Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / KEVÄTkausi 2012

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
No siinä tapauksessa mä olen sitä mieltä että sä et hallitse suomenkieltä.

Kun nimenomaan kerroin että Suomi ei ole ainoa maa, jolla ongelmia mamujen kanssa. Ihan hämmästyttää sun tulkinta tekstistä.
Kyllä se kommentti uudemman kerran luettunakin vaikuttaa mamujen leimaamiselta ampujiksi. Vähän oudolta tuntuu persuja äänestäneenä kommentoida näin vapaata maahanmuuttoa kannattavan puolueen äänestäjälle, mutta outo oli kommenttikin.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Sir Paul McCartneyn poika James vihjaa, että The Beatles -yhtyeen neljän jäsenen pojat olisivat perustamassa yhteistä bändiä.
Japaniassa on jo pistetty tositeeveeohjelma pyörimään seuraavan Yoko Yonon löytämiseksi.

K. August

Well-known member
THL toivoo, että kesäajasta luovuttaisiin EU:ssa

Minun täytyy kyllä sanoa, että oon oppinu pitämään kesä- ja talviaikasysteemistä. Kesäaika tekee illoista valoisampia, tosin se sais alkaa ehkä kuukautta myöhemmin, niin herätykset tapahtuis silloin valoisalla. Ja talviaika on siitä hyvä, että aamut on edes hieman pitempään valoisia. Ja kun muutenkin olen hyvä sotkemaan unirytmini, niin ei tuo kesäaika siirtyminen niin kauhealta tunnu. Ja luopuisivat sitten mieluummin talviajasta, kesäaikana kun vuorokausirytmi sopii paremmin valoisaan aikaan.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kyllä se kommentti uudemman kerran luettunakin vaikuttaa mamujen leimaamiselta ampujiksi. Vähän oudolta tuntuu persuja äänestäneenä kommentoida näin vapaata maahanmuuttoa kannattavan puolueen äänestäjälle, mutta outo oli kommenttikin.
No sitten mä en voi auttaa asiassa.:eek:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Karmea yllätys 7-vuotiaan kajaanilaispojan synttärilahjassa

Seitsemänvuotias kajaanilaispoika sai syntymäpäivälahjaksi hartaasti toivomansa kännykän.

Jännittyneenä poika avasi puhelimen ja siihen kilahti oitis tekstiviesti: ”Panettaako, täältä saat juuri oikeaa apua.”

Sen jälkeen oli lankaliittymänumero, josta tuota apua oli saatavilla.

Pojan isä kertoi napanneensa puhelimen heti pois pojalta, joka oli jo alkanut tavaamaan viestin sisältöä.

Viestissä oli myös ohjeet, jossa kerrottiin, että mainosviestien tulemisen voi lopettaa lähettämällä viestin maksulliseen numeroon.

Isä oli hankkinut liittymän Dna:lta ja hän selvitti asiaa operaattorin kanssa. Selvisi, että liittymän puhelinnumero oli aiemmin miehellä, joka oli käyttänyt kyseisen seksifirman palveluja. Lapsen liittymään oli laitettu maksullisten numeroiden estopalvelu.

Dna:lta ehdotettiin ensin, että isä lähettäisi kiellon maksulliseen numeroon, johon isä ei suostunut.

Lopulta isä vaihdatti pojan liittymän kokonaan uuteen
Nykypäivän markkinointijippoja! :doubtful:

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Järkytyin tuosta uutisesta. Kännykkä 7-vuotiaalle!? :eek!: :doubtful: :confused:
Kouluun menevälle yleensä hankitaan puhelin. Vai millä meinaat että pidetään yhteyttä sinne kotiin, kun lankapuhelimia ei enää ole. Olettaen tietysti että vanhemmat ovat töissä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Oikeesti. Tuolla jps:n tarkoittamalla facebookilla ei tosin ole mitään tekemistä Mark Zuckerbergin hilavituttimen kanssa vaan on paljon vanhempi keksintö. Me vanhemmat luemme lapsiamme kuin avointa kirjaa ja useinmiten just naamalta.

