Liikunnan ja kuntoilun riemua 2017-2018

Örfil

Guest
Pari kertaa pururata ympäri ja kotiin. Puolen tunnin ja vitoisen leppoisa lenkki, ihan vaan paikkoja herkistellen lauantaita varten.
Unehtui laittaa kello päälle lähtiessä, pitää entrata Polariin Flown kilsat kohdalleen manuaalisesti.

Örfil

Guest
Huomisen eväspläni ja strategiat laadittu. 1:52-1:49 aikaan koitan tähdätä, jos rahkeet riittää. Kuumuus voi verottaa, jäi Tuusulasta muistiin kyllä se helteen vaikutus!
Mutta enpä lähde tällä kertaa lippis päässä ja fark.. siis pitkät housut jalassa liikkeelle.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Huomisen eväspläni ja strategiat laadittu. 1:52-1:49 aikaan koitan tähdätä, jos rahkeet riittää. Kuumuus voi verottaa, jäi Tuusulasta muistiin kyllä se helteen vaikutus!
Mutta enpä lähde tällä kertaa lippis päässä ja fark.. siis pitkät housut jalassa liikkeelle.
Jos on oikeasti kuuma, niin vettä niskaan ja reisille juotoissa.

Örfil

Guest
Täytyypä tehdä niin. Josko tällä kertaa en sitten nakkelisi urheilujuomia päähän, vaan pelkkää vettä.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Jos on oikeasti kuuma, niin vettä niskaan ja reisille juotoissa.
Olen juossut useamman puolikkaan reilusti yli hellelukemissa, enkä ole kertaakaan vettä päälleni viskonut (vaikka siis hikoilen luontaisesti hyvin herkästi). Voi olla että tässä olen tehnyt itselleni Halla-ahot, mutta oman fiiliksen mukaan mennyt normaalisti (juu tuo kuumuus on ennen juoksua ahdistanut). Toki sitten juomapisteillä olen sisäisesti vetänyt täydet annokset sekä vettä että urheilujuomaa.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Olen juossut useamman puolikkaan reilusti yli hellelukemissa, enkä ole kertaakaan vettä päälleni viskonut (vaikka siis hikoilen luontaisesti hyvin herkästi). Voi olla että tässä olen tehnyt itselleni Halla-ahot, mutta oman fiiliksen mukaan mennyt normaalisti (juu tuo kuumuus on ennen juoksua ahdistanut). Toki sitten juomapisteillä olen sisäisesti vetänyt täydet annokset sekä vettä että urheilujuomaa.
Kyllä sitä suositellaan ihan yleisesti.

Örfil

Guest
Se oli sitten hellejuoksu, huh.

Pakko oli vettä heitellä päähän joka pisteellä. Kävin kastelemassa pääni ennen lähtöäkin kunnolla, näytänkin siksi liki kaljulta, jos sattuu bongaamaan meikäläisen lärvin tapahtuman sivuilta :D

Alle 1:50 ei mennyt, mutta meni alle 1:52 parin sekunnin verran (nettoaika) ja uusi enkka tuli parin minuutin parannuksella viime syksyyn. Perhana, kun olisi ollut joku 15 astetta, niin vauhti olisi ollut toista luokkaa, reitti kun on melkoisen nopea.

Normaalisti syke olisi ollut alussa siinä alle 140, mutta nyt pomppas heti 147-150 tuntumaan. Siinä ei ole enää paljoa pelivaraa, koska 160 korvilla alkaa hapot kertyä kroppaan niin, että jalat hyytyy muutamassa minutissa. Yhden kerran olikin pakko himmata lopussa hetkeksi vauhtia, ettei mene lekkerpeliksi. Heitin vielä siinä kofeiinigeelin ja sen nuijaniskun jälkeen loppu menikin suht hyvin. Lopussa irtosi vielä jonkinlainen loppukiri.

Omassa ikäluokassa kympin sakkiin, olen tyytyväinen :ahem: M70 sarjassa olisin ollut toinen ;) eli niitä aikoja odotellessa!

Mukava tapahtuma, paljon porukkaa eikä tarvinnut yksikseen juoksennella.

Seuraava sitten Hlinnassa ens kuussa. En ole vielä varma että juoksenko täysmatkan vai taas puolikkaan, riippuu kelistä.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Kävin eilen kiertämässä tammisaarelaisparin (ja vantaalaisten, jotka samassa poolissa) frisbeen parigolfin SM-kierroksen (best shot) Tarinalaaksossa Siilinjärvellä. Keli oikein mahtava ja näki miten varmoja kavereita on, joilla on rating n. 100 parempi kuin mulla.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Kiersin Huuhan 24 väylää. Vettä alkoi roimimaan ihan tosissaan loppupuolella. Kävin vielä Puijolla kurkkaamassa miten SM-kisat sujui, mutten siinä sateessa jaksanut kauaa seistä.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Sen verran tuo hellejuoksu sylettää, että täysmatkalle en HML:lällään mene, jos samanlaista keliä pukkaa. Pelkkä läpijuoksu ei kiinnosta, vaan aikaparannus.
Njääh. :nope::nope: Kohta kytätään kuivaa keliä ja myötätuulta lenkillekin lähtiessä. Tai juokset yhden kilsan kerrallaan ja ynnäät sitten siitä loppuajan, kuten eräät.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Njääh. :nope::nope: Kohta kytätään kuivaa keliä ja myötätuulta lenkillekin lähtiessä. Tai juokset yhden kilsan kerrallaan ja ynnäät sitten siitä loppuajan, kuten eräät.
Juu ja reiteillä on isoja eroja keskenään. Tulokset eivät ole suoraan vertailukelpoisia.

Örfil

Guest
Lenkit on erikseen, ne juostaan satoi tai paistoi.

Juu ja reiteillä on isoja eroja keskenään. Tulokset eivät ole suoraan vertailukelpoisia.
Ei tietenkään, mutta etukäteisarvioita voi tehdä loppuajasta, kun tietää nousumetrit reitillä. Jos on 100 m se on eri juttu kuin 250 metriä.

Örfil

Guest
Eilen 33 km maasturilla koluamassa Sotkian metsämaastoja. Löytyi pari villieläinten ruokintapaikkaa, joissa yhdessä oli ripustettu peurankalloja kepin nokkaan. Käänsin siinä nopsaan ympäri, jotta kohtaaminen karhun kanssa tulisi minimoitua. Oli vieläpä umpiperä ja sieltä oli tasan yksi tie pois.

Nyt alkaa jo vähän hahmottamaan eri metsäteiden päälinjat ja mistä pääsee minnekin. Täytyyhän sitä omat maastot tuntea, jos vaikkapa desanttijahtia pukkaa :thumbup:

Örfil

Guest
Tosin se soitto saattaa olla myös kutsu kadonneen marjastajamummon etsintäpartioon tms. ja siinäkään ei paikallistuntemuksesta ole haittaa. Saattaa olla jopa se todennäköisempi vaihtoehto.