Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / TALVIkausi '08-'09

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Pietari

HarjunHerra
Sijainti
Etelä-Savo
Pidätetty tunnusti pyörätuolimiehen murhan
07.01.2009 14:55, päivitetty 07.01. 16:11

25-vuotias eteläsuomalainen mies on tunnustanut Rovaniemellä tapahtuneen murhan. Veriteko tehtiin teräaseella. Tämän jälkeen huoneisto sytytettiin tuleen. Uhri liikkui pyörätuolin avulla.

Surman jälkeen asunnosta on varastettu erilaista omaisuutta sanoi rikosylikomisario Jukka Haataja Ilta-Sanomille.

Tunnustuksen tehnyt vangittiin Rovaniemen käräjäoikeudessa maanantaina iltapäivällä.
Ohoh. :eek:

72

Well-known member
Jyväskylässä sattui kello kahdeksan aamulla ampumavälikohtaus, jossa on alustavien tietojen mukaan kuollut ainakin kaksi ihmistä.

Poliisi piirittää Jyväskylän Pupuhuhdassa osoitteessa Pielis 2 sijaitsevaa kerrostaloa, jossa on alustavien tietojen mukaan on menehtynyt ainakin kaksi henkilöä. Poliisin mukaan tilanne jatkuu yhä.

Poliisi on muodostanut tapahtumapaikalle tilanneorganisaation, ja tekoon epäilty mieshenkilö on edelleen sisällä asunnossa, jossa hänen lisäkseen on mahdollisesti muitakin henkilöitä. Poliisi valmistautuu menemään sisälle asuntoon.

STT

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Kolme kuollutta, ei tiedetä oliko ampuja näiden joukossa.

- Aluksi luulimme, että kuolleita on kaksi. Poliisi pääsi juuri asuntoon, ja sen jälkeen tarkentui, että kuolleita on kolme, komisario Olli Hurtta kertoi Iltalehdelle.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Laitetaas tuolle jyväskylän uutiselle vielä miljöö.
Tapahtumapaikan osoite on Pieles 2 :
Puskaradio ja hevosmiesten tietotoimisto täällä tapahtumaseutukunnalla antaa ymmärtää, että kyseessä oli kirjastoautonkuljettajien välinen kunniataistelu.

Mangelo

Well-known member
Lehti: Lasku yhden yön mokkulayhteydestä 6 000 euroa
8.1.2009 12:23

Porilainen mies sai järkyttävän laskun yhden yön netin käytöstä, Aamulehti kertoi.
Mokkulayhteys maksoi porilaismiehelle 6 000 euroa.
Mokkulayhteys maksoi porilaismiehelle 6 000 euroa. (ERKKI SYVÄLÄ)

Porilainen nuori mies lähti viime syksynä Lappiin lomailemaan kavereidensa kanssa. Mökki oli varattu Kolarista, ja koska mökillä ei ollut tv:tä tai radiota, mies otti mukaansa tyttöystävänsä kannettavan tietokoneen.

Tietokoneessa oli liikkuva laajakaistayhteys eli niin sanottu mokkula. Mies avasi netin kello 22, ja jätti yhteyden auki yöksi. Aamulla yhteys oli katkaistu. Soitto DNA:n asiakaspalveluun paljasti syyksi sen, että netin käytöstä oli kertynyt yhden yön aikana 6000 euron lasku.

Syyksi jättilaskuun paljastui se, että tietokone oli käyttänyt yöllä ruotsalaista verkkoa. Tietokoneen asetusten vuoksi laite haki automaattisesti vahvimman verkkoyhteyden. Ruotsissa verkkoyhteyden käytöstä laskutetaan eri perustein kuin Suomessa.

DNA FInland Oy:n asiakaspalvelusta ja laskutuksesta vastaava johtaja Petteri Niemi kertoi Aamulehdelle, että pelkästään heidän yrityksensä lähettää joka kuukausi 10-20 jättilaskua, jotka on aiheuttanut vieraan valtion verkkojen käyttö.

- Datan tiedonsiirtohinnat ovat ulkomailla kovia, muutamasta eurosta jopa yli euroon megatavulta. Suuren laskun saa lataamalla tiedostoja, jopa vain surffaamalla netissä, Niemi kertoi Aamulehdelle. Kauppalehden mukaan porilaismies maksoi hillittömän laskunsa DNA:lle vuoden vaihteessa.

