Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / TALVIkausi '08-'09

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ei oo näköjään helppoo olla poikalapsi. :rolleyes:
Sama kärsimys se jatkuu koko loppuelämän. Skidinä saa kannen munilleen ja myöhemmällä iällä saa kuulla jatkuvaa valitusta siitä, että jättää sen kannen auki. HEI HALOO! Kai se nyt on selvää, ettei siihen uskalla edes koskea sen jälkeen, kun sen on kerran saanut hepillensä :nope:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Ei oo näköjään helppoo olla poikalapsi. :rolleyes:
Tuli mieleen tyttären 4-5 vuoden iässä esittämä kysymys ja kommentti.

Ekaks neiti kysy, että eikös pojilla ole hankalaa käydä WC'ssä kun ekaks täytyy pissiä seisaallan ja sitten kakkia istualtaan tai päin vastoin. Kun kerroin molempien toimien onnistuvan istualtaan samaan aikaan, hän totesi "Sehän on kätevää".

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Tuli mieleen tyttären 4-5 vuoden iässä esittämä kysymys ja kommentti.
Hymyilyttää. Lapset ovat tällaisia. Meidän samanikäinen likka tuli huolissaan puhumaan kuinka vessassa on sarveja ja jonkun pitäisi hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä. Mitä sarveja? Siis pökäleitä!

Captain Howdy

Well-known member
Jos on Sladdi timantista, ei paljon haittaa vaikka WC-pöntön rinkulan siihen pamauttaisi. Tai Alli mapilla.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Ei se mitään. Ehkä lähinnä se, että se on esimerkillistä jos ministeri tekee jotakin, mutta kun sitä esimerkkiä on mahdotonta noudattaa kansalaistasolla ja jengi vielä hurraa tälle arjen sankarittarelle.
Ministeri jättää työelämän, koska hänellä on siihen taloudellinen mahdollisuus -> ex-ministeri voi paremmin ja ex-ministerin perhe voittaa ja yksi paikka vapautuu työmarkkinoilla -> tämä on väärin, koska kaikki eivät voi lähteä duunista ja ryhtyä hengailemaan -> ex-ministeri on turha ja niin ovat liikettään arvostavat ihmisetkin.

Käsittämätön ajatusketju. Mutta niillä mennään, mitkä on jaettu.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Käsittämätön ajatusketju. Mutta niillä mennään, mitkä on jaettu.
Näin on. Tule sinäkin takaisin tänne Suomeen ja koeta onko se mahdollista pärjätä lapsiperheen kanssa yhden ihmisen tuloilla. Ja olla varma että hyväpalkkaista duunia on luvassa tauon jälkeenkin. Kyllä varmaan jos olet cv:n rustannut ministeritasolle. Helppo on palata. Harmi todella että tämä yhteiskunnallinen pehmeys ja perusarvo ei kuitenkaan käytännössä ole akateemisissa perheissäkään mitenkään ilmaista. Se maksaa ja paljon.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Tosin Sarkomaa jatkaa kansanedustajana, joten ei hän suinkaan heittäydy oloneuvokseksi. Ministereillä tuppaa päivät venymään huomattavasti pitemmiksi kuin kansanedustajilla. Ei se useamman kauden kansanedustajan liksakaan ihan paska ole.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Näin on. Tule sinäkin takaisin tänne Suomeen ja koeta onko se mahdollista pärjätä lapsiperheen kanssa yhden ihmisen tuloilla. Ja olla varma että hyväpalkkaista duunia on luvassa tauon jälkeenkin. Kyllä varmaan jos olet cv:n rustannut ministeritasolle. Helppo on palata. Harmi todella että tämä yhteiskunnallinen pehmeys ja perusarvo ei kuitenkaan käytännössä ole akateemisissa perheissäkään mitenkään ilmaista. Se maksaa ja paljon.
Kyse on valinnoista. Moni sanoo, että ei ole mahdollista, ja ehkä sanojasta itsestään tuntuukin niin. Esim. monet sanoo, että ei ole mahdolista jäädä lapsen kanssa kotiin vanhempainrahakauden ("äitiysloman", sen ansiosidonnaisen pätkän) jälkeen kotihoidontuella. Ei varmasti olekaan, jos ei halua tinkiä pätkääkään elintasostaan. Sitä vaan jaksan ihmetellä, että miksi suurimmalle osalle tuntuu olevan se uusi auto, etelän matka tai kotiteatteri tärkeämpi kuin oma lapsi. Itse olin kotona kunnes lapsi oli 2v 10kk. Eikä lapsen isä silloin ollut mikään hyväpalkkainen. Olihan se välillä aika kitkutusta, ei paljon kenkiä osteltu. Mutta olen edelleen sitä mieltä, että se oli paras ratkaisu lapsen kannalta. Ihmiset ruikuttaa minusta turhan helposti sitä, että ei ole mahdollisuutta. Edes miettimättä asiaa oikeasti.