Mangelo

Well-known member
Kodittomille lähes sata uutta asuntoa
Vartti
Vantaa
25.3.2012
32
Uusin lukijan kommentti
Aha, ok. MIhin kohtaan? Missä on niin paljon tilaa? ... Koko kommentti »
nimimerkki ”hirvittää ennakkoluulottomasti”
30.3.2012

Vantaalla on käynnistymässä kaksi merkittävää rakennushanketta asunnottomuuden vähentämiseksi. Asunnottomille aiotaan rakentaa asuntoja sekä Koivuhakaan että Matariin.

Vaikka molemmat paikat sijaitsevat Itä-Vantaalla, niihin voi muuttaa kodittomia myös Länsi-Vantaalta. Asuntojen uskotaan riittävän pitkän ajan tarpeisiin.

- Ajatuksena on, että asukkaat eivät jumiudu näihin rakennettaviin ja jo rakennettuihin asuntoihin vaan he muuttavat niistä pystyessään tavallisiin vuokra-asuntoihin. Silloin asunnottomille tarkoitetut asunnot vapautuvat seuraavien käyttöön, perhepalvelujenjohtaja Maritta Pesonen sanoo.

Koivuhaan Mesikukantielle on tulossa Mesikukka-niminen yksikkö, jossa on 50 asuntoa päihde- ja mielenterveyskuntoutujille. Asunnoista kymmenen kohdennetaan tehostettua tukea tarvitseville, 25 asuntoa suunnataan kevyttä tukea tarvitseville ja 15 asuntoa itsenäisesti asuville.

Mesikukassa on henkilökuntaa paikalla ympäri vuorokauden. Asuntojen lisäksi Mesikukkaan tehdään kumppanuustila, jota voivat käyttää kaikki kaupunkilaiset.

Pienempi Tervakukka aiotaan rakentaa Tervahaudantien ja Rekolantien kulmaukseen kaupungin omistamalle tontille. Paikalla sijaitsee kuntatekniikan ylläpidon tukikohta, joka puretaan pois.
Tervakukkaan tehdään 35 asuntoa, jotka on tarkoitettu mielenterveys- ja päihdekuntoutujille. Henkilökuntaa yksikössä on päivisin.

- Tulevaisuudessa on kiinnitettävä aiempaa enemmän huomiota asunnottomuuden ehkäisyyn, kuten sosiaaliseen isännöintiin ja tukeen. Ei asunnottomuus poistu, mutta se on saatava parempaan hallintaan.

Tervakukan ja Mesikukan arvioidaan valmistuvan vuonna 2014. Asunnot rakentaa ja rahoittaa Vantaan kaupungin omistama VAV Asunnot Oy. Mesikukan kustannusennuste on 7,7 miljoonaa euroa, Tervakukan 4,6 miljoonaa euroa. Molempiin haetaan valtion rahoitustukea.

Vantaan kaupunginhallitus käsittelee asuntohankkeita todennäköisesti huhtikuun kokouksessaan.

Marke Harkas, Vartti
Jännää ettei tarvii olla koditon itävantaalla, vaan länsivantaalaiset kodittomatkin ovat tervetulleita.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Minua ei taas huvita mikään, kun Wallin-juttua lukenut. Jännä kuitenkin, jottei tuota venkslausta ole aiemmin huomattu.

Törni

Well-known member
Minua ei taas huvita mikään, kun Wallin-juttua lukenut. Jännä kuitenkin, jottei tuota venkslausta ole aiemmin huomattu.
Wallin on aiemminkin kunnostautunut noissa asumisasioissa. Seuraavat scuupit vuodelata 2009:

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2009/11/wallin_ei_koe_tehneensa_mitaan_vaaraa_vuokra-asiassa_1167860.html

http://suomenkuvalehti.fi/blogit/polkomfi/viikon-valopaa-stefan-wallin-r

Bättre talande svenska folkin ei näemmä tarvi asumiskustannuksistaan itse huolehtia. Aina on joku saatanan säätiö joka maksaa viulut :mad_old:

Status
Ei avoinna uusille viesteille.