Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / KESÄkausi '11

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Tuohon olisi hyvä saada selvennys mitkä tilanteet ja kuinka kova tukkapölly.
No itse sain lapsena tukkapöllyä kun olin kiusannut koulussa jotain poikaa. Mielestäni tukkapölly oli ansaittu.

Toisaalta saatoin saada luunapin siitä etten suostunut syömään jotain (paskaa) ruokaa, ja se taas oli täysin aiheeton syy fyysiselle kurinpidolle. Eikö se (paska) ruoka ole jo tarpeeksi paha kurinpitokeino?

ylläolevassa lauseessa "saatoin saada" teksti sen takia, koska näin ei kuitenkaan tainnut oikeasti käydä, tai jos kävi, niin en ole siitä ihan varma tai en muista.. Toisaalta kun en muista ja jos niin kävi, niin luunappi ei kai tehonnut.. Toisaalta taas nykyään syön niin paljon, että ehkä se kuitenkin tehosi.

Pääseekö tällä vuoden kommentteihin?

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
No itse sain lapsena tukkapöllyä kun olin kiusannut koulussa jotain poikaa. Mielestäni tukkapölly oli ansaittu.

Toisaalta saatoin saada luunapin siitä etten suostunut syömään jotain (paskaa) ruokaa, ja se taas oli täysin aiheeton syy fyysiselle kurinpidolle. Eikö se (paska) ruoka ole jo tarpeeksi paha kurinpitokeino?

ylläolevassa lauseessa "saatoin saada" teksti sen takia, koska näin ei kuitenkaan tainnut oikeasti käydä, tai jos kävi, niin en ole siitä ihan varma tai en muista.. Toisaalta kun en muista ja jos niin kävi, niin luunappi ei kai tehonnut.. Toisaalta taas nykyään syön niin paljon, että ehkä se kuitenkin tehosi.

Pääseekö tällä vuoden kommentteihin?
:D:D

Siguksi hieman pitkähkö mutta..

WebSlave

Trackman
ylläolevassa lauseessa "saatoin saada" teksti sen takia, koska näin ei kuitenkaan tainnut oikeasti käydä, tai jos kävi, niin en ole siitä ihan varma tai en muista.. Toisaalta kun en muista ja jos niin kävi, niin luunappi ei kai tehonnut.
Jos sait, muttet muista, niin ainakaan tästä fyysisestä rankaisusta ei ole jäänyt elinikäisiä traumoja.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
MTV3 sanoi:
Nato-maa Italia vaatii Libyaan aselepoa ja humanitaarisen avun päästämistä maan siviiliväestön luo.

Italian pääministeri Franco Fattini
sanoi parlamentissa pitämässään puheessa, että Naton ilmaiskut on keskeytettävä ja humanitaarista apua on vietävä välittömästi Tripoliin ja lähialueille.

Fattini vaati Natolta myös tarkempaa tietoa Libyan operaation kulusta sekä siviilejä surmanneista iskuista.

Italian kannanotto on ristiriidassa sotilasliitto Naton yleisen kannan kanssa. Nato on aikaisemmin ilmoittanut jatkavansa Libyan ilmaiskuja, kunnes maan johtaja Muammar Gaddafi luopuu vallasta
Mulla on jotenkin mennyt ihan ohi tuo Italian pääministerin vaihtuminen.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Jos sait, muttet muista, niin ainakaan tästä fyysisestä rankaisusta ei ole jäänyt elinikäisiä traumoja.
Logiikkana tämä ontuu traumatisoitumisen suhteen vahvasti. Jacquesin tapauksesta en tietenkään tiedä.

Mieli pyrkii usein painamaan traumatisoitumisen aiheuttaneet tapahtumat täysin unohduksiin.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
fatti = faktat, asiat
fottere = nussia
Yksi italialainen opetti aikoinaan, jotta fatti una sega tarkoittaa vedä käteen. Ko. sanonnan ainakin italialaiset tuntuvat tietävän. En suinkaan aseta käännöstesi oikeellisuutta kyseenalaiseksi.

Knoukka

Well-known member
Fatti! Forte fottere farti!
Asiaa! Pane äkkiä perseeseen!
Sanovat että mikään oo niin mahtavaa kun vastapieruun paneminen. Kuulemma yhtä kovat puristukset kun kolmipyttysessä Deutzissa ja takapotkun vaara vaan lisää kiihottavuutta.

Thyella

þýðingafræðingur
Sijainti
Ciutat Comtal
Entäs farti? M'olen eräässä yhteydessä törmännyt toteamukseen "Va a farti fottere!" Ilmeisen painokelvotonta tekstiä, mutta mitä se oikeasti tarkoittaa?
Toi ois sanatarkkaan "mee pantavaks" mun mielestä.

Yksi italialainen opetti aikoinaan, jotta fatti una sega tarkoittaa vedä käteen.
Tuo ois sanatarkkaan "tee itelles saha", mut tosiaan tarkottaa et vedäs käteen. Fatti on tuossa fare-verbin imperatiivin yksikön toinen, eli "tee".

Tuo on riittänyt sulle Italian reissuilla?
Riittää vaan että jätän hiukset auki.

Örfil

Guest
Yksi italialainen opetti aikoinaan, jotta fatti una sega tarkoittaa vedä käteen. Ko. sanonnan ainakin italialaiset tuntuvat tietävän. En suinkaan aseta käännöstesi oikeellisuutta kyseenalaiseksi.
Se on nykyään fatti una playstation.

Estate

Well-known member
Tarkoittaahan se. Oleellista tuossa kuitenkin on tuo loppuosa. "Fatti" on tuosa yhteydessä fa + ti, eli about tee itsellesi/itsesi tai miten nyt sattuu lauseessa hyvin suomeksi kääntymään.

EDIT: olinpa hidas. :D

Status
Ei avoinna uusille viesteille.