Ja Sarkomaalle iso :thumbup: . Toivottavasti saadaan lisää esimerkkejä, ja toivottavasti se tekee samantyyliset, perheen etusijalle laittavat - isot tai pienet - ratkaisut helpommaksi muillekin.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Kyse on valinnoista. Moni sanoo, että ei ole mahdollista, ja ehkä sanojasta itsestään tuntuukin niin. Esim. monet sanoo, että ei ole mahdolista jäädä lapsen kanssa kotiin vanhempainrahakauden ("äitiysloman", sen ansiosidonnaisen pätkän) jälkeen kotihoidontuella. Ei varmasti olekaan, jos ei halua tinkiä pätkääkään elintasostaan. .
Kyse ei sinänsä ole valinnoista, sillä lasten etu on aina kaiken muun edellä. Sitä myöten tätä maata rakennetaan, otetaan lainoja, ostetaan talo ja palkansaajina pyöritetään koko pytinkiä. Lapsille haluaa sen parhaan mahdollisen kasvuympäristön minkä itse kykenee järjestämään. Se ei tarkoita sitä, että talot myydään ja muutetaan lähiöiden kaksioihin synnyttämään synnintunnossa, että ei vain olisi liian prameaa pilttien maailmantulo.

Sarkomaa on eliittiä. Hänellä ja hänen perheellään on vara valita. Suurimmalla osalla suomalaisista ei todellakaan ole vaihtoehtoja. Naurettavaa lässytystä koko uutinen. Erityisen typerää oli se lapsen siteeraus lopussa. Helpoin mahdollinen irtopiste- ja harhautuskortti siinä oikeassa yhteiskunnallisessa tilanteessa mikä ei lapsille juuri anna armoa.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Kyse ei sinänsä ole valinnoista, sillä lasten etu on aina kaiken muun edellä. Sitä myöten tätä maata rakennetaan, otetaan lainoja, ostetaan talo ja palkansaajina pyöritetään koko pytinkiä. Lapsille haluaa sen parhaan mahdollisen kasvuympäristön minkä itse kykenee järjestämään. Se ei tarkoita sitä, että talot myydään ja muutetaan lähiöiden kaksioihin synnyttämään synnintunnossa, että ei vain olisi liian prameaa pilttien maailmantulo.

Sarkomaa on eliittiä. Hänellä ja hänen perheellään on vara valita. Suurimmalla osalla suomalaisista ei todellakaan ole vaihtoehtoja. Naurettavaa lässytystä koko uutinen. Erityisen typerää oli se lapsen siteeraus lopussa. Helpoin mahdollinen irtopiste- ja harhautuskortti siinä oikeassa yhteiskunnallisessa tilanteessa mikä ei lapsille juuri anna armoa.
Asun nykyisin lähiössä, kaksiossa :p Tosin muutin vasta 5-6 vuotta synnyttämisen jälkeen.

En mä ymmärrä sun näkemystä ollenkaan. Jos pitää olla perheessä kaks uutta autoa, hieno asunto hienolta alueelta, kesämökki ja purjevene, niin on parempi jättää ne lapset kokonaan hankkimatta. Ei se yksivuotias oikeasti välitä, että onko auto viimeisintä vuosimallia tai asutaanko vuokralla vai omistuskämpässä. Mun mielipide on, että kun lapsella katto pään päällä ja ruokaa riittää, sekä on LÄSNÄOLEVAT, rakastavat vanhemmat, niin lapsi on onnellinen. Materialla ei voi ikinä korvata kasvuympäristön aineettomia puutteita.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Onhan tuo ihan kertakaikkiaan kamalaa, että ne jotka voivat valita vaihtoehtojen välillä tekevät niin.

