burb
.
- Liittynyt
- 19.2.2002
- Viestit
- 46199
Tarinaa kuinka tuotemerkeillä huijataan tai 'huijataan'.
http://www.taloussanomat.fi/markkinointi/2011/01/18/nimi-hamaa--tiedatko-mita-ostit/2011331/135
Peruskuluttaja taitaa olla kovin yksinkertainen olento joten kyllä tollanen kannattaa.
Toisaalta ajatus
Itsepähän kulutamme. Voi meitä.
http://www.taloussanomat.fi/markkinointi/2011/01/18/nimi-hamaa--tiedatko-mita-ostit/2011331/135
Peruskuluttaja taitaa olla kovin yksinkertainen olento joten kyllä tollanen kannattaa.
Toisaalta ajatus
alkaa muistuttamaan jo kieroa kettulua. Tai sitten markkinointijengi vaan näkee asiat noin. Asiat on todempia kun niille on olemassa hieno termi. Ikoninen autenttisuus, voihan vittu.Jos kuluttaja saadaan uskomaan, että on olemassa myös todellinen Jack Wolfskin-niminen samoilija, onko kyse huijauksesta?
Ei ole, sanoo kuluttajavastarinnasta väitöskirjansa tehnyt markkinoinnin tutkija Ilona Mikkonen Aalto-yliopistosta.
Kukaan kuluttajansuojelija ei määrää, että firman keulakuvan tai nimen takaa pitäisi löytyä oikea ihminen.
– Autenttisuutta on kahta laatua, indeksistä ja ikonista, Mikkonen muistuttaa.
Itsepähän kulutamme. Voi meitä.