Liikenteessä ärsyttää:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Olipa mahtava peliliike kuormurilta. Tasoristeyksessä puomit olivat alhaalla..No juna oli mennyt, mutta puomit eivät nousseet vielä. Letkan takaa kuormuri pyyhälti vauhdilla letkan ohi ja pujotteli puomien välistä. Oli hubaa seurata Pyryflumessa, kun körötteli seittemää kymppiä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Volvo-kuskit taas kerran.

On muuten Audi, Bemu ja Mersu-kuskit rattimiehiä noihin maalaisurpoihin verrattuna. :ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Sellanen kysymys mulla muuten olisi, että jos on tän kuvan kaltasessa risteyksessä tulossa vasemmalta ja kääntymässä tonne "ylös" yksisuuntaselle kaksikaistselle kadulle niin miten tohon liikenteenjakajan väliin ois tarkotus ryhmittyä, jos siinä on jo yksi auto? Sen rinnalle vaiko aina perään tukkimaan tota seuraavaan risteykseen jatkavaa kaistaa (tosin ainoastaan toista niistä)? Oikeelta tulijat saa toki myös sinne ylös kääntyä, vaikka se noista mun suuntanuolistani unohtukin.
Käsittääkseni perään mikäli liikenteen jakajan väliin ei ole merkattu kahta kaistaa? Ja ylhäällä olevalle tielle liityttäessä pitää tällöin tietty valita vasen kaista, koska tulet vasemmalta eikä siihen mahdu kahta rinnakkain.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Olipa mahtava peliliike kuormurilta. Tasoristeyksessä puomit olivat alhaalla..No juna oli mennyt, mutta puomit eivät nousseet vielä. Letkan takaa kuormuri pyyhälti vauhdilla letkan ohi ja pujotteli puomien välistä. Oli hubaa seurata Pyryflumessa, kun körötteli seittemää kymppiä.
Tuota kutsutaan ammattitaidoksi.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Sellanen kysymys mulla muuten olisi, että jos on tän kuvan kaltasessa risteyksessä tulossa vasemmalta ja kääntymässä tonne "ylös" yksisuuntaselle kaksikaistselle kadulle niin miten tohon liikenteenjakajan väliin ois tarkotus ryhmittyä, jos siinä on jo yksi auto? Sen rinnalle vaiko aina perään tukkimaan tota seuraavaan risteykseen jatkavaa kaistaa (tosin ainoastaan toista niistä)? Oikeelta tulijat saa toki myös sinne ylös kääntyä, vaikka se noista mun suuntanuolistani unohtukin.
Sun pitää kääntyä liikenteen jakajan vasenta reunaa nuollen toisen tien vasemmalle kaistalle. Jos edellä ajava on mennyt jarrutus pitkäksi ja näyttää kääntyvin virheellisesti oikealle kaistalle, ei mikään estä sinua toimimasta siitä huolimatta oikein. Vai tarkoititko että ajaisit itse sen ohi oikealta pidemmälle, päästäksesi pois muiden alta?
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Sellanen kysymys mulla muuten olisi, että jos on tän kuvan kaltasessa risteyksessä tulossa vasemmalta ja kääntymässä tonne "ylös" yksisuuntaselle kaksikaistselle kadulle niin miten tohon liikenteenjakajan väliin ois tarkotus ryhmittyä, jos siinä on jo yksi auto? Sen rinnalle vaiko aina perään tukkimaan tota seuraavaan risteykseen jatkavaa kaistaa (tosin ainoastaan toista niistä)? Oikeelta tulijat saa toki myös sinne ylös kääntyä, vaikka se noista mun suuntanuolistani unohtukin.
En ymmärrä. Miten siihen jakajien väliin voisi ryhmittyä kääntymistä varten kuin yksi auto? Vain vasemman puoleisin kaista on kääntyville (+ suoraan ajaville).
 

jaipperi

Well-known member
Liittynyt
15.1.2009
Viestit
185
Kun liikennevalot eivät vaihdukaan vihreäksi. Toissapäivänä olin kääntymässä liikennevaloista vasemmalle. Paikassa oli sellaiset nuolivalot. Odottelin siinä ja suoraan meneville valot ehtivät vaihtua jo kolmatta kertaa vihreiksi mutta vasemmalle kääntyville (olin muuten ainoa, joka oli menossa vasemmalle) valot pysyivät punaisina, joten katsoin ettei tule vastaantulijoita ja lähdin menemään päin punaisia. :eek:

Olinpa hurja.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Kotimatkallani tänään minua kyydinnyt bussi oli lähellä ajaa liikennevaloihin pysähtyneen hlöauton perään. Puolisen metriä taisi väliä jäädä, onneks oli ylämäki. Bussikuskin vikahan se olisi tietysti ollut, mutta... olipahan salamannopea reagointi henkilöautoilijalla vihreän valon keltaiseksi vaihtumiseen. Sillä oli takuulla jalka valmiiksi jarrulla ja heti kun kellersi, jarrut pohjaan. Jos jono olisi jatkanut silloista vauhtiin, todennäköisesti bussin takana ollut autokin olisi ehtinyt valoista ennen punaisen syttymistä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ylipelokkaita kuskeja.

