Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / KESÄKAUSI 2014

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kyllä näin on.

Kerran 4 jätkää viidennellä luokalla kävi käytävällä kimppuun. Sain porukan pomon päästä kiinni ja kuristin niin kovaa niskasta, että valahti löysäksi. Lähti muutkin lipettiin.

2 kertaa kävi niin, että joku porukka painosti yhtä mun kimppuuni. Otin vähän osumaa, kunnes sain oikean suoran sisään poskipäähän ja kaveri tippui poskipäässään vekki. Toisella kerralla sain samanlaisessa tilanteessa melkosen koukun korvaan ja päässä humisi, mutta hulluna päälle, kaveri nurin ja leipomaan sitä lättyyn.

Siihen loppui kokeilut. Ei oo tarvinnut sen jälkeen nyrkkeillä. Kerran baarissa paininut, kun menin hätiin kaverille, mutta ei pahempaa. Otin käsilukon ja portsari siivosi jätkän pihalle.
Hieman vastaavia kokemuksia, tosin vain yhdestä kerrasta. Yläasteella joku naapuriluokan teiniongelmainen kundi oli sitä mieltä, että mä oon just sopiva tönimisen ja vittuilun kohde. Jonkun aikaa sitä kattelin (kun ei kuitenkaan sen vakavampaa ollut), kunnes mitta täyttyi ja läväytin kundia, hänen yritettyään tönäistä mut kumoon, nyrkillä suoraan päin näköä. Loppui kundin vittuilut laakista siihen.

Samainen jätkä tuli joskus kymmenen vuotta myöhemmin kaljapäissään baarissa pyytelemään anteeksi kertoen tietävänsä millainen kusipää aikanaan oli. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin teki mieli lyödä samantien uudestaan, mutta tyydyin sitten vaan vähättelemään koko asiaa ikäänkuin en edes tietäisi mistä puhuu. Ymmärsi häipyä.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
En usko että läheskään kaikki kiusatut ovat siinä asemassa että kykenevät edes haastamaan kiusaajansa. Miten siinä sitten käännät tilanteen? Ottamalla uudemman kerran turpiin? No, Sue_men antama "tuki" on haukkua heikoksi. Mosse kehuu itseään ja olettaa että kaikki pystyy samaan. Oliskohan muita keinoja kun nämä ei nyt oikein vakuuta?
Varsin totta kyllä tuokin. Useinmitenhän kiusaaja valitsee kohteekseen juurikin sellaisen, jonka ei usko syystä tai toisesta (joko siksi ettei fyysiset ominaisuudet riitä tai on muuten vaan liian kiltti) olevan kykenevä puolustamaan itseään.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Valehtelisin jos väittäisin, ettei naurattanut... sympatiat tässä yhteydessä kuitenkin selkeästi puolalaisille.

Kuuluttajalta outo möläytys EM-uinneissa: "Emme olleet uskoa korviamme"

Ruotsalainen Expressen-lehti uutisoi Berliinin EM-uinneissa tapahtuneesta rasismiskandaalista.

Berliinin EM-uintien kuuluttaja toivotti Puolan joukkueen tervetulleeksi tavalla, joka on nostattanut melkoisen kohun.

- Iso joukkue puolasta, ja he palaavat kotiin meidän autoillamme, kuuluttaja möläytti Fox Newsin mukaan.


- Se oli traagista, pelkästään traagista, puolalainen toimittaja Blazek Jaroslaw kommentoi Expressenille.

Expressenin mukaan jopa Puolan valtiovalta on reagoinut tapaukseen ja maan ulkoministeri (Radoslaw Sikorski) pyytänyt kisajärjestäjiltä selvitystä.

Myös Puolan uintiliiton puheenjohtaja Andrzej Kowalski tyrmistyi.

- Olimme sokissa. Emme voineet uskoa, mitä juuri kuulimme, hän sanoi.

Kowalski jätti tapauksesta valituksen, ja Fox Newsin mukaan kuuluttaja on pyytänyt lausuntoaan anteeksi.
http://www.iltalehti.fi/urheilu/2014082218593389_ur.shtml
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Ai tämä on nyt isompikin ongelma.

Taisin taannoin kertoakin ällistyksestäni kun Länsisataman taksijono meni aivan jumiin kahden idiootin, n. viisikymppisen naiseläjän vuoksi. Näille kun ei kelvannut pigmentiltään hieman tummanpuhuvampi shafööri sitten millään ja muita ei ollut sillä hetkellä tarjolla.
Teki mieli sanoa eukoille pahasti mutta olin meri-ilman ja mukavan Tallinnan matkan leppoistama, joten ajattelin että olkoon, edestään nuokin perseilynsä löytävät.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ai tämä on nyt isompikin ongelma.

