Liikenteessä ärsyttää:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Tuo on niiiiin ihimeellistä käytöstä jotta ei voi käsittää.

Se on pantu merkille, että suhteellisesti eniten tröpöjä on volkkarikuskeissa. Nelostienkamikaze-ohittelijat on mitä useimmin passatisteja. Mikä siinä oikein on? Wannabe-audisteja, joilla nousee kusi sen vuoksi herkemmin päähän?
Mulla on just nimenomaan tollainen Golf. :D (tosin punainen) Seuraavaksi ostan varmaan audin.

Täytyy mennä kuselle....tulee nenän kautta.

Joo. Outo tapaus.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Ei niinkään ärsytä vaan vihastuttaa ja kauhistuttaa. Siis ne täysin vastuuttomat kusipäät, jotka tulee punaisilla risteyksiin. Yleensä vielä kovalla vauhdilla. Jos jossain niin punaisia päin ajamisessa pitäisi olla kamerat nollatoleranssilla ja hemmetin kovat rangaistukset. Tämä erityisesti nyt kun ovat koulut kohta alkamassa. :mad_old:
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Ei niinkään ärsytä vaan vihastuttaa ja kauhistuttaa. Siis ne täysin vastuuttomat kusipäät, jotka tulee punaisilla risteyksiin. Yleensä vielä kovalla vauhdilla. Jos jossain niin punaisia päin ajamisessa pitäisi olla kamerat nollatoleranssilla ja hemmetin kovat rangaistukset. Tämä erityisesti nyt kun ovat koulut kohta alkamassa. :mad_old:
Taysin samaa mielta. Eilen taas kauppaan mennessa 3 tyyppia ajoi torkeasti punaisia pain eri valoissa Jagen keskustassa. Yhden perassa ajoin parkkihalliin (kun vihrea vaihtui) ja nuori aiti siella oli ratissa, lapset kyydissa. Puistin paata, muija vaan katsoi ihmeessaan... :thumbfh:
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Toinen minka Knoukkarikin mainitsi, on kova vauhti lasten laheisyydessa.
Omalla kotialueella on 30km/h rajoitus, silla puskia on joka kulmassa ja lapsia fillarilla liikenteessa. Itse ajan aina jopa alle tuon rajoituksen, ja eikohan siella puskurissa ole joku roikkumassa haluten ajaa nopeammin.
Parille taksikuskille olen huomauttanut kun ovat ajaneet 60km/h tuolla alueella. Hyvin ovat ottaneet ja hiljentaneet.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Taas kerran idioottiparkkeeraajat. On ilmeisesti ominaista tietyn automallin kuljettajille.

Tässä tojckissa alla olevan kuvan esittämän auton kuljettaja olisi valinnut vaihtoehdot 7 tai 8. Farkku-Volvo oli noin 4:eljän metrin päässä Citymarketin pääovesta. Lähinnä taustalla näkyvä auto oli virallisessa parkkiruuduussa.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tänään kun olin tulossa takaisin skootterilla töihin eläinlääkärireissulta, joku tyyppi veti mopolla ohitse Pernon tiellä. Tämä on sinänsä normaalitilanne, kun niin monella on rajoittamattomia laitteita ja ihan ok sinänsä, mutta sitten kun tultiin liikennevaloista isommalle tielle, jossa on 60-rajotus niin se jäi kuppaa siihen eteen ~40 km/h. Pää pyöri niin kuin väkkärä kun ajoin perässä. En tiedä olettiko se, että menen uudestaann ohi vai mikä vittu kaverille tuli.

Sitten se teki pari todella holtitonta kaistanvaihtoa ja lopulta kiihdytteli pois kun pääsi bussia ohittamaan. Meno oli muutenkin todella holtittoman näköistä.

Jäi vituttamaan.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Ärsyttää kuljettajat, jotka käyttävät vilkkua väärin tai eivät ollenkaan. Sen verran mitä olen tuollaisten kuskien kyydissä ollessa huomioinut, niin yleensä vilkkua säästävät kuskit ovat niitä, jotka pitävät itseään superhyvinä kuljettajina. Jo se, ettei osaa/viitsi käyttää vilkkua oikein tai olenkaan kuitenkin jo itsessään osoittaa että kyseessä on melko keskinkertainen suhari. Apinat.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Saako tässä toikissa avautua kevyestä liikenteestä? Ärsyttää nimittäin suunnattomasti tietynlaiset koiranulkoiluttajat.

