No on se syyllistämistä jos vetää ihan epäollennaisista asioista johtopäätöksiään
Kyllä sitä nyt epäselvien asioiden syitä saa spekuloida. Eikä toi onnettomuus nyt mun mielestä niin kovin epäselvältä vaikuta, ellei ilmene kolmansia osapuolia tai muuta sellaista. Jaguar ei väistänyt hyytynyttä rekkaa vaan ajoi perään.
kuten esim tämä:
Auto Jaguar => Kuski ajoi ylinopeutta ja siksi ajoi rekan perään.
Yleensä jos joku törmää paikallaan olevaan esteeseen, sillä on vauhtia liikaa tai huomiota liian vähän. Pidän siis asiaa varsin mahdollisena ennen enempien tietojen saamista.
Rekkakuski venäläinen => oli varmaan humalassa eikä siksi saanut ajettua rikkimennyttä rekkaa pois tien varresta.
Tarkoitin, että jos sattuisi olemaan humalassa, on varmaan jonkinmoinen kynnys hankkia apua paikalle. En väittänyt että oli humalassa.
Tokihan arvailla saa, mutta mun mielestä täytyisi pitää jo todetut faktat mielessä ja rakentaa arvailut niiden ympärille.. Faktahan oli se, että rekassa ei ollut hätävilkkuja ja varoituskolmio oli laitettu niin lähelle, ettei siitä ollut juuri mitään hyötyä.
Tielle pysäytetty ajoneuvo ei aiheuta yhtäkään onnettomuutta. Herkästi aina yritetään syytä vierittää olosuhteisiin ja etsiä vikaa jostain muualta, vaikka olosuhteiden mukaanhan sitä on ajettava.
Se että kukaan ei aiemmin ajanut rekkaa päin, ei ole mikään osoitus siitä, että Jaguar-kuljettaja olisi tuossa sössinyt. Voihan yhtälailla olla niinkin, että siinä on liipannut läheltä jo muillakin.
Asia voi ihan hyvin olla näin että vaaratilanteita oli jo tapahtunut. Kolmion tai hätävilkun uupuminen ei sitä kolaria silti aiheuta. Jos ne puuttuu, riskinottajille tulee helpommin läheltäpititilanteita tai jopa onnettomuus.
Mitä muuten luulisit, kuinka helppoa on siirtää isoa rekkaa tien varresta talvella, jos se ei liikahda ilman hinausta tms? Ja mistä tiedät ettei kukaan siitä jo ilmoittanut?
Luin vaan uutisista, että oli ollut jo puoli päivää rekka siinä. Ei se mun mielestä ole valtava ongelma, jos rekan pois vienti vähän venähtää. Vähän hidastaa liikennettä siinä vaan. Kyllä asioiden järjestely voi viedä tunteja, jopa lukuisia.
Jotain rajaa arvailuillakin!
Arvailla aina saa. En mä kuitenkaan lähtis rekkakuskia syyttämään itse onnettomuudesta, vaan ainoastaan huonosta merkitsemisestä.