Taisin taannoin kertoakin ällistyksestäni kun Länsisataman taksijono meni aivan jumiin kahden idiootin, n. viisikymppisen naiseläjän vuoksi. Näille kun ei kelvannut pigmentiltään hieman tummanpuhuvampi shafööri sitten millään ja muita ei ollut sillä hetkellä tarjolla.
Teki mieli sanoa eukoille pahasti mutta olin meri-ilman ja mukavan Tallinnan matkan leppoistama, joten ajattelin että olkoon, edestään nuokin perseilynsä löytävät.
No mutta eihän tuossa nyt mitään jumia voi tapahtua. Naikkoset siirtyvät emättimineen syrjään ja muut nappaavat siitä tummahipiäisen kampaamotason laatukyydin itselleen. Naikkoset odotelkoon rauhassa arjalaista ratsuaan.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
No mutta eihän tuossa nyt mitään jumia voi tapahtua. Naikkoset siirtyvät emättimineen syrjään ja muut nappaavat siitä tummahipiäisen kampaamotason laatukyydin itselleen. Naikkoset odotelkoon rauhassa arjalaista ratsuaan.
No niinhän sitä luulisi mutta kun onnistuivat siinä häsläämään ja etuilemaan ja huhtomaan ja mesoamaan niin että kukaan ei päässyt mihinkään.
Itse tosin en ollut jonossa vaan mua odotti fillari mutta kauhunsekaisella ärtymyksellä tilannetta katselin.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4953
Sijainti
Vantaa
Mä syyllistyin viime syyskuussa syrjintään Helsingissä. Olin lähdössä Firman bileistä pois ja koska taksijonossa ensimmäisenä autona oli Skoda, valitsin toisena olleen Mersun.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Ai tämä on nyt isompikin ongelma.

Taisin taannoin kertoakin ällistyksestäni kun Länsisataman taksijono meni aivan jumiin kahden idiootin, n. viisikymppisen naiseläjän vuoksi. Näille kun ei kelvannut pigmentiltään hieman tummanpuhuvampi shafööri sitten millään ja muita ei ollut sillä hetkellä tarjolla.
Teki mieli sanoa eukoille pahasti mutta olin meri-ilman ja mukavan Tallinnan matkan leppoistama, joten ajattelin että olkoon, edestään nuokin perseilynsä löytävät.
Mahtais olla noilla mammoilla lupsakka Wienin reissu, täällä kun alkaa olla jo enämpi poikkeus, jos sattuu kohdalla syntyperäinen itävaltalainen taksikuski. Tummahipiäisempää kansaa ovat usein, "tuurilla" saattaa olla vaaleampi jugoslaavikin.

En ole kokenut asiaa ongelmaksi, paitti että on myönnettävä, että pienempien katujen tuntemus ei aina ole järin suuri (ei kyllä ehkä aina paikallisillakaan), toisaalta navigaattoreillahan nuo nykyään kaikki ajelee. Perille on aina päästy ja ihan oikeaa reittiäkin ja ilman ylihintaa.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Jenkkipoliisit hieman liipaisinherkkiä? Vai oliko tuolla veistä kädessä? Aika monta laukausta kuitenkin.

http://www.liveleak.com/view?i=57b_1408581745
Vaikka veitti olis ollukin, niin aika ylimitoitettua toimintaa jepareilta tuohon tilanteeseen.

Walker Texasista olisi roundhouse kickannut veitten kädestä, latonut turpaan ja lopuksi sitonut käydellä paketiksi hevosen selkään.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Vaikka veitti olis ollukin, niin aika ylimitoitettua toimintaa jepareilta tuohon tilanteeseen.

Walker Texasista olisi roundhouse kickannut veitten kädestä, latonut turpaan ja lopuksi sitonut käydellä paketiksi hevosen selkään.
Kyllähän tuo poliisien toiminta aika erikoiselta vaikuttaa suomalaisittain. Toisaalta voipa olla, että siellä rikollisilla on aseita käytössään eivätkä epäile käyttää niitä, jolloin konstaapelin hälytystaso saattaa olla hieman korkeammalla. Nettivideoissa ainakin näyttää poliisin yleensä käytös äkkipikaisen pelkurimaiselta, että saattaisivat tulla ammutuksi hetkenä minä hyvänsä, eikä touhussa ole minkäänlaista malttia tai harkintaa. Tiedä sitten paljonko siellä noita poliiseja ammutaan, mutta voipa olla että arvostavat omaa henkeään enemmän kuin käskytettävän.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26888
Ai tämä on nyt isompikin ongelma.

