Liikenteessä ärsyttää:

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Pitäiskö sitä odottaa virallista virallista tietoa, ja sitten niellä se sellaisenaan pureskelematta?
Nimenomaan pitäisi. Virallisessa virallisessa tutkinnassa kun käsitellään tiedonjyviä joita edes maailman paras kuljettaja ei tapauksesta tunne.
Arvailu on vain arvailua ja arvailu monesti johtaa syyttömänkin syyllistämiseen riippumatta virallisen virallisen tutkinnan tuloksista.

Ei olisi jännää se.
Kuolonkolarissa ei ole mitään "jännää". Virallisesti virallisesti tahi epävirallisesti epävirallisesti. Tai edes epävirallisen virallisesti..
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ei se ole syyttämistä, jos esittää arvailuja miten onnettomuus tuntuu tapahtuneen. Pitäiskö sitä odottaa virallista virallista tietoa, ja sitten niellä se sellaisenaan pureskelematta? Ei olisi jännää se. Itse jos ajan onnettomuuspaikan ohi, niin mieleen nousee lähinnä kysymykset "miten tämä oikein on tapahtunut" ja "mitenkähän uhrit ovat romusta selvinneet".
No on se syyllistämistä jos vetää ihan epäollennaisista asioista johtopäätöksiään, kuten esim tämä:
Minulle tuli automerkin mainitsemisesta ensimmäisenä mieleen ylinopeus. Ei sillä että tuo onnettomuus olisi välttämättä ylinopeuden aiheuttama, mutta jos rekka on puoli päivää jo lojunu tien sivussa ja muut ovat sen huomanneet ajoissa, niin on saattanut huomio muualla. Tai sitten vaan vastaantulevien valot haitanneet nälyvyyttä?

Sitä ihmettelen miksi rekkakuski on pidätetty? Siksi kun rekkansa hajosi eikä sitä heti saanut järjestettyä heti pois? Miten hyvin tuollaiset asiat pystyy ulkomailla hoitamaan? Toisaalta jos kuski oli kännissä saattais olla houkutus ensin haihdutella humalaansa pois. Voishan siitä muutkin tehdä poliisille ilmoituksen, jos mielestään liikennettä haittaava asia on vaarallisessa paikassa.
Auto Jaguar => Kuski ajoi ylinopeutta ja siksi ajoi rekan perään.
Rekkakuski venäläinen => oli varmaan humalassa eikä siksi saanut ajettua rikkimennyttä rekkaa pois tien varresta.

Tokihan arvailla saa, mutta mun mielestä täytyisi pitää jo todetut faktat mielessä ja rakentaa arvailut niiden ympärille.. Faktahan oli se, että rekassa ei ollut hätävilkkuja ja varoituskolmio oli laitettu niin lähelle, ettei siitä ollut juuri mitään hyötyä.
Se että kukaan ei aiemmin ajanut rekkaa päin, ei ole mikään osoitus siitä, että Jaguar-kuljettaja olisi tuossa sössinyt. Voihan yhtälailla olla niinkin, että siinä on liipannut läheltä jo muillakin.

Mitä muuten luulisit, kuinka helppoa on siirtää isoa rekkaa tien varresta talvella, jos se ei liikahda ilman hinausta tms? Ja mistä tiedät ettei kukaan siitä jo ilmoittanut?

Jotain rajaa arvailuillakin!
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
No on se syyllistämistä jos vetää ihan epäollennaisista asioista johtopäätöksiään
Kyllä sitä nyt epäselvien asioiden syitä saa spekuloida. Eikä toi onnettomuus nyt mun mielestä niin kovin epäselvältä vaikuta, ellei ilmene kolmansia osapuolia tai muuta sellaista. Jaguar ei väistänyt hyytynyttä rekkaa vaan ajoi perään.
kuten esim tämä:

