Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / KESÄKAUSI 2015

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Meidän kunnassa rahat menee veteraaneille. 8000,- per elossa oleva ohiammuttu tämän vuoden järjestöavustukset.
50- ja 60-luvulla, kun olisi pitänyt sitä rahaa jakaa vetskuille, niin niitä pidettiin rikollisina. Nyt kun on harva gubbe jäljellä ostellaan sitten itselle taivaspaikkaa.
 

Örfil

Guest
Harva on kieltäytynyt kuitenkaan hoidoista ym. ja maineen palautuksesta. Ainoa jonka itse tiedän ottaneen nokkiinsa asioista "loppuun saakka", oli Joppe Karhunen joka ei suostunut Linnan juhliin menemään.
Korjatkaa jos olin väärässä, mutta näin muistan asian olleen.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
50- ja 60-luvulla, kun olisi pitänyt sitä rahaa jakaa vetskuille, niin niitä pidettiin rikollisina. Nyt kun on harva gubbe jäljellä ostellaan sitten itselle taivaspaikkaa.
Veteraanien rikollisena pitäminen paskapuhetta ja 50- ja 60- luvulla sitä rahaa ei jaettu yhtään kenellekään.
 

Örfil

Guest
Kas, noin vanhaa tarinaa en kyllä enää muistanutkaan :D

No, asia sitten loppuunkäsitelty :ahem: Käsitin väärin - sori - palataan asiaan taas viiden vuoden päästä kun olen taas asian unohtanut :thumbup:

Ps. itse olen kuullut sitä käytettävän pilkkana, mutta sehän tietysti riippuu siitä kuka sitä käytti ja mihin tarkoitukseen. Tämä henkilö käytti sitä aikanaan nimenomaan pilkkaamiseen
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Kas, noin vanhaa tarinaa en kyllä enää muistanutkaan :D

No, asia sitten loppuunkäsitelty :ahem: Käsitin väärin - sori - palataan asiaan taas viiden vuoden päästä kun olen taas asian unohtanut :thumbup:

Ps. itse olen kuullut sitä käytettävän pilkkana, mutta sehän tietysti riippuu siitä kuka sitä käytti ja mihin tarkoitukseen. Tämä henkilö käytti sitä aikanaan nimenomaan pilkkaamiseen
Kuten todistettua, aika turhaa hommaa sulle on yrittää mitään opettaa. Luultavasti sä ymmärsit silloinkin väärin.
 

Örfil

Guest
Veteraanien rikollisena pitäminen paskapuhetta ja 50- ja 60- luvulla sitä rahaa ei jaettu yhtään kenellekään.
Rahaa ei varmaan jaettu, mutta sodan käyneitä miehiä äärivasemmiston piirissä pidettiin enemmän ja vähemmän hylkiöinä. "Mitäs menitte" ym. juttuja sai sotainvalidit kyllä kuulla. Etenkin käpykaartilaiset heti sodan jälkeen olivat tällä linjalla. SKP:n asenne oli esim. Aseveliliittoa kohtaan avoimesti fasisteiksi syyllistävä.

Tästä eräs "vastatarina", luin hiljan: metsäkaartilaiset olivat eräällä paikkakunnalla järjestäytymässä lehti-ilmoituksen kera oikein viralliseksi järjestöksi. Uutisen lukenut, rintamalta palannut sotaveteraani laittoi oman ilmoituksen ja viittasi siihen kokoonkutsuun suunnilleen näin "Viitaten metsäkaartilaisten aiempaan kokoontumisilmoitukseen, haluamme lisätä asialistaan että siitä jäi erehdyksessä puuttumaan esitys että me kaikki metsäkaartilaiset ilmoittaudumme viipymättä omaksi pataljoonakseen ja lähdemme Saksaan taistelemaan fasisteja vastaan, lopulliseen voittoon saakka".

Kokoukseen ei ilmaantunut yhtään osanottajaa.
 

Örfil

Guest
Maanantait ei ole raskaita raittiille miehelle laisinkaan.

Muuten kommentoin että painu helvettiin siitä!
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Onneksi oli ruukku päässä.