Taisin taannoin kertoakin ällistyksestäni kun Länsisataman taksijono meni aivan jumiin kahden idiootin, n. viisikymppisen naiseläjän vuoksi. Näille kun ei kelvannut pigmentiltään hieman tummanpuhuvampi shafööri sitten millään ja muita ei ollut sillä hetkellä tarjolla.
Teki mieli sanoa eukoille pahasti mutta olin meri-ilman ja mukavan Tallinnan matkan leppoistama, joten ajattelin että olkoon, edestään nuokin perseilynsä löytävät.
Ei nyt liity tähän juttuun, mut muistuipa mieleen, että takseista luin tuossa taannoin sellaisen tiedon, että Suomessa on kolmanneksi eniten takseja Euroopassa suhteutettuna asukaslukuun. Vain Irlannissa ja Hollannissa on enämpi.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kyllähän tuo poliisien toiminta aika erikoiselta vaikuttaa suomalaisittain. Toisaalta voipa olla, että siellä rikollisilla on aseita käytössään eivätkä epäile käyttää niitä, jolloin konstaapelin hälytystaso saattaa olla hieman korkeammalla. Nettivideoissa ainakin näyttää poliisin yleensä käytös äkkipikaisen pelkurimaiselta, että saattaisivat tulla ammutuksi hetkenä minä hyvänsä, eikä touhussa ole minkäänlaista malttia tai harkintaa. Tiedä sitten paljonko siellä noita poliiseja ammutaan, mutta voipa olla että arvostavat omaa henkeään enemmän kuin käskytettävän.
Kuvittelisin USA:n poliisin elävän useampaakin astetta vaarallisemmin kuin suomalaisen poliisin ja tuon liipasinherkkyyden olevan aikalailla suoraan tekemissä tämän asian kanssa. Ehkä asiaan vaikuttaa jossain määrin sekin, että jenkkipoliisi on liikkeellä pääsääntöisesti yksin. Tällä keinolla saadaan tietysti valvuttua isompi alue kuin samalla määrällä parittain liikkuvilla poliiseilla, mutta toki se olokin voi sitten olla hieman turvattomampi. Aika äkkiä sitä apua kyllä tulee, kun pyytävät kaveria paikalle, mutta silti siinä on ainakin jokunen hetki oltava yksin.

Voi toki muitakin (esim. kulttuurisidonnaisia) syitä olla, mutta nuo saattaisivat ainakin vaikuttaa jossian määrin.
 

Örfil

Guest
Samainen jätkä tuli joskus kymmenen vuotta myöhemmin kaljapäissään baarissa pyytelemään anteeksi kertoen tietävänsä millainen kusipää aikanaan oli. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin teki mieli lyödä samantien uudestaan, mutta tyydyin sitten vaan vähättelemään koko asiaa ikäänkuin en edes tietäisi mistä puhuu. Ymmärsi häipyä.
Muutin aikanaan Salosta tyystin toiselle murrealueelle eli Parolaan.
Röykytys oli kovaa heti neljänneltä alkaen.

Ollaan kavereita -linja ei toiminut ja se huipentui sitten jossain teini-iässä siihen että yksi näistä röykyttäjistä halusi ottaa matsia välttämättä.
Vähän aikaa varjonyrkkeiltiin ja sitten sain osuman suoraan poskeen. Kaveri tippui ja menin päälle ja kuristin ja ja sanoin ettei irti pääse ennen kuin lopettaa.
Lopetti siihen.

Siitä n. 4-5 vuotta myöhemmin tuli jotain lässyttämään baarissa ja kohta juttu kääntyi taas vittuiluksi. Nappasin tyhjän kolpakon käteen ja olin hujauttamassa sillä kaveria päälakeen, kun eräs tyyppi sai ranteesta kiinni.
Mulla pimeni silmissä ihan tyystin. Kiittelen ko. herraa vieläkin ettei hänen ansiostaan käynyt hullummin.

Tämä ranteesta nappaaja on sittemmin kunnostautunut huumerikollisena, sukunimeltää Kolari. Mutta olen hälle kyllä palveluksen velkaa.
 
Ylös