Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / KESÄKAUSI 2017

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Mulla ei ole mielipidettä tähän asiaan, ennen kuin olen kuullut burbin mielipiteen.
 

Örfil

Guest
Ja Albertin, voin muuttaa mielipidettäni kyllä sen perusteella.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Aika vähän kiinnostusta poliisien rasistiryhmää kohtaan. Kuitenkin noin kolmannes Suomen poliiseista on siinä jäsenenä.
Sulla vai? Eihän siihen ole pakko liittyä, jos lie mahdollistakaan (en tiedä oletko poliisi).
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Mulla ei ole mielipidettä tähän asiaan, ennen kuin olen kuullut burbin mielipiteen.
Kyllä mä markojiin linjoilla olen. Ihan älytön tapaus, ja ei voi olla vaikuttamatta kansalaisten luottamukseen.
Tottakai poliisit ovat hekin vain ihmisiä, ja yksittäinen kirjoitus ei edusta koko ryhmää, mutta jostakin syystä poliisissa kaikenlaiset töpeksinnät ovat yllättävän laajoja ja/tai syviä: Kyseenalaisia facebook-kirjoituksia on useita, ei yksi. Viime vuosien puhutuin tapaus on ollut Aarnio, huumepoliisin päällikkö. Ihan hemmetin korkea virka, ja sai huseerata vuosiakaudet omaa peliään syvällä koneistossa. Mika Myllylän kuoleman urkinnasta tuomittiin 72. Siis kymmeniä, lähes sata, eikä mitään yksittäisiä pellejä. Auerin tietoja yritti urkkia 55.
Puolessatoista vuodessa 60 kurinpitoseuraamusta ja kymmenet potkut. Nyt ei ole kyse mistään taviksista vaan erikseen ammattiin koulutetuista virkamiehistä, joille pitäisi olla aivan erityisen selvää mikä on oikein ja väärin.

Kyllähän korkeammat tahot jo aikoo tutkia tuota kirjoittelua, sehän on selvä ja näin pitää ollakin. Onneksi asia tuli ilmi ja media voi/saa siitä kirjoittaa. Pala palalta kohti täydellisempää maailmaa, vaikkakaan tällainen tapaus ei heti muuta asenteita, vaan ne menee maan alle.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Aion mä silti seuraavassa puhallusratsiassa puhaltaa vittuilematta, ja lopuksi vielä kiitän.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Joku yllättyi siitä, että poliisit ovat roturealisteja.
Aivan.

Veikkaanpa, että monella skoudella on huonoja kokemuksia. Se, että jepet tuolla keskustelevat mistä ja miten keskustelevat ei tee vielä niistä kriittisimmistäkään pollareista rasisteja. Teot on sitten asia erikseen ja siis se miten ihmisiä/asiakkaita kohtelevat.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24203
Sijainti
lappeen Ranta
Tää on hiukan sellainen aihe, että lonkalta vetäen maalaa itsensä helposti jonkinlaisen nurkkaan. En ihan vielä kuitenkaan ole vetämässä *poliisit rasisteja, koska kolmasosa jäsenenä suljetussa poliisien fb-ryhmässä, jossa rasistista kirjoittelua* -johtopäätöstä sen enempää kuin *maahanmuuttajat rikollisia, koska heillä isompi prosenttiosuus rikoksissa kuin syntyjään suomalaisilla* -johtopäätöstäkään. Menee aika korkeaksi matematiikaksi jos alkaa laskea, että millä prosenttiosuudella mistäkin ihmisryhmästä voi tehdä perusteltuja yleistyksiä.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Theresa Mayn tiedonannosta HS:n suomennoksen välityksellä poimittua:
Ääriajattelun nujertaminen edellyttää myös sitä, että kenenkään ei saa enää antaa eristäytyä brittiläisen elämänmuodon ulkopuolelle omaan suljettuun yhteisöönsä. Eristäytyminen ruokkii sekin ääriajattelua ja terrorismia.
Tuohan näyttäis olevan aika merkittävä muutos vallitsevaan doktriiniin. Ja ihan kannatettava myös, jos minulta kysytään.
 
Viimeksi muokattu:

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Tuskinpa poliisien oikeistosympatiat ovat tulleet suurena yllätyksenä kenellekään.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Tunnen yhden vasemmistohippipoliisin. Aikoi stand up- koomikoksi ja vitsillä haki poliisikouluun -> omaksi yllätyksekseen heittämällä sisään.

Oli aikeissa myöhemmin yhdistää nämä kaksi uraa mutta ei ole miehestä aikoihin kuulunut mit'n.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Tunnen yhden vasemmistohippipoliisin. Aikoi stand up- koomikoksi ja vitsillä haki poliisikouluun -> omaksi yllätyksekseen heittämällä sisään.

Oli aikeissa myöhemmin yhdistää nämä kaksi uraa mutta ei ole miehestä aikoihin kuulunut mit'n.
Valpo vei Kilpisjärvelle?
 
Ylös