Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / TALVIkausi '11-'12

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Riffimestarilla ei mee nyt hyvin.

Black Sabbath @FaceBook sanoi:
With the news that Black Sabbath’s Tony Iommi has been diagnosed with the early stages of lymphoma, his bandmates would like everyone to send positive vibes to the guitarist at this time. Iommi is currently working with his doctors to establish the best treatment plan--the “IRON MAN” of Rock & Roll remains upbeat and determined to make a full and successful recovery.

This comes as Black Sabbath--Ozzy Osbourne (vocals), Tony Iommi (guitar), Geezer Butler (bass) and Bill Ward (drums)--are writing and recording their first album in 33 years in Los Angeles (still set for release this fall) with producer Rick Rubin. They will now go to the UK to continue to work with Tony. Further information will be released as it becomes available.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Rytisee näköjään muuallakin kuin etelässä. Liekö samaa kuppikuntaa, kun tovi sitten noilla kulmilla autonsa ojaan saanut rattijuoppo? :nope:
Ei ollut minun kuppikuntaani, vaikka lähimailla sattuikin. En se ollut minä se edellinenkään.

Hieman lisätietoa tuosta kolarista, kun tuossa omilla kulmilla sattui.

Kajaanin ja Sotkamon välillä kulkevalla Jormuantiellä sattui maanantaina iltapäivällä kuolonkolari. Kaksi henkilöautoa ajoivat nokkakolarin, jossa kuoli toista autoa kuljettanut keski-ikäinen naishenkilö.

Toisessa autossa oli kolme henkilöä, jotka loukkaantuivat ja heidät kuljetettiin Kainuun keskussairaalaan hoitoon. Poliisin tietojen mukaan he eivät ole hengenvaarassa.

Onnettomuus sattui puoli kolmen aikoihin iltapäivällä. Jormuantie oli molemmista päistä suljettuna kello kuuteen saakka. Poliisi ohjasi liikennettä.

Suomeen rekisteröityä autoa kuljettanut nainen ajoi Jormuantietä Sotkamon suunnasta. Kolme henkeä kuljettanut Venäjän rekisterissä oleva auto tuli Jormuan suunnasta. Kolari sattui Sotkamon puolella.

Kainuun poliisi kertoo, että alustavien tutkimusten mukaan venäläisauto oli suistunut väärälle kaistalle lievästi kaartavassa kohdassa. Ajorata oli jäinen ja pakkaslumen peittämä.

Poliisilla ei ollut maanantai-iltana vielä tietoa turman syystä. Alkoholilla ei ollut osuutta tapahtumissa.
Venäläisiä on nyt näillä kulmilla paljon liikkeellä ja tuokin autokin oli ilmeisesti matkalla kaupungista Katinkultaan.

Varsinkin venäläisten auton keula on lyhentynyt merkittävästi.

Venäläisten auto olikin tuo punainen ja suomalaisnaisen auton keula on ihan murskana.
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Jossei ole jo ollut, niin:

Kunnon sekoilu uudesta tupakkalaista – ”kassa kirjoitti numeron käteen”
Vilja Vehkaoja
Julkaistu: 09.01.2012 17:46

Savukkeiden piilottaminen kaappeihin ja kuvattomiin automaatteihin on aiheuttanut kummallisia tilanteita kauppojen kassoille.
Kuulovammaisella Virve Purolla on ollut vaikeuksia ostaa tupakkaa Siwan myymälästä Turussa. Hän haluaisi nähdä suoraan savukkeiden automaattinumeron, koska kuuron asiakkaan puhe saattaa kuulostaa oudolta.

- Ensimmäisen kerran kun tupakkaa ostin, pyysin luetteloa tupakkamerkeistä nähtäväkseni, mutta kassa ei suostunut luovuttamaan sitä minulle. Selitin, että olen kuuro, enkä rupea joka kerta kirjoittamaan paperille, minkä merkkisiä tupakoita haluan, joten on helpompaa, jos itse katson luettelosta numeron, Puro kertoo.

