Il Tempo Gigante
Darth Father
Haa
*yläpeukku*Ja en mä sitä teille kerro että kyseessä oli Vainion liikenteen auto, kun törttöili.
*yläpeukku*Ja en mä sitä teille kerro että kyseessä oli Vainion liikenteen auto, kun törttöili.
Täällä Hollannissa (ja ainakin Tsekeissä myös) poliisi sakottaa autoilijaa, joka ei pysähdy suojatien eteen jalankulkijan odottaessa ylitse pääsyä.Suomessa ei kunnioiteta suojateitä. Sekä Ruotsissa että Virossa ymmäretään suojatie Suomessa ei.
Sama Sveitsissa. Ehdottomasti pitais ottaa myos suomeen...:thumbup:Täällä Hollannissa (ja ainakin Tsekeissä myös) poliisi sakottaa autoilijaa, joka ei pysähdy suojatien eteen jalankulkijan odottaessa ylitse pääsyä.
Mielestäni loistava ajatus, jonka voisi Suomeenkin siirtää.
:thumbup:Näissä tilanteissa itsellä on aina käsi valmiina äänitorvessa ja katse peilissä. Monet jalankulkijat kiinnittävät huomion siihen, kun peiliin tuijotan ja ymmärtävät usein varoa. Aina ei ymmärrä ja sitä varten on torvi mikä soidessaan pysäyttää jostain syystä jalankulkijan siihen paikkaan.
Meillä pitäisi myös koventaa linjaa näiden kusipäitten suhteen, suututtavat ihan saakelisti.Täällä Hollannissa (ja ainakin Tsekeissä myös) poliisi sakottaa autoilijaa, joka ei pysähdy suojatien eteen jalankulkijan odottaessa ylitse pääsyä.
Ymmärrän tilanteen kun olen tuossa itsekin monesti ollut ja samoin toiminut, mutta loppujen lopuksi tämä hyvä aikomus, ennakointi, kääntyy itseään vastaan ja lisää huonoa liikennekulttuuria.Kun ratissa on joku kiltti täti niin hän ei tiedä liikennetilanteesta mitään nähdessään lapsia aikeissa ylittää katu, katse on pelkästään suloisissa pienokaisissa joille heti tehdään tilaa. Olen joskus hakannut kauhun vallassa torvea ajaessani tällaisen auton takana ja nähnyt millainen ansa on rakenteilla. Joskus myös olen estänyt omalla ajamisella suojatille astumisen, otan mieluummin haukut kuin houkuttelen ihmisiä kuolemaan.
Taas oli hesassa jaanyt 2 lasta auton alle vastaavassa tilanteessa.Meillä pitäisi myös koventaa linjaa näiden kusipäitten suhteen, suututtavat ihan saakelisti.
Tasan kerran oon kakskaistaisella pysähtynyt suojatien eteen ja silloinkin...sekä minä (peilistä) että ylittäjä katsottiin tarkasti tuleeko toiselta kaistalta joku KAISTApää päälle.Rohkenen olla samaa mieltä. Täällä saa usein arpoa, notta uskaltaako itse pysähtyä kaksikaistaisen kadun suojatielle. Joku kahjo vetää kuitenkin ohi jos pysähtyy.
Ei siinä kiireestä ole kysymys, ainakaan mun tapauksessa, vaan ainoastaan siitä, ettei tilannetta ole lukenut oikein. Ja veikkaisin et pääasiassa sama syy on muissakin tapauksissa.Onhan se hyva etta huomaa jalkikateen tekevansa mokan, mutta kylla mun mielesta on aika perkeleen iso moka kun ajaa suojatien eteen pysahtyneen auton ohi. Niin kiire ei voi olla etta sita ei huomaa.
Liikennemerkit kertovat suojatien, kuten myos tiemerkinnat. Luulisi siina vaiheessa jo hiljentavan. :thumbfh:
Viesti multa on etta haloo joo, funatkaa mita voi kayda.![]()
Vainion autot ovat vaaraksi muille kanssa autoilijoille. Kuskit ei tunne liikenne sääntöjä eivätkä katso peileihinNäissä tilanteissa itsellä on aina käsi valmiina äänitorvessa ja katse peilissä. Monet jalankulkijat kiinnittävät huomion siihen, kun peiliin tuijotan ja ymmärtävät usein varoa. Aina ei ymmärrä ja sitä varten on torvi mikä soidessaan pysäyttää jostain syystä jalankulkijan siihen paikkaan. Kerran kävi niin ja se oli bussi kun paineli viereistä kaistaa ohitse. Jalankulkija heilautti kättään kiitokseksi, kun Siwan ostokset eivät lennelleet pitkin katua. Ja en mä sitä teille kerro että kyseessä oli Vainion liikenteen auto, kun törttöili.