Vanhemmilla on bokseri, joka on koko ikänsä ollut sitkeistä koulutusyrityksistä huolimatta sitä mieltä, että kaikkia vastaan tulevia koiria pitää päästä tervehtimään. Nyt kun korkea ikä on vienyt kuulon eivät minkäänlaiset käskyt mene enää perille, joten koiraa joutuu ohitustilanteessa ohjailemaan pääasiassa silkalla fyysisellä voimalla. On enemmän sääntö kuin poikkeus, että kun kapealla tiellä tahi polulla tulee vastaan täti (tai joskus setäkin) n. 5-kiloisen fifin kanssa, tämä parivaljakko jää seisomaan keskelle polkua, parhaimmillaan niin että lattiamoppi räksyttää hihnan päässä takajaloillaan. Siinä sitten odotetaan nätisti hymyillen, kun minä ohjaan kaksin käsin 30-kiloisen AD/HD-tapauksen ojan kautta ohi.

Tilanteesta voisi päästä niin paljon helpommalla, jos molemmat ohittaisivat omasta reunastaan. Tai pysyisivät edes liikkeessä, niin toinen koira ei kiinnostaisi ihan niin valtavasti.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Saako tässä toikissa avautua kevyestä liikenteestä? Ärsyttää nimittäin suunnattomasti tietynlaiset koiranulkoiluttajat.

Vanhemmilla on bokseri, joka on koko ikänsä ollut sitkeistä koulutusyrityksistä huolimatta sitä mieltä, että kaikkia vastaan tulevia koiria pitää päästä tervehtimään. Nyt kun korkea ikä on vienyt kuulon eivät minkäänlaiset käskyt mene enää perille, joten koiraa joutuu ohitustilanteessa ohjailemaan pääasiassa silkalla fyysisellä voimalla. On enemmän sääntö kuin poikkeus, että kun kapealla tiellä tahi polulla tulee vastaan täti (tai joskus setäkin) n. 5-kiloisen fifin kanssa, tämä parivaljakko jää seisomaan keskelle polkua, parhaimmillaan niin että lattiamoppi räksyttää hihnan päässä takajaloillaan. Siinä sitten odotetaan nätisti hymyillen, kun minä ohjaan kaksin käsin 30-kiloisen AD/HD-tapauksen ojan kautta ohi.

Tilanteesta voisi päästä niin paljon helpommalla, jos molemmat ohittaisivat omasta reunastaan. Tai pysyisivät edes liikkeessä, niin toinen koira ei kiinnostaisi ihan niin valtavasti.
100% allekirjoitus, kerran oli isompikin koira nuoremmilla tyttösillä mukana. Koira haukku helvetin vihasena, mutta MINUN piti Leevin kanssa väistää ojaan.

Leevikin tosiaan painaa just sen 30 kiloa, joten pikkaisen hankalaa on ohitse pääseminen. Joskus olen toki itse jäänyt käsijarruilemaan nurtsin puolelle ja odotellut, että daiju-parikunta pääsee fifinsä kanssa menemään saatana.

Vittu!
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Ärsyttää kuljettajat, jotka käyttävät vilkkua väärin tai eivät ollenkaan. Sen verran mitä olen tuollaisten kuskien kyydissä ollessa huomioinut, niin yleensä vilkkua säästävät kuskit ovat niitä, jotka pitävät itseään superhyvinä kuljettajina. Jo se, ettei osaa/viitsi käyttää vilkkua oikein tai olenkaan kuitenkin jo itsessään osoittaa että kyseessä on melko keskinkertainen suhari. Apinat.
Itse säästelen vilkkua vain kun ketään ei ole sitä näkemässä.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ärsyttää tällainenkin seikka: Miksi kaupungit ei hoida katujen varsilla olevia puita siihen kuntoon, jotta sieltä pääsisi oksiin osumatta alitse? Toinen vaihtoehto olisi lyödä liikennemerkit sitten kadun reunaan. Käsittääkseni laki määrää merkin laitettavaksi yleiselle tielle tai kadulle, jos vapaa alitus on alle 4,4m.

Tänään tuli taas Scanian katolta nypättyä käsivarren kokoisia oksia, kun ei kadunreunassa olevien autojen takia päässy kiertämäänkään:mad_old:

Edit. Yksisuuntainen katu. ajoväylä vasemmassa reunassa, kuin myös puutkin. parkkiruudut kadun oikeassa reunassa
 
Viimeksi muokattu:

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Itse säästelen vilkkua vain kun ketään ei ole sitä näkemässä.
En ymmärrä tätäkään tapaa. Kun riittävän moni tuota harrastaa riittävän pitkään, niin joskus jollain tulee virhe eli ei huomaa jotain kriittisen oleellista ja siten vilkun säästäminen kaiken kaikkiaan aiheuttaa vakavan onnettomuuden.

Esimerkki: hieman hämärässä pyörätien ja autotien välissä kulkevan puskarivin takana auton rinnalla ajaa pyöräilijä. Risteys lähestyy, pyöräilijä katsoo että auto ei näytä vilkkua joten hän päättelee että auto ajaa suoraan ilman kääntymisiä. Autossa kuljettaja ei näe ketään ja säästää periaatteensa mukaan autonsa vilkkua kääntyessään suoraan pyöräilijän päälle. Selitys autoilijalta: en nähnyt ketään.

Jos auto olisi käyttänyt vilkkua asianmukaisesti niin pyöräijälle olisi tullut mahdollisuuksia väistää kyseistä "sokeaa" .
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
En ymmärrä tätäkään tapaa. Kun riittävän moni tuota harrastaa riittävän pitkään, niin joskus jollain tulee virhe eli ei huomaa jotain kriittisen oleellista ja siten vilkun säästäminen kaiken kaikkiaan aiheuttaa vakavan onnettomuuden.

Esimerkki: hieman hämärässä puskan takana auton rinnalla ajaa pyöräilijä. Risteys lähestyy, pyöräilijä katsoo että auto ei näytä vilkkua joten hän päättelee että auto ajaa suoraan ilman kääntymisiä. Autossa kuljettaja ei näe ketään ja säästää periaatteensa mukaan autonsa vilkkua kääntyessään suoraan pyöräilijän päälle. Selitys autoilijalta: en nähnyt ketään.

Vilkun käyttämisellä pyöräijälle olisi tullut mahdollisuuksia väistää kyseistä "sokeaa" .
Sanat suustani on nyt viety kyllä.

En luota oman havainnointikykyni aukottomuuteen siinä määrin, että uskaltaisin sen nojalla säästää vilkkua ns. selvissäkään tilanteissa.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
En luota oman havainnointikykyni aukottomuuteen siinä määrin, että uskaltaisin sen nojalla säästää vilkkua ns. selvissäkään tilanteissa.
Näinpä. Erityisesti kun vilkun käyttäminen ei ole mitenkään suuren työn ja tuskan takana. Jumalitsi, eihän sitä tarvitse kuin sormeaan ojentaa :mad_old:
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
En ymmärrä tätäkään tapaa. Kun riittävän moni tuota harrastaa riittävän pitkään, niin joskus jollain tulee virhe eli ei huomaa jotain kriittisen oleellista ja siten vilkun säästäminen kaiken kaikkiaan aiheuttaa vakavan onnettomuuden.

Esimerkki: hieman hämärässä pyörätien ja autotien välissä kulkevan puskarivin takana auton rinnalla ajaa pyöräilijä. Risteys lähestyy, pyöräilijä katsoo että auto ei näytä vilkkua joten hän päättelee että auto ajaa suoraan ilman kääntymisiä. Autossa kuljettaja ei näe ketään ja säästää periaatteensa mukaan autonsa vilkkua kääntyessään suoraan pyöräilijän päälle. Selitys autoilijalta: en nähnyt ketään.

Jos auto olisi käyttänyt vilkkua asianmukaisesti niin pyöräijälle olisi tullut mahdollisuuksia väistää kyseistä "sokeaa" .

Se nyt vaan on tyhmää pyöräilijän päätellä moisia jos vastassa on auto. Itse en ainakaan moiseen sortuisi.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Se nyt vaan on tyhmää pyöräilijän päätellä moisia jos vastassa on auto. Itse en ainakaan moiseen sortuisi.
Ja lähinnä kyllä tarkoitin liikenneympyröitä ja isompia liittymiä joissa ryhmitys tms.

Tuollasissa ysikymppisissä risteyksissä tulee useinmiten joka tapauksessa käytettyä.
 
Ylös