- Kesti kauan, kun kassa vihdoin antoi luettelon minulle ja sain asiani hoidettua, vaikka takanani jono kasvoi kasvamistaan. Jokainen kuuli, mitä kummaa mongerrusta sieltä kassan luota kuuluu.

Puro laittoi kaupalle sähköpostiviestin. Hänelle vastattiin, ettei numeroitua luetteloa saa luovuttaa asiakkaalle. Tuoteluetteloa voidaan kyllä näyttää.

- Toisella kerralla kassa kirjoitti käteensä, siis omaan käteensä kuulakärkikynällä tupakkamerkin numeron. Minun piti selittää hänelle kirjoittamalla, että "kyllä sinä voit puhua minulle, luen huulilta".

- Sitten kassa kirjoitti minulle: "Kyllä, mutta numeroita ei saa päästää muiden asiakkaiden tietoon." Meinasin räjähtää nauruun, kun kassa sanoi tuon minulle.

Puron takana oli luonnollisesti jonoa, ja jokainen jonottaja näki tupakka-automaatille. Ei jäänyt epäselvyyttä, mitä numeroa Puro painoi ja mitä merkkiä hänen ostamansa savukkeet olivat.

- Mitä hyötyä tästä salamyhkäisyydestä on, jos jokainen asiakas näkee mikä numero tupakkakoneesta painetaan? Mitä hyötyä tupakoiden peittämisestä numeroin on? Se vain hidastaa ja vaikeuttaa asiakaspalvelua, varsinkin kuurojen ja dysfaatikkojen kohdalla, Virve Puro kummastelee.
Simo Holopainen
Lähde:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/kunnon-sekoilu-uudesta-tupakkalaista--kassa-kirjoitti-numeron-kateen/art-1288440915246.html

Täytyy sanoa, että taitaa olla kyllä kaiken kaikkiaan Suomen historian naurettavin laki tämä, ihan heti kieltolain perässä, mutta hitusen vielä naurettavampi. Ei jumalauta. Oikeesti NYT!
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Jossei ole jo ollut, niin:



Lähde:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/kunnon-sekoilu-uudesta-tupakkalaista--kassa-kirjoitti-numeron-kateen/art-1288440915246.html

Täytyy sanoa, että taitaa olla kyllä kaiken kaikkiaan Suomen historian naurettavin laki tämä, ihan heti kieltolain perässä, mutta hitusen vielä naurettavampi. Ei jumalauta. Oikeesti NYT!
Kato ku lapset ja nuoret eivät nyt ala polttamaan, koska heitä ei siis tippaakaan kiinnosta asiat, mitkä on yritetty tehdä salaisiks ja salamyhkäisiks.

Tää on ihan huippulaki. Huikeeta settiä, mitä nuoriso tänäänkin kertoi, kun olivat olleet tupakkatarvikehankinnoilla ulkomaalaistaustaisen kassaneidin palveltavana. Kassatäti ei ymmärrä mitä nuoret yrittävät ostaa, eikä hän itse saa oikein mitään asiasta kysyä, eikä kertoa. Kerrassaan huisia oli. Varmasti myös nuorison takana jonottavien mielestä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jossei ole jo ollut, niin:



Lähde:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/kunnon-sekoilu-uudesta-tupakkalaista--kassa-kirjoitti-numeron-kateen/art-1288440915246.html

Täytyy sanoa, että taitaa olla kyllä kaiken kaikkiaan Suomen historian naurettavin laki tämä, ihan heti kieltolain perässä, mutta hitusen vielä naurettavampi. Ei jumalauta. Oikeesti NYT!
Malliesimerkki viranomaispolitiikasta, kun mukamas valtaenemmiston kannattamalla jalolla päämäärällä hankaloitetaan turhaan kansalaisten elämää. Kuka onkaan tämän käytännön laiksi luonnostellut, pitäis saada iltalehden etusivun lööppiin.

