Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / KEVÄTKAUSI 2013

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Oohhh... Viestintävirasto on tietoinen että televisiosta tulee raviohjelmia. :eek:
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Kyse ei ole niinkään oransseista palloista vaan siitä hirvittävästä määrästä halua nussia pilkkua, jos siihen on mahdollisuus.
Juuri niin. Ärsyttää ihan valtavasti tuollaiset ihmiset, jotka ylpeinä kuuluttavat kaikille löydettyään epäkohdan, joka ei koskaan ole haitannut ketään, tai ei tulisi koskaan haittaamaan.

Jos tässä maassa jostain laista löytyisi viite, että harmaat kivijalat taloissa saattavat sotia jotain lakipykälää vastaan, niin sen kummempia murehtimatta syksyyn mennessä purettaisiin kaikki harmaaseen vivahtavatkaan kivijalat, välittämättä siitä, että 4,8 miljoonaa suomalaista joutuisi asunnottomaksi. Joku olisi vielä helvetin ylpeä itsestään tämän toimenpiteen jälkeen; "Minä se olin kun sen kivijalkapykälän löysin!".

Lottoarvontaa, en ole nähnyt suorana lähetyksenä useampaan vuoteen. Eiköhän se nyt kilpailuteta Nelosen ja Maikkarin välillä ja halvempi tarjous voittaa. Tai sitten se tehdään Fuerteventurasta etätyönä neljällä pesolla. Säästyypähän Veikkauksen rahat johonkin muuhun toimintaan, vaikka vammaiskoripallon mailahankintoihin.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Kai Aulis Gerlander ja muut joutuu tuomiolle siitä, ku ne on oikein ollut valvomassa kyseistä lainrikkomista? Ja tienanneet siinä sivussa ihan tolkuttomat määrät rahaa.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Aulis Gerlander on lähtenyt maanpakoon. Viimeisten tietojen mukaan majailee Kuubassa. Myös muut Aulikset meinaa seurata perässä.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Pitäis olla helppoa, kun lyö rastia ruutuun vaan. Joka viikko kuitenkin muuttavat mieltänsä ja aina heidän mielestään väärin täytetty. Ihme pompottamista.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Pitäis olla helppoa, kun lyö rastia ruutuun vaan. Joka viikko kuitenkin muuttavat mieltänsä ja aina heidän mielestään väärin täytetty. Ihme pompottamista.
Mitäs laitat niin hölmöjä numeroita siihen kuponkiin.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Twitteristä uumoiltiin, mikä mahtaa olla ev.lut. kirkon asema Ylellä. Aika paljonhan heidän logojaan joudutaan katsomaan silmät ristissä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jaskattu lentokenttäjuna kurvailee poikittain vantaan pelloilla.
Radanrakennus
Harri Repo, 7:30
Kehärata avaa Euroopan hitaimman lentokenttä*yhteyden

[Kuva: T&T]

Vantaalla rakenteilla oleva kehärata on osoittautumassa virheinvestoinniksi jo ennen valmistumistaan.

Lähes 700 miljoonan ratahanke nopeuttaa matkaa lentokentälle tuskin lainkaan. Radan rakentamista on perusteltu voimakkaasti juuri sujuvalla lentokenttäyhteydellä.

– Tosiasia on, että kehäradan vaihtoehdot jäivät puutteellisten tai jopa olemattomien selvitysten varaan, sanoo liikennehankkeiden asiantuntija Mikko Laaksonen.

Laaksonen on toiminut asiantuntijana Turun raitiotiehankkeessa ja tehnyt vaihtoehtosuunnittelua Länsimetroon.

Kehärata avaa yhteyden lentoasemalle kahdesta suunnasta. Matka-aika Helsingin keskustasta Tikkurilan kautta Lentoasemalle kestää noin 30 minuuttia ja Myyrmäen kautta hieman enemmän. Nykyinen bussiyhteys kestää normaalisti saman puoli tuntia.

Euroopasta saa hakea suurkaupunkia, jonka kiskoyhteys kaupungin keskustaan on yhtä hidas kuin Helsingin 18 kilometrin matka.

Esimerkiksi Tukholmassa 40 kilometrin matkaan Arlandasta kuluu 200 kilometrin tuntivauhtia vain 20 minuuttia. Oslon Gardermoenista kyyti on vielä kiivaampaa.

– Kehärata ei ole lentokenttäyhteytenä Helsingin keskustasta lähteville kovin kaksinen. Muualta Suomesta tuleville se on suorastaan huono, Laaksonen arvioi.
Euroopan suurin junaton

Helsingin lentoasema on tällä hetkellä matkustamääriltään Euroopan suurin kenttä, jonne ei pääse junalla. Siksi parin vuoden kuluttua avautuva kiskoyhteys on sinänsä perusteltu.

Kehäradan sijaan Laaksonen olisi kuitenkin selvityttänyt kunnolla suoran ratayhteyden Pasilasta lentoaseman kautta Keravalle. Suoraa rataa pitkin olisi voitu ajaa non stop -junia lentoasemalle, ja esimerkiksi Tampereelta ja Kouvolasta tulevat pikajunamatkustajat olisivat päässeet suoraan lentoasemalle.

Linja-autoliitolla ja VR:llä oli selvä intressi rakentaa kehärata.

– Kehärata on paljolti suomalaisen kunnallishallinnon kukkanen. Jos Vantaata ei olisi, ei kehärataakaan olisi.

Laaksosen mukaan suora lentokenttärata olisi tuonut paljon hyötyjä kehärataan verrattuna.

Esimerkiksi matka-aika Helsingin keskustasta lentoasemalle olisi puolittunut kehärataan verrattuna.

– Pääradan kapasiteettiongelmat olisivat samalla tulleet ruhtinaallisesti ratkaistuiksi. Rata olisi tehnyt myös kotimaan lentoliikenteen tarpeettomaksi ainakin Tampereelle ja Jyväskylään ja mahdollisesti jopa Kuopioon saakka.
Vahvat lobbarit asialla

Kehäradan rakentamispäätös tehtiin vuonna 2006. Laaksonen mainitsee pari erikoista painostusryhmää, joiden intressissä kehäradan rakentaminen oli suoran yhteyden sijaan.

– Lentoasemalta on vilkas bussiliikenne muun muassa Turkuun, Tampereelle ja Lahteen. Nämä yhteydet olisivat loppuneet suoran radan myötä. Linja-autoliitolla oli tässä selvä intressi, ja se on voimakas painostusryhmä.

Laaksosen mukaan rakentamispäätöksen aikaan valtion kannatti myös suosia VR:n paikallaisliikennettä.

– VR laskutti Helsingin paikallisliikenteestään tuolloin vuosittain noin kymmenen miljoonaa euroa ylihintaa joka vuosi. Pikajunayhteydessä nämä rahat olisivat jääneet saamatta.
 
Ylös