Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / KEVÄTKAUSI 2015

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Ensin meinasin, että huonl uutinen. Vaan nyttenpä pohdin Michelle B:tä Bollen x800 kupolissaa saamassa siemennestettä päällensä.
Täähän voi toimia!
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7925
Sijainti
Very Good.
Ensin meinasin, että huonl uutinen. Vaan nyttenpä pohdin Michelle B:tä Bollen x800 kupolissaa saamassa siemennestettä päällensä.
Täähän voi toimia!
Jos olisit kirjoittanut tämän japaniksi niin se varmaankin olisi ollut ihan normaalia.
 

Örfil

Guest
Sinusta on ihan reilua, että jokainen kansalainen maksaa enemmän veroja, jotta Herlinillä ja kumppaneilla olisi isompi rahasäiliö.
Voin antaa sulle tuo Herlinin osuutesi.

Se tekee n. 6 Lidlin juustosämpylää.

Mitäs sen jälkeen kun sämpylät on syöty?
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Voin antaa sulle tuo Herlinin osuutesi.

Se tekee n. 6 Lidlin juustosämpylää.

Mitäs sen jälkeen kun sämpylät on syöty?
Jos jokainen käyttäisi sen vitosen kotimaiseen tuotteisiin tai kulutukseen, niin kyllähän sillä loisi tämän laskukaavojen perusteella päälle 400 työpaikkaa. Tai vaikka Lastensairaalalle lahjoituksena tai jotain muuta mitä kaameaa kommunismia.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4609
Sijainti
Vantaa
http://yle.fi/uutiset/turkulaisen_audi-miehen_hermot_menivat_maahantuojaan__aloitti_yhden_auton_mielenosoituksen/8020573

Turkulaisen Audi-miehen hermot menivät maahantuojaan – Aloitti yhden auton mielenosoituksen

Maahantuojan vaikeneminen Audin moottoriongelmista sai Tero Salosen teippaamaan autoonsa viestin. Nyt miehen auto seisoo Turun Audi Centerin edessä niin kauan kunnes moottori on korjattu. Salonen kerää parhaillaan väkeä ryhmäkanteeseen Facebookissa.

Tero Salosen vuoden 2010-mallisen Audi A5:n ongelmana on ylisuuri öljynkulutus. Se on tyyppivika vuosien 2008–2011 mallisissa TFSI-moottoreissa. Ongelma ei ole sama kuin paljon julkisuudessa olleet 1,2- ja 1,4-litraisten moottoreiden jakoketjuongelmat, mutta maahantuojan suhtautuminen ongelmiin on Salosen mukaan samanlainen.

– Ryhmäkanne on ajatuksena, koska maahantuoja VV-Group vaikenee ongelmistaan ja esittää mykkäkoulua.

Salonen on pattitilanteessa, sillä perheen 110 000 kilometriä ajettu auto ei kelpaa kenellekään vaihdossa. Edes korjattuna autoliikkeet eivät kyseistä autoa halua.

– Turussa Autokeskus sanoi suoraan, että he ovat maksaneet tänä vuonna jo 30 000 euroa liiallisista öljynkulutuksista.

Salosen perustama Facebook-ryhmä sai räjähtävän lähdön. Viestejä kohtalontovereilta on tullut valtavasti. Salonen on jo kerännyt useamman kymmenen auton rekisterin. Näiden turvin ryhmäkannetta aiotaan yrittää.

– Olen kertonut maahantuojalle, että ryhmäkannetta ajetaan silläkin uhalla, että he alkavat syyttää minua kiristämisestä. Nyt auto seisoo Turussa Audi Centerin portin edessä ja saa olla siellä niin kauan että korjaus onnistuu, Salonen sanoo.