Tuo on mielestäni täysin totta. 80-100:n alueilla vähemmistö ajelee yli sallitun. 40:n alueella enemmistö (yleensä kaikki) ajelee ylinopeutta. Pakko myöntää siihen itsekin syyllistyvänsä vähän väliä. Ja nyt saatiin sitten joustavan kuorma-autoilijan maine tänne:tongue:Muuten, hommat menee vituiksi jos Poliisi keskittyy kyttäämään valtateiden nopeuksia sen sijaan että valvoittaisiin taajamia. Siellä kaikenmoiset rikkeet aiheuttavat vakavimmat seurakset.
Oletko useinkin ollut jalankulkijana Tallinnassa? Siellä jalankulkijan asema on mielestäni olematon, täysin verrattavissa suomen maakuntakaupunkeihin.Suomessa ei kunnioiteta suojateitä. Sekä Ruotsissa että Virossa ymmäretään suojatie Suomessa ei.
Sama ilmiö on aika yleinen. Yleensäkin jos moottoritiellä ajelee esim. vakionopeudensäätimellä koko ajan samaa vauhtia ja saavuttaa edellä ajavaa, sitten kun vaihtaa kaistaa ohittaakseen niin yhtäkkiä siellä lisätäänkin kaasua ja nostetaan nopeus samalle tasolle, jolloin jäädään pattitilanteeseen jossa ajetaan vierekkäisillä kaistoilla samaa vauhtia. Toinen vaihtoehto on sitten se että pääsee ohi, mutta toinen nostaa myös tällöin vauhtinsa samalle tasolle, jolloin matka jatkuu toinen kontissa kiinni. Aivan käsittämätöntä.Ei suorannaisesti ärsytä vaan ihmetyttää. Ajelin nopeudella 95 ja saavutin hatchback mallista Audia hiljalleen. Sitten sillä vauhti puutui jonnekin 80 tasolle. Tulee ohituskaista ja rajoitus vaihtuu sataan, lähden ohittamaan. Kaasu pohjassa ajan ylämäkeä 95 enkä meinaa päästä edelle. Kaistan lopun lähestyessä soitan torvea kunnes se hellittää ja saan kiilattua eteen. Rajoitus vaihtuu kahdeksaan kymppiin ja jatkan 95 ajoa. Audi lähtee ohittamaan nopeudella 110 ja ajaa horisonttiin.
Ihme palloilija. En ymmärrä autoilijoita joilla ei ole mitään logiikkaa nopeusvalinnassaan. Ajavat ilman mitään ulkoista syytä välillä kovaa välillä hiljaa, ja sitten jos joku menee ohi niin se on jonkin sortin ongelma. Mättääkö jokin menttaalipuolella? Vai muuttuuko ajovire biisin tai apukuskin juttujen perusteella?
Samaa ihmettelin kun tuo linjanveto julkaistiin. Mikä vika prosentuaalisessa ylinopeuden määrittämisessä on?Täytyy ihmetellä poliiseja. Menivät sitten julkisesti sanomaan että pitää olla 11 km ylinopeutta että tulee sakot. En tiedä mikä on virallinen käytäntö ollut ennen, mutta jos 30 km/h alueella saa ajaa 40 km/h ilman pelkoa rahallisesta sanktiosta joku on pielessä.
Muuten, hommat menee vituiksi jos Poliisi keskittyy kyttäämään valtateiden nopeuksia sen sijaan että valvoittaisiin taajamia. Siellä kaikenmoiset rikkeet aiheuttavat vakavimmat seurakset.
Harmi, ettei ollut kanadalaisranskalainen.Lauantaina ajoin broidin autoa Hyvinkäälle, niin moottoritiellä ajoi joku ulkomaalainen jannu VASENTA kaistaa 120km/h vauhdilla (Priuksen mittarin mukaan, eli todellisuudessa ~115). Se vaikutti aika hemmetin vaaralliselta tilanteelta kun jengi sitten ohitteli oikealta puolelta ja kääntyi heti vasemmalle sen idiootin eteen kun piti päästä ohituskaistalle takaisin.. Eikä jannu tehnyt yhtään tilaa kun yritin päästä eteensä vasemmalle kaistalle. Väkisin menin ja onneksi ei kolahtanut. Keskisormeni heilahti.
Se oli joku ulkomaanpelle.. Sellainen latinopelle siis.. Espanja, Italia tjsp..
Edit: korostinhan tarpeeksi että se jannu oli ulkomaalainen? :mad_old:
Suomalaisia moititaan, mutta osaa ne ulkomaalaisetkin.