, esim. juurin minun poimintani yhtenäisestä jonosta ohituskaistalla, odottamaan pientareelle puoleksi tunniksi, minkä jälkeen viidensadan maksumääräyksen kirjoittaminen kouraan. Minä en pidä poliisia ystävänä, vaan sadistisena simputtajana.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Kyllä mulle kokemus poliisin palveluksista kääntyy täysin negatiivisen puolelle. Olen joskus naputellut nettirikosilmoituksen esim. autoni naarmuttamisesta sekä pyörävarkaudesta, mutta niistä ei ole tullut koskaan edes automaattikuitausta että "kiitos viestistäsi, mutta resurssimme ei juuri nyt riitä selvittämään tutkintapyyntöäsi", tms. jollainen vähintään muilta instannseilta tulee jos mailia jonnekin lähettää. Heidän "palvelunsa" kohdallani tuntuu negatiivisessa mielessä toimivan todellakin tehokkaasti, esim. juurin minun poimintani yhtenäisestä jonosta ohituskaistalla, odottamaan pientareelle puoleksi tunniksi, minkä jälkeen viidensadan maksumääräyksen kirjoittaminen kouraan. Minä en pidä poliisia ystävänä, vaan sadistisena simputtajana.
Juuri tähän minä viittasin, pelkotilasi ymmärtää paremmin, kun tietää vähän mitä kaikkea on tapahtunut.
 

kerella

Member
Liittynyt
29.3.2011
Viestit
11
Se että ajetaan ihan liian hiljaa alueella missä ei tarvi körötellä kahtakymppii!!Ja myös se että tööttäillään ruuhkassa.Ei se auta.:)
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Se kun joku on väärällä kaistalla, eikä osaa vaihtaa oikealle. Ajaa siinä sitten jotain 20km/h ilman vilkkua eteenpäin muita pidätellen. Extra-ärsytys jos itsekin olen vaihtamassa kaistaa samaan suuntaan. Pitäiskö

a) vaihtaa kaistaa törpösti alinopeudella ennen sitä, ja sitten se huomaa että tuossa on tilaa ja tulee taas eteen
b) odottaa että se saa vaihdettua ja vaihtaa itse samalla tavalla seuraavaksi
c) kiihdyttää edelle sen vaihtaessa, koska hidastelijan edessä on aina tilaa
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Se kun joku on väärällä kaistalla, eikä osaa vaihtaa oikealle. Ajaa siinä sitten jotain 20km/h ilman vilkkua eteenpäin muita pidätellen. Extra-ärsytys jos itsekin olen vaihtamassa kaistaa samaan suuntaan. Pitäiskö

a) vaihtaa kaistaa törpösti alinopeudella ennen sitä, ja sitten se huomaa että tuossa on tilaa ja tulee taas eteen
b) odottaa että se saa vaihdettua ja vaihtaa itse samalla tavalla seuraavaksi
c) kiihdyttää edelle sen vaihtaessa, koska hidastelijan edessä on aina tilaa
Kai siinä sun esimerkkiautossa on edes se valkoinen kolmio perässä.

T. nimim. haahuilija.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Voi vulvien kevät. Joku hetero ajanut takapuskuriin Kemin Prisman parkissa. Eikä lappua tietenkään jättänyt Lapin rehti mies/nainen.
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Voi vulvien kevät. Joku hetero ajanut Kemin Prisman parkissa. Eikä lappua tietenkään jättänyt Lapin rehti mies/nainen.
Mitäpä sitä, jos vaan ajanut siellä. Minäkin heterona ajelin tänään ties missä, enkä mitään lappuja jättänyt jälkeeni.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Voi vulvien kevät. Joku hetero ajanut takapuskuriin Kemin Prisman parkissa. Eikä lappua tietenkään jättänyt Lapin rehti mies/nainen.
Eikös ne yleensä ole homoja, jotka rassaa sinun takapuskuria?
 