Turmaristeyksessä huono näkyvyys - kypärä pelasti vakavasti loukkaantuneen 10-vuotiaan hengen


Maanantai 31.8.2015 klo 09.43

  

Poliisin mukaan onnettomuudessa loukkaantuneella pojalla oli väistämisvelvollisuus.


10-vuotias poika loukkaantui vakavasti törmättyään polkupyörällä henkilöautoon sunnuntai-iltana Alajärvellä Rantalantien ja Riihikankaantien risteyksessä. Poliisi sai ilmoituksen onnettomuudesta kello 19 aikaan.

Poika loukkaantui vakavasti, ja hänet vietiin sairaalahoitoon Seinäjoelle. Poika sai pään alueelle kohdistuneita vammoja, mutta poliisin oli tajuissaan tapahtumapaikalla.

- Pojalla oli onni onnettomuudessa, kun hänellä oli kypärä päässä. Kypärä pelasti hänen henkensä. Ilman sitä vammat olisivat olleet paljon rajummat, kertoo tutkinnanjohtaja Jari-Matti Marttala Iltalehdelle.

Marttalan mukaan törmäys oli erittäin kova, sillä polkupyörän eturengas oli vääntynyt törmäyksen voimasta. Myös auton kylkeen tuli painaumia ja ikkuna meni hajalle.

Poika oli ajanut polkupyörällä Riihikankaantietä tarkoituksenaan ylittää Rantalantien risteys. Pyöräilijä ei huomannut Rantalantietä pitkin lähestynyttä henkilöautoa ja hän törmäsi täydestä vauhdista auton kylkeen.


"Ilmeisesti arviointivirhe"

Pojalla oli väistämisvelvollisuutta osoittava liikennemerkki. Marttalan mukaan onnettomuus sattui haja-asutusalueella.

- Kyseisessä risteyksessä on näkemäestettä molempiin suuntiin. Kyseessä oli ilmeisesti pojan arviointivirhe, Marttala kertoo.

Poliisi jatkaa asian selvittämistä tänään. Paikalle sattunut lenkkeilijä näki tapaturman.

Poliisi tutkii tapausta liikenneturvallisuuden vaarantamisena, mutta alle 15-vuotiaalla ei ole rikosoikeudellista vastuuta.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Kun pyöräilijä tulee puskan ja kolmion takaa, auto ei väistä. Kun auto tulee puskan ja kolmion takaa, pyöräilijä väistää.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Rahaa ei varmaan jaettu, mutta sodan käyneitä miehiä äärivasemmiston piirissä pidettiin enemmän ja vähemmän hylkiöinä. "Mitäs menitte" ym. juttuja sai sotainvalidit kyllä kuulla. Etenkin käpykaartilaiset heti sodan jälkeen olivat tällä linjalla. SKP:n asenne oli esim. Aseveliliittoa kohtaan avoimesti fasisteiksi syyllistävä.

Tästä eräs "vastatarina", luin hiljan: metsäkaartilaiset olivat eräällä paikkakunnalla järjestäytymässä lehti-ilmoituksen kera oikein viralliseksi järjestöksi. Uutisen lukenut, rintamalta palannut sotaveteraani laittoi oman ilmoituksen ja viittasi siihen kokoonkutsuun suunnilleen näin "Viitaten metsäkaartilaisten aiempaan kokoontumisilmoitukseen, haluamme lisätä asialistaan että siitä jäi erehdyksessä puuttumaan esitys että me kaikki metsäkaartilaiset ilmoittaudumme viipymättä omaksi pataljoonakseen ja lähdemme Saksaan taistelemaan fasisteja vastaan, lopulliseen voittoon saakka".

Kokoukseen ei ilmaantunut yhtään osanottajaa.
Taas tätä höpöä...
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24203
Sijainti
lappeen Ranta
:D

Veteraanit itse sitä käyttävät.
Vois olla vastaavasta ilmiöstä kyse kuin jos amerikassa mustat hokee niggaa, niin kyse ei ole haukkumanimestä, mutta jos viereen tulee valkoisella hupulla varustettu tyyppi hokemaan samaa, niin merkitys on ihan eri. Paitsi että tässä tapauksessa ei vissiin ollut, mutta noin niinkun periaatteessa.
 
Ylös