Tuosta tulee varmasti hieno nähtävyys. Hyvää mainosta Audi Centerille. Olen käsittänyt niin, että jos autossa on tyyppivika, niin se korjataan tehtaan laskuun mukisematta. Mutta VAG -konserni taitaa toimia toisin.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
http://yle.fi/uutiset/turkulaisen_audi-miehen_hermot_menivat_maahantuojaan__aloitti_yhden_auton_mielenosoituksen/8020573

Tuosta tulee varmasti hieno nähtävyys. Hyvää mainosta Audi Centerille. Olen käsittänyt niin, että jos autossa on tyyppivika, niin se korjataan tehtaan laskuun mukisematta. Mutta VAG -konserni taitaa toimia toisin.
Koko ajan kuulee enemmän ja enemmän noiden VAG-autojen ongelmista ja tyyppivioista. On jakohihnaongelmia, kaksoismassavauhtipyörä probleemia, DCT-ongelmia jne. En ole mistään merkistä ikinä kuullut niin paljon valituksia. Siis toki muissakin autoissa on vikoja, mutta ne sitten korjataan valmistajan piikkiin.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7925
Sijainti
Very Good.
Mutta VAG -konserni taitaa toimia toisin.
Jossakin auto- tai talousjulkaisussa selitettettiin tämä tilanne. Koko ajan seurataan VAG:n puolelta milloin negatiivinen julkisuus takaisinkutsuissa tulevaan myyntiin vaikuttaa enemmän kuin korjausvastuu vaikkapa sakkoineen. Paljon on laskureita käynnissä siellä sun täällä.

Aivan varmasti en kyllä uutta autoa heiltä ostaisi.
 

Ykskakskol

______________
Liittynyt
10.3.2015
Viestit
1504
Koko ajan kuulee enemmän ja enemmän noiden VAG-autojen ongelmista ja tyyppivioista. On jakohihnaongelmia, kaksoismassavauhtipyörä probleemia, DCT-ongelmia jne. En ole mistään merkistä ikinä kuullut niin paljon valituksia. Siis toki muissakin autoissa on vikoja, mutta ne sitten korjataan valmistajan piikkiin.
Insinööripulaa ovat valitelleet. (Uutiset/linkit useamman vuotta vanhoja.)
http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=166767&tstart=79550&start=0
Saksan autoteollisuutta uhkaa kahden vuoden kuluessa 11 000 insinöörin vaje. Insinööripula ajaa maan autoteollisuutta ulkomaille.
http://yle.fi/uutiset/suomalaisinsinooreista_ei_ollutkaan_saksaan_lahtijoiksi/5395409
Insinööripulassa olevassa Saksassa ammattilaisia yritetään haalia eri puolilta maailmaa. Halutut suomalaisinsinöörit näyttävät kuitenkin jääneen kotiin.
Ei ne kyllä kummoisia ole olleet sitten 70-luvun.

Viimevuotinen:
http://www.wsj.com/articles/germany-grapples-with-growing-shortage-of-skilled-labor-1402064223
Germany faced a shortfall of 117,300 skilled workers in science, technology, engineering and mathematics, according to the Cologne Institute of Economic Research's Spring report, which predicts a gap of nearly one million skilled staff by 2020.
Kantsisi ehkä ostaa jokin korealainen tai japanilainen firma ja sen insinöörit laittaa suunnitteleen moottorit.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Onhan tuossa sekin, että jos vaikka 1% valmistetuista autoista olisi maanantaikappaleita, niin miljoonan auton erästä 10000 on tätä laatua.

Ja jos noista 10000 auton omistajasta 1% nostaa kunnon älämölön, kyseessä on 100 henkilöä. Josta saa kyllä melko äänekkään porukan nettipalstoille ja iltapäivälehtiin.


Mutta laatuongelmia ei kannattaisi liikaa peitellä, se käy asiakasuskollisuuden päälle. Yleensäkin tuon sortin ongelmat kun auton kalleimmat komponentit prakaavat, ovat varsin huono asia.

Nimim. vaihdoin itsekin mm. kyseisestä syystä toiseen merkkiin.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Koko ajan kuulee enemmän ja enemmän noiden VAG-autojen ongelmista ja tyyppivioista. On jakohihnaongelmia, kaksoismassavauhtipyörä probleemia, DCT-ongelmia jne. En ole mistään merkistä ikinä kuullut niin paljon valituksia. Siis toki muissakin autoissa on vikoja, mutta ne sitten korjataan valmistajan piikkiin.
Ilmeisesti tässä tapauksessa lie kyseessä kuitenkin on jakoketju, eikä -hihna?
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Nimim. vaihdoin itsekin mm. kyseisestä syystä toiseen merkkiin.
10ymmenen kyseistä merkkiä ollut hallussa. Puolet uusina ostettuina. Jopa se ensimmäinen, kasarilla. Yhdessäkään ei ole ollut mitään tyyppivikaa. Kaikkiin paitsi kolmen litran disukoihin joutui lisäämään 0,5-1 litraa öljyä huoltovälillä. Pysyy helposti normeissa.