Örfil

Guest
Voi vulvien kevät. Joku hetero ajanut takapuskuriin Kemin Prisman parkissa. Eikä lappua tietenkään jättänyt Lapin rehti mies.
Varmasti olikin hetero, anti-hetero olisi jättänyt lapun että terveisiä pärsiistä.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24241
Sijainti
lappeen Ranta
Perseestä tollaset autonkolhijat, jotka ei millään tavalla ota yhteyttä kolhimansa auton omistajaan.

Mulle viime kesänä oikein soitti toinen kuljettaja, joka oli autooni parkkiruudussa osunut (oli siis erikseen vaivautunut selvittämään mun puhelinnumeron auton rekisterin perusteella). Sattui vaan sillä kerralla olemaan niin, että olin noin 300 kilometrin etäisyydellä autostani kun ajettiin vaihtaria isän kanssa. Puhelimitse sitten soittajalle kommentoin , että: "Juu, se raapale on ollut autossa jokusen vuoden ja se puskurin kulmassa oleva muovikleeha taitaa olla vielä vanhempaa syntyperää." Eli mitään uutta jälkeä ei autoon ollut syntynyt mahdollisesta osumasta huolimatta. Kiva silti kun otti yhteyttä eikä vaan livahtanut paikalta.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Tapahtui äsken. Hahmo Matxi liikennevaloissa (alhaalla oleva sininen auto eli laatikko) ja joku Toyota Avensis kuski liikennevaloissa (ylhäällä oleva punainen auto eli laatikko). Risteys on valo-ohjattu. Hahmo Matxi on kääntymässä vasemmalle (ja noin sadan metrin päässä olevasta toisesta valo-ohjatusta risteyksestä jälleen vasemmalle) kuten keltaisesta ja vihreästä nuolesta voi päätellä. Tapahtumasarjan jälkeen kävi ilmi että Toyota-kuljettaja oli kääntymässä oikealle ja myöskin samaisesta "toisesta risteyksestä" vasemmalle sitten kuten hahmo Matxikin.

Hahmo Matxille syttyy vihreä valo (ei nuolivalo, sellaista ei vasemmalle kääntyville minun suunnasta oleville ole). Hahmo Matxi odottaa että Toyotan suunnasta tuleva toinen auto osoittaa olevansa kääntyvässä vasemmalle eikä ajamassa suoraan joten baana on auki. Eli kuten kuvasta selvästi voi päätellä niin jokaiseen suuntaan on aina kaksi kaistaa.

Nyt kun käännyn vasemmalle niin Toyota-kuljettaja on siinä vaiheessa päässyt autollansa sen 10 metriä (samassa ajassa kun Audi on mennyt jo 50 metriä) ja ollaankin sitten yhtä aikaa tuolla uudella tiellä. Nyt Toyota alkaakin vaihtamaan kaistaa (koska on kääntymässä heti sitten vasemmalle) ja jostain syystä violetin ruksin kohdalla tööttää minulle koska olenkin hänen tiellään.

Jäin kyllä nyt kovin ihmettelemään että olisinko muka ollut tuossa väistämisvelvollinen vaikka vasemmalle käännyinkin koska Toyotanhan piti ensin ryhmittyä oikeanpuoleisemmalle kaistalle ja sen jälkeen risteysalueen jälkeen vaihtaa kaistaa vasemmanpuoleiselle kaistalle.

Ainakin mun liikennesääntöjen mukaan Toyota-kuljettaja oli tööttinsä kanssa nyt täysin pihalla ja tööttäsi täysin turhaan. Ei mun liikennesääntöjen tuntemuksen mukaan mun tarvitse, vaikka vasemmalle käännynkin, väistää oikealle kääntyviä jos heille on oma kaista olemassa. Se on sitten risteyksen jälkeen tapahtuvia juttuja jos oikealle kääntyvän täytyy ryhmittyä uudelleen eri kaistalle eikä tällöin mitkään risteyksessä olleet väistämisvelvollisuudet päde vaan koska minä olin (vaikka vasemmalle käännyinkin) ensin siinä "oikealla" kaistalla ja Toyota-kuljettaja oli vasta mun jälkeen siihen tullut niin ihan turhaan tööttäilee siinä kohdalla sitten enää.

Vai olenko ihan väärässä mitähä?
 
Ylös