Oikein huolella *****ttu polli.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26885
Tarpeeks vaikeaksi kun tehdään, niin ihmiset lopettavat tupakoinnin. Nuoret eivät edes aloita polttamista, jos näkevät, että tupakkia saadakseen pitää nolata ittensä kassajonossa.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Tarpeeks vaikeaksi kun tehdään, niin ihmiset lopettavat tupakoinnin. Nuoret eivät edes aloita polttamista, jos näkevät, että tupakkia saadakseen pitää nolata ittensä kassajonossa.
Kyl tos mun mielestä nolataan aivan jotain muuta ku kessun ostaja.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26885
Kyl tos mun mielestä nolataan aivan jotain muuta ku kessun ostaja.
Intissä jätkien piti laulaa alokasaikana päivystäjälle, että pääsivät tupakalle. Sama käytäntö kassoille kera tiputanssin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tarpeeks vaikeaksi kun tehdään, niin ihmiset lopettavat tupakoinnin. Nuoret eivät edes aloita polttamista, jos näkevät, että tupakkia saadakseen pitää nolata ittensä kassajonossa.
Tai sitten ihmiset valitsevat kaupan sen perusteella, missä tupakanostavat eivät jumita kassoja/missä tupakanosto onnistuu ilman arpomista.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Intissä jätkien piti laulaa alokasaikana päivystäjälle, että pääsivät tupakalle. Sama käytäntö kassoille kera tiputanssin.
Olet siis perinteisten kasvatusmenetelmien kannalla? Alistaminen, nöyryyttäminen, pelottelu, eristäminen jne.. Tota toki kannattas laajentaa hieman laveammalle sektorille kans. Eli aivan kaikkien epätoivottavien tapojen ja toimintojen karsimiseen.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Verorahat siirtyy Venäjälle. 10 euroa kartonki. Venäjän mafia kiittää nyt kyllä suomen hallitusta.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Tarpeeks vaikeaksi kun tehdään, niin ihmiset lopettavat tupakoinnin. Nuoret eivät edes aloita polttamista, jos näkevät, että tupakkia saadakseen pitää nolata ittensä kassajonossa.
Ei lopeta. Outoa miten alkuvuodesta noi teinien röökinhaku pyynnöt on lisäntyneet tossa mun lähiostarilla. Hyysääminen ei toimi ikinä.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26885
Olet siis perinteisten kasvatusmenetelmien kannalla? Alistaminen, nöyryyttäminen, pelottelu, eristäminen jne.. Tota toki kannattas laajentaa hieman laveammalle sektorille kans. Eli aivan kaikkien epätoivottavien tapojen ja toimintojen karsimiseen.
:ahem: Alkoholin ostajille testaus kassoille. Jos puhaltaa yli 0,2 romillea -> nurkkaan häpeemään.
___________________________________________________________________

Mies ryöstettiin ja pahoinpideltiin asunnossaan keskellä Valkeakoskea


Kuulin huhua, että meijän kylän rikkain pultsari oli ryöstetty :frown: Kyllä siihen on syynsä miksi se kotona rahojaan säilyttää... Onneks eivät löytäneet, kuin taskurahoja.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26885
Outoa miten alkuvuodesta noi teinien röökinhaku pyynnöt on lisäntyneet tossa mun lähiostarilla.
Näpistäminen vaikeutunut? Oliko kyseisellä ostarilla aiemmin mahdollista pölliä tupakkaa vai oliko röökit liukuhihnan päässä koneen sisällä?
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Kerrankin onnistunut laki. Nimittäin kun kerran lain lähtökohtana oli saada tehtyä siitä vaikeampaa, niin nythän se sitä on. :thumbup:

Tänään paikallisessa valontaittumiskeskuksessa eräällä henkilöllä oli maanantai-illan bingo meneillään. Taisi siinä lopulta tulla tulokseen, että pitäkää tunkkinne. Arvostan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös