Albert Oil
Hippi ja juntti
Mä taas koskaan en oo törttöilly.
Niin hovissa. Alunperin yli seittemänkymppiä niillä laskentaperusteilla, kun sinuakin sakotettessa käytettäisiin. Kaikilla ei vaan ole varaa valittaa hoviin.Ei, oli vain 18 400€. Virallisen liturgian mukaan oikein ja rangaistus osui yhteen teon kanssa.
Niin ja *tähän mielipide* koska *raiskaustuomiot*No ei yllättänyt, että nousee mielipiteitä, joissa sakotuksen peruste vaihtuu rikkaudeksi ja sen mittayksikkö vitutukseksi.
Saatana, ansionsa mukaan sioille!
Mjääh. Eikös tuo juurikin ole päiväsakkokäytännön perusidea, yhdenvertainen vitutus tulotasosta riippumatta?:doubtful:No ei yllättänyt, että nousee mielipiteitä, joissa sakotuksen peruste vaihtuu rikkaudeksi ja sen mittayksikkö vitutukseksi.
Saatana, ansionsa mukaan sioille!
Oot vasta 11.? Mahtaakin kismittää.sitte jos oisin Suomen rikkaimman kymmenen joukossa ja tykkäisin ajella tuhatta ja sataa miljoonamaseratillani.
Paitsi tuloista huolimatta jos teet sen tarpeeksi usein niin kortti menee kuivumaan.Voishan tuohonkin juttuun jonku katon lätkästä. Ei tuo tosin ole sellanen asia joka mulle antas vahingoniloa tai ketutusta. Tiedä sitte jos oisin Suomen rikkaimman kymmenen joukossa ja tykkäisin ajella tuhatta ja sataa miljoonamaseratillani. Paljon enemmän mua pännii esim. Mehen menestys kaikissa mahdollisissa tivoissa ja visoissa, forumin taloudellinen tilanne ja hiirialustani.
Käsittääkseni tuloihin sidotun sakkorangaistuksen tarkoitus ei ole vitutuksen tasaaminen eri tuloryhmien välillä vaan realistisen pelotteen luominen. Sitä paitsi toi päiväsakkojärjestelmän mukaan hyvätuloinen ei ainoastaan maksa enemmän, mutta maksaa myös suhteessa enemmän. Joku suhteellisuus näihin juttuihin. Jos olet muka niin suuren rikoksen tehnyt että siitä pitäisi saada 70000 euroa sakkoa niin kyllä kaiken järjen mukaan pitäisi sitten joutua jo vankilaan.Periaatteessa meni oikein. Eikö tarkoitus ole, että sakotettavan v*tutus on vakio tulotasosta riippumatta. 500 e tavis Taaville on yhtä paljon kuin 20 000 e öky Eerikille.
Lätkästä nyt tulee ensimmäisenä mieleen palkkakatto. Ainakin NHL:ssä se toimii, joten vois toimia muuallakin.Voishan tuohonkin juttuun jonku katon lätkästä.
Minun mielestäni parempi "pelote" olisi jonkinlainen pistejärjestelmä niin kuin esim. briteissä. Sitten kun on tarpeeksi pisteitä niin kortti lähtee hyllylle ja joudut käymään uudestaan ajokokeen ja kirjallisen. Siinä ei raha merkkaa mitään. Oli sitten rikas tai köyhä jos on tarpeeksi pisteitä niin ajo-oikeus lähtee. Pienemmistä rikoksista tulisi 1-2 pistettä ja isommista rikkomuksista saa tarpeeksi pisteitä kerralla niin että kortti lähtee. Vastaavia järjestelyitä on ympärimaailmaa käytössä.Joustavasta ajotyylistään ja tyhjästä lompakostaan tunnettu tuntematon mies ajaa lastentarhan vieressä 30-alueella 59km/h, saa sakkoa 115€. Rane Rahamassi tekee saman nopeuden samassa paikkaa kiireissään ja rahanpaljoudesta kireän salkun kera, ja saa sakkoa 115€.
Sanoosin, jotta sama asia toisin sanoin.Käsittääkseni tuloihin sidotun sakkorangaistuksen tarkoitus ei ole vitutuksen tasaaminen eri tuloryhmien välillä vaan realistisen pelotteen luominen.
Nojoo, mutta esim korkeimmissa tuloluokissa summien pitäisi olla nykyistä paljon suurempia, jotta pelote olisi realistinen ja siinä taas ei ole mitään järkeä. Rangaistuksen tulisi vastata rikosta. Niin kuin tossa ylempänä mainitsin niin ajokortin pistejärjestelmä olisi minun mielestäni parempi järjestelmä. Mielestäni ajokortin menettäminen on paras pelote. Raha on kuitenkin vain rahaa...Sanoosin, jotta sama asia toisin sanoin.
Minäkin pystyisin keksimään lukuisan joukon ääriepäoikeudenmukaisia esimerkkejä, mutten nyt jaksa enempää.