IL
Ei oikein voi ymmärtää tuollaista. Tuollaiset sikahinnat eivät voi olla normaali taksa, vaan suunniteltu juuri tällaiseen vedätykseen. Ja eihän nuo DNA surffailijat mitään sopimusta ole noitten nettien käytöstä tehneet, itse antavat vieraat operaattorin verkon käyttöönsä, miten siitä voi laskuttaa :rolleyes:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ei oikein voi ymmärtää tuollaista. Tuollaiset sikahinnat eivät voi olla normaali taksa, vaan suunniteltu juuri tällaiseen vedätykseen. Ja eihän nuo DNA surffailijat mitään sopimusta ole noitten nettien käytöstä tehneet, itse antavat vieraat operaattorin verkon käyttöönsä, miten siitä voi laskuttaa :rolleyes:
Siitä oon kyllä samaa mieltä, että toi hinta on melkoista vedätystä, mutta tuota jälkimmäistä en ymmärrä. Ihan samalla periaatteella sais kännykällä soitella ulkomailla ilmatteks. "Mitäs pistivät verkkonsa pystyyn, kännykkä valitsi automaattisesti just sen verkon, minkä mä sille voin niinkuin en sillekään, että joku soitti mulle?" :eek:

Mangelo

Well-known member
Siitä oon kyllä samaa mieltä, että toi hinta on melkoista vedätystä, mutta tuota jälkimmäistä en ymmärrä. Ihan samalla periaatteella sais kännykällä soitella ulkomailla ilmatteks. "Mitäs pistivät verkkonsa pystyyn, kännykkä valitsi automaattisesti just sen verkon, minkä mä sille voin niinkuin en sillekään, että joku soitti mulle?" :eek:
Eli on ok että ulkomaalaiset operaattorit tarjoavat palveluitaan ilmoittamatta hinnoista, mutta tontin omistajalla ei ole oikeutta laskuttaa pysäköityjä autoja kyltissä ilmoitetun mukaisesti :doubtful:

Estate

Well-known member
Normaalisti kännykän kanssa pelaillessa näkee suhteellisen helposti, minkä operaattorin verkossa on ja ellei ole kieltänyt, taitaa tulla ne hintatiedot tekstarinakin.
Mitenkäs tuollaisen mokkulan kanssa, kuinka selkeästi sillä näkee, missä verkossa on?

Aika hassua muuten, että Ylläksellä DNA heittää Ruotsin verkkoon.
Ei se nyt kuitenkaan ihan rajassa kiinni ole ja esimerkiksi Elisahan on panostanut alueeseen ja kuuluvuus taitaa olla 3G-luokkaa, mikä näkyy kyllä paikalla mainoksissa melko hyvin.
Kolariin junalla mennessä kaikilla liittymillä taitaa jossain Pellon kohdalla ainakin vaihtua Ruotsin verkkoon, mutta muuten en muista Ylläksellä käydessäni sinne eksyneeni Soneran liittymällä.

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Eli on ok että ulkomaalaiset operaattorit tarjoavat palveluitaan ilmoittamatta hinnoista, mutta tontin omistajalla ei ole oikeutta laskuttaa pysäköityjä autoja kyltissä ilmoitetun mukaisesti :doubtful:
Itseasiassa niistä hinnoista löytyä kyllä tietoa. Pitää toki itse käydä ottamassa selvää, kännykkää käyttäessä tosin tulee yleensä SMS toivottaen asiakkaan tervetulleeksi verkkoon ja sieltä muistaakseni joskus (ellei peräti usienmiten) löytyy hintainfoakin kuten myös infoa, mistä saa lisätietoa. Ja siis täähän on ihan yleinen käytäntö, yhtälailla esim. mä Suomessa käydeessäni käytän mun kannaltani ulkomaalaista (tässä tapauksessa siis suomalaista) operaattoria enkä voi asialle yhtään mitään (paitti tietysti niin, etten käytä kännykkääni). Ongelmana on kieltämättä aina noi raja-alueet, joissa toimivat useamman valtion operaattorit, mutta täysin mahdotontahan niitä verkkoja on säätää niin, että noudattavat millintarkkuudella valtion rajaa. Hyppäys ulkomaalaisen verkkoon tapahtuu automaattisesti kai kuitenkin vain silloin, kun se oma kotiverkko on saavuttamattomissa.

Ja kännykkäverkkoahan siis tuossakin tapauksessa käytettiin. Kyllä kai käyttäjälläkin pitää olla sen verran omaa vastuuta, että tarkistaa mitä verkkoa käyttää etenkin jos ollaan rajan tuntumassa.

Mä en osaa sanoa mitä tekemistä tällä asialla on pysäköintimaksujen kanssa enkä tunne ko. käytäntöä Suomessa tippaakaan (eikä suoraan sanottuna pahemmin edes kiinnosta), mutta nyt siis kuitenkin on puhe kännykkäverkosta, joka on rakennettu tarkoituksella niin, että myös ulkomaalaiset kännykät voivat sitä hödyntää.

Mutta kuten jo sanottua, toi hinta on kyllä helvetin suolainen ja täysin ylimitoitettu, siitä en ole tippaakaan eri mieltä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Normaalisti kännykän kanssa pelaillessa näkee suhteellisen helposti, minkä operaattorin verkossa on ja ellei ole kieltänyt, taitaa tulla ne hintatiedot tekstarinakin.
Mitenkäs tuollaisen mokkulan kanssa, kuinka selkeästi sillä näkee, missä verkossa on?
En ole käyttänyt kuin Vodafonen softaa, mutta ainakin se kertoo missä verkossa ollaan. Luulisin, että kertovat kaikki.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.