Tilanne - Picture it: Letka (n.8 autoa) etenee 80-alueella noin 70-72 kmh. Mutta aina kameratolpan kohdalla letkan keskellä oleva auto tekee tiukan jarrutuksen.:rolleyes::nope::thumbfh:
 

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Se edellä ollu auto oli ilmiselvästi kääntymässä suoraan sinne oikeelle kaistalle olipa sallittua tai ei (se käänty heti seuraavasta oikeelle, joten se ois voinu mennä poikkeuskäännöksenä). Pysähdyin kuitenkin sen taakse ja eiköhän mun takaa jo joku kiireinen töötänny mulle, vaikka siinä pysähdyksessä ei kovin monesta sekunnista edes ollu kyse.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Se edellä ollu auto oli ilmiselvästi kääntymässä suoraan sinne oikeelle kaistalle olipa sallittua tai ei (se käänty heti seuraavasta oikeelle, joten se ois voinu mennä poikkeuskäännöksenä). Pysähdyin kuitenkin sen taakse ja eiköhän mun takaa jo joku kiireinen töötänny mulle, vaikka siinä pysähdyksessä ei kovin monesta sekunnista edes ollu kyse.
Tööttäyshän sitten tarkoittaa tietenkin "hähähä, idiootti, teit virheen, hittoon siitä" eikä esimerkiks "et nyt millään viitsis vähän eteenpäin ajaa kun tilaa on". 2 sekuntia on ihan hyvä tööttäys viive, turha sitä on pidempään jäädä odottelemaan koska viittii töräyttää, siinä kohtaa ollaan kiertämässä toisen kaistan kautta eikä odottamassa mitä tapahtuu.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Se edellä ollu auto oli ilmiselvästi kääntymässä suoraan sinne oikeelle kaistalle olipa sallittua tai ei (se käänty heti seuraavasta oikeelle, joten se ois voinu mennä poikkeuskäännöksenä). Pysähdyin kuitenkin sen taakse ja eiköhän mun takaa jo joku kiireinen töötänny mulle, vaikka siinä pysähdyksessä ei kovin monesta sekunnista edes ollu kyse.
Teit oikein, kiireinen autoilija taas olisi voinut avaruusajatella oman ryhmittymisensä ajoituksen optimaalisemmin.
 

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Ruuhkaa oli lappeen Rannan keskustassa puoli neljän aikoihin. Bussi saapui yliopistolle vartti sen jälkeen kun olisi jo pitänyt lähteä matkaan, ja rautatieasemalla oltiin 17.14 normaalin n. 16.58:n sijaan. Onneksi kuitenkin kerkesin 17.17 lähtevään junaan. Tarkalle olisi mennyt jos olisin hakenut 5 euron säästöä ja ostanut lipun automaatista.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Ruuhkaa oli lappeen Rannan keskustassa puoli neljän aikoihin. Bussi saapui yliopistolle vartti sen jälkeen kun olisi jo pitänyt lähteä matkaan, ja rautatieasemalla oltiin 17.14 normaalin n. 16.58:n sijaan. Onneksi kuitenkin kerkesin 17.17 lähtevään junaan. Tarkalle olisi mennyt jos olisin hakenut 5 euron säästöä ja ostanut lipun automaatista.
Pistän paremmaks: 24 minuuttia myöhässä saapui meikäläisen käyttämä bussivuoro perille. 8 kilometrin työmatkaan meni aika tarkkaan tunti. Soon talvi ny.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ylipelokkaita kuskeja.

Tilanne - Picture it: Letka (n.8 autoa) etenee 80-alueella noin 70-72 kmh. Mutta aina kameratolpan kohdalla letkan keskellä oleva auto tekee tiukan jarrutuksen.:rolleyes::nope::thumbfh:
Tosi heikko oli näkyvyys tänään moottoritiellä, vaikka satoi vaan kevyesti vettä. Punaisia takavaloja seuraillen pystyi ajelemaan satasta, vaikkei niiden ja vesisumun ohi tahtonut nähdä mitään. Jos edes kaistaviivat erottuisi tiestä mutta ei. Vähän sellanen pelottava tunne oli että tuollakun joku nyt tekis jotain typerää niin päädyttäisiin yhteen isoon kasaan.

Pakko oli silti ajaa sataa.
 
Ylös