Auto Jaguar => Kuski ajoi ylinopeutta ja siksi ajoi rekan perään.
Yleensä jos joku törmää paikallaan olevaan esteeseen, sillä on vauhtia liikaa tai huomiota liian vähän. Pidän siis asiaa varsin mahdollisena ennen enempien tietojen saamista.
Rekkakuski venäläinen => oli varmaan humalassa eikä siksi saanut ajettua rikkimennyttä rekkaa pois tien varresta.
Tarkoitin, että jos sattuisi olemaan humalassa, on varmaan jonkinmoinen kynnys hankkia apua paikalle. En väittänyt että oli humalassa.
Tokihan arvailla saa, mutta mun mielestä täytyisi pitää jo todetut faktat mielessä ja rakentaa arvailut niiden ympärille.. Faktahan oli se, että rekassa ei ollut hätävilkkuja ja varoituskolmio oli laitettu niin lähelle, ettei siitä ollut juuri mitään hyötyä.
Tielle pysäytetty ajoneuvo ei aiheuta yhtäkään onnettomuutta. Herkästi aina yritetään syytä vierittää olosuhteisiin ja etsiä vikaa jostain muualta, vaikka olosuhteiden mukaanhan sitä on ajettava.
Se että kukaan ei aiemmin ajanut rekkaa päin, ei ole mikään osoitus siitä, että Jaguar-kuljettaja olisi tuossa sössinyt. Voihan yhtälailla olla niinkin, että siinä on liipannut läheltä jo muillakin.
Asia voi ihan hyvin olla näin että vaaratilanteita oli jo tapahtunut. Kolmion tai hätävilkun uupuminen ei sitä kolaria silti aiheuta. Jos ne puuttuu, riskinottajille tulee helpommin läheltäpititilanteita tai jopa onnettomuus.
Mitä muuten luulisit, kuinka helppoa on siirtää isoa rekkaa tien varresta talvella, jos se ei liikahda ilman hinausta tms? Ja mistä tiedät ettei kukaan siitä jo ilmoittanut?
Luin vaan uutisista, että oli ollut jo puoli päivää rekka siinä. Ei se mun mielestä ole valtava ongelma, jos rekan pois vienti vähän venähtää. Vähän hidastaa liikennettä siinä vaan. Kyllä asioiden järjestely voi viedä tunteja, jopa lukuisia.
Jotain rajaa arvailuillakin!
Arvailla aina saa. En mä kuitenkaan lähtis rekkakuskia syyttämään itse onnettomuudesta, vaan ainoastaan huonosta merkitsemisestä.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tämä tilanne ei ehkä sovellu liikennetapahtumaketjuun. Punaiset viivat ovat paljaaksi kuluneet urat. Tilanteessa on kolme autoa, jotka kaikki ajavat suoraan. Ensimmäinen auto seuraa uria. Olen toinen ja ajan siis niinkuin kuuluu. Kolmas ilmeisesti kuvittelee että käännyn vasemmalle, ja kiilaa oikealle kääntyvien kaistaa pitkin kylkeeni ja eteeni ilman vilkkua. Täytyy sanoa, että hieman närpesi.
 
Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Vitutti taas Hakiksessa kun keskustan suunnasta tuleva auto ajoi ylivanhoilla vihreillä vasemmalle siitä Ympyrätalon sivutse. Risteyshän on pitkä, jossa pitää olla erittäin tarkkana. Autojen ja jalankulkijoiden. Me jalankulkijat oltiin jo puolivälissä yli menossa, vihreillä tietty, kun tämä Audi-nainen porhaltaa metrin päästä niin että lumi vaan pöllyää. Vittusaatana että oli uraohjuksella kiire.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Ärsyttää, tai ehkä oikeammin pelottaa jengi jotka kulkee korvanapit korvissa musiikki helvetin kovalla päin punaisia. Itsekin keskustassa lähes päivittäin Kaivokadun ylittäessäni pyyhällän päin punaisia, kunhan tilanne on selkeä eli kulkuneuvoja ei ole lähestymässä mistään. Tänään meinasi joku hippitytär reggaet korvissa samassa kohtaa kävellä kolmosen sporan alle kun ei hiffannut väijyä vasemmalle ollenkaan, katsoi vain oikealle. :idea: Ei kuullut edes sporan varoituskelloa. Sain napattua olkapäästä kiinni jottei aivan liiskaksi mennyt hyvä hippi.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ärsyttää, tai ehkä oikeammin pelottaa jengi jotka kulkee korvanapit korvissa musiikki helvetin kovalla päin punaisia. Itsekin keskustassa lähes päivittäin Kaivokadun ylittäessäni pyyhällän päin punaisia, kunhan tilanne on selkeä eli kulkuneuvoja ei ole lähestymässä mistään. Tänään meinasi joku hippitytär reggaet korvissa samassa kohtaa kävellä kolmosen sporan alle kun ei hiffannut väijyä vasemmalle ollenkaan, katsoi vain oikealle. :idea: Ei kuullut edes sporan varoituskelloa. Sain napattua olkapäästä kiinni jottei aivan liiskaksi mennyt hyvä hippi.
:eek!:

Kaverilla sen verran noita liikkeitä viime aikoina ollut, että lienet jonkin tason maanpäällinen enkeli.

Hienoa puuhaa! Suuret asiat kyseessä, sattumat ja kaikki. Elämä.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Älä ny, ku just olin parustamassa PekPoy uskontoa. Messias työssään. :eek:

Eiva, oikeesti. Tän forumin suoraselkäisin ja välittäväisin tyyppi - tuntematta tyyppia juuri lainkaan.

Lävistä minut tässä.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Älä ny, ku just olin parustamassa PekPoy uskontoa. Messias työssään. :eek:

Eiva, oikeesti. Tän forumin suoraselkäisin ja välittäväisin tyyppi - tuntematta tyyppia juuri lainkaan.

Lävistä minut tässä.
Pekkis on kyllä huipputyyppi, ja erittäin suoraselkäistä naisten vonkaustakin osaa!
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Jäi oikein mietityttämään että mitähän liikkeitä mulla oikein on ollut tän sporajutun lisäks..? Ei nimittäin ittelle tuu mieleen. Sekotat Matxiin.

Kiitti henkilönpalvonnasta joka tapauksessa!
Mä ainakin muistan toisen tilanteen myös sinulta. Mitään muuta siitä en sitten muistakaan :doubtful:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Jäi oikein mietityttämään että mitähän liikkeitä mulla oikein on ollut tän sporajutun lisäks..? Ei nimittäin ittelle tuu mieleen. Sekotat Matxiin.

Kiitti henkilönpalvonnasta joka tapauksessa!
En muista enää mikä tilanne oli, mutta toisen tapauksen muistan - tai siis tiedän. Tai siis muistan tietäväni. Oletin, että sä tietäisit paremmin. Kukapa näitä muistelee. Hyvin menee joka tapauksessa!
 

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
Vaarallinen tilanne tuli eteen tänään ysitiellä Humppilan paikkeilla. Heppu oli jättänyt takavalonsa tyystin harjaamatta lumesta, joten kun hän laittoi vilkun vasemmalle ja hidasti äkisti, ei takanatulija saanut vilkusta tai jarruvaloista minkäänlaista indikaatiota tyypin aikeista. Onneksi ei ollut kovin liukasta.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Vaarallinen tilanne tuli eteen tänään ysitiellä Humppilan paikkeilla. Heppu oli jättänyt takavalonsa tyystin harjaamatta lumesta, joten kun hän laittoi vilkun vasemmalle ja hidasti äkisti, ei takanatulija saanut vilkusta tai jarruvaloista minkäänlaista indikaatiota tyypin aikeista. Onneksi ei ollut kovin liukasta.
Pystyperäisemmillä autoilla takapää menee äkkiä umpeen, vaikka lähtiessä olisikin harjattu.
 
Ylös