Toiseksi viimeinen oli sysipska vehje. Tai ei se ollut vaan etupään laakerit olivat. Jotka kerran rikki mentyään aiheuttivat jatkuvan takuukorjausrumban. Parhaillaan auto oli kuukauden pajalla. Maahantuoja tuli järjettömän hyvin vastaan, koska ei jaksanut enää liisariautoja maksella. Niitä laakereita käyttää kyllä muutkin merkit.

Alustus oli pitkähkö - mutta onko pakko ostaa autoja juuri niillä konetyypeillä, minkä kanssa murheita on ollut? Ja kaikki tieto saatavilla...
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7925
Sijainti
Very Good.
Alustus oli pitkähkö - mutta onko pakko ostaa autoja juuri niillä konetyypeillä, minkä kanssa murheita on ollut? Ja kaikki tieto saatavilla...
Sairaanhoitaja Ritva 63-v ja Pertti Postimerkkeilijä palolaitoksen letkuvarastosta ei näitä konetyyppejä juuri tiedä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
10ymmenen kyseistä merkkiä ollut hallussa. Puolet uusina ostettuina. Jopa se ensimmäinen, kasarilla. Yhdessäkään ei ole ollut mitään tyyppivikaa. Kaikkiin paitsi kolmen litran disukoihin joutui lisäämään 0,5-1 litraa öljyä huoltovälillä. Pysyy helposti normeissa.

Toiseksi viimeinen oli sysipska vehje. Tai ei se ollut vaan etupään laakerit olivat. Jotka kerran rikki mentyään aiheuttivat jatkuvan takuukorjausrumban. Parhaillaan auto oli kuukauden pajalla. Maahantuoja tuli järjettömän hyvin vastaan, koska ei jaksanut enää liisariautoja maksella. Niitä laakereita käyttää kyllä muutkin merkit.

Alustus oli pitkähkö - mutta onko pakko ostaa autoja juuri niillä konetyypeillä, minkä kanssa murheita on ollut? Ja kaikki tieto saatavilla...
Laatuvaikutelma vaikuttaa koko merkkiin. Kohtalaisen luotettavaksi mieltämäni Skoda Octaviakin on ollut melko vikaherkkä.

Volkkariryhmän halppismerkki Seat on yllättäen laadultaan parempi kuin konsernisisarensa. Tälläinen mutu on alkanut ainakin itselle muodostua.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Puolet suomenkielisistä kirjoitti yo-kokeissa ruotsinkielen. Ruotsinkielisistä 90% kirjoitti suomen. Pojat selkeästi nihkeämmin kuin tytöt.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26665
Tais olla 30% pojista jotka kirjoitti ruotsin yo-kirjoituksissa. Ne suomalaiset tahot, jotka vaativat työnhakijoiltaan ruotsin kielen taitoa saattavat tulevaisuudessa kokea työvoimapulaa. Nyt ois nykyisellä hallituksella tilaisuus vähentää tuollaisia vaatimuksia valtion aloilta. Jotenkin vaan Keskusta ja Kokoomus tuntevat tarvetta olla suomenruotsalaisten suosiossa, en ole syytä oikein älynnyt.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Tais olla 30% pojista jotka kirjoitti ruotsin yo-kirjoituksissa. Ne suomalaiset tahot, jotka vaativat työnhakijoiltaan ruotsin kielen taitoa saattavat tulevaisuudessa kokea työvoimapulaa. Nyt ois nykyisellä hallituksella tilaisuus vähentää tuollaisia vaatimuksia valtion aloilta. Jotenkin vaan Keskusta ja Kokoomus tuntevat tarvetta olla suomenruotsalaisten suosiossa, en ole syytä oikein älynnyt.
Toisaalta aika onnetonta esim. Hangossa käydä fattan luukulla, jos täti klasin takana puhuu vain suomea tai ruotsia.
 
Ylös