Kyllä suurella osalla suomalaisista on mahdollisuus tehdä valintoja. Yleensä lisä-ajan antaminen perheelle ja lapsille heijastuu tulotasoon. Valintakysymys.

Mangelo

Well-known member
No kyllähän tavan tallaajakin voi joitua tilanteen eteen että ottaako parempipalkkainen oman alan työ pitkän työmatkan takaa vai heikompipalkkainen työ lähempää.

Tuossa ministerihommassa vähän ihmetyttää että eikö ministerin mies olis voinu olla se joka pitää enemmän kotia pystyssä. Tosin jos nainen haluaa olla se niin mikäs siinä. Itse kansanedustajallahan ei voi olla kummoistakaan vastuuta työssään kun sinne kaiken maailman hottentotteja pääsee.

Kunhan ei ole kokoomuksen kataisen julkisuudenkiillotustempaus tämäkin :doubtful:

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Mun mielipide on, että kun lapsella katto pään päällä ja ruokaa riittää, sekä on LÄSNÄOLEVAT, rakastavat vanhemmat, niin lapsi on onnellinen. Materialla ei voi ikinä korvata kasvuympäristön aineettomia puutteita.
Ihan oikeassa olet että materialla ei voi korvata tunteita. Itse vartuin kuitenkin lähiössä ja kaksiossa ja vannoin että ikinä en lasta sellaisessa ympäristössä itse kasvata. Se hävetti ja siitä pilkattiin. Oma näkemykseni on tietenkin henkilökohtainen ja ei mitenkään liity sinuun.

jps sanoi:
Onhan tuo ihan kertakaikkiaan kamalaa, että ne jotka voivat valita vaihtoehtojen välillä tekevät niin.
Ei siinä ole mitään kamalaa. Typerältä vaan tuo kansalaisten torvensoitto asiasta kuullostaa.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Ihan oikeassa olet että materialla ei voi korvata tunteita. Itse vartuin kuitenkin lähiössä ja kaksiossa ja vannoin että ikinä en lasta sellaisessa ympäristössä itse kasvata. Se hävetti ja siitä pilkattiin. Oma näkemykseni on tietenkin henkilökohtainen ja ei mitenkään liity sinuun.
No toivotaan, että mun lapsi pääsee puolella siitä häpeästä, kun toinen koti on kuitenkin omakotitalossa.

Mangelo

Well-known member
Ehkä vika ei ole kaksiossa, vaan siinä että se hävetti. Ja jos siitä pilkattiin, pilkkauksen syy ei ollut kaksiossa vaan pilkkaajissa. Kyllä ne aina keksii jostain pilkattavaa jos niikseen tulee. Siksi pilkkaajia kuuluukin vetää turpaan.

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Sijainti
Suomi Finland
Lähiön kasvatteja täälläkin. Koko elämäni itseasiassa lähiöissä asunut, kuten edelleenkin asun. Eikä ole koskaan hävettänyt. Nuorena poikana siitä oli jopa välillä etua :p.

Lähiössä lapsi saa ainakin paljon kavereita lähialueilta, tai jos ei kavereita niin oppii jollakin lailla tulemaan ikätovereitten kanssa toimeen. Se on vähän pakko, kun pihoilla aika paljon muita kanssa eläjiä on.

Viimeksi muokattu:

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
No toivotaan, että mun lapsi pääsee puolella siitä häpeästä, kun toinen koti on kuitenkin omakotitalossa.
Kaikilla tämmöisillä tunteilla voi olla ikävät juuret ja syvälle kasvaneet. Mut sinun elämäsi onkin omasi ja kuten sanoin ei tekstini suhun liity yhtään mitenkään.

Zaikom sanoi:
Ehkä vika ei ole kaksiossa, vaan siinä että se hävetti. Ja jos siitä pilkattiin, pilkkauksen syy ei ollut kaksiossa vaan pilkkaajissa. Kyllä ne aina keksii jostain pilkattavaa jos niikseen tulee. Siksi pilkkaajia kuuluukin vetää turpaan.
Samaa mieltä. On typerää hävetä jotakin johon ei itse voi vaikuttaa yhtään mitenkään. Turpaan vetely on kieltämättä houkuttelevaa. Siinä voi vaan käydä itsellekin paskaisesti. Eli paremmin suositeltavaa on tietty antaa vaan olla.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.