Toki noin, mutta olisi hyvä konsultoida asiantuntijaa ettei nyt vahingossa totaalisesti mokata jonkun symboliikan kohdalla.Ja pitää myös erottaa heraldinen maailma ja yhteisöilme toisistaan. Ne eivät ole sama asia, vaikka ne risteävät osin toisiaan.
Tossahan oli kultaa ja punaista samassa! Ei kelpaa.Toki noin, mutta olisi hyvä konsultoida asiantuntijaa ettei nyt vahingossa totaalisesti mokata jonkun symboliikan kohdalla.
Tilattiin mainostoimistolta Suomelle uusi vaakuna.
"Heraldinen maailma" järjettömine, keinotekoisine sääntöineen on kans yks asia, mikä ei mene järkeen, ei millään. Joitakin vuosia sittenhän Tampereenkin edustusvaakuna modernisoitiin ja heraldikot nosti hirvittävän metelin, että ei voi käyttää olikohansenyt kultaa ja punaista samassa vaakunassa, koska "ei vaan voi".
Kultaa ja punaistahan on melkein joka vaakunassa. Kahta metallia ei saa olla päällekäin, eikä kahta väriä.Tossahan oli kultaa ja punaista samassa! Ei kelpaa.
Jaa kekä?Itse olen enemmän maalaisjärki-miehiä.
Noh niin Albert munasi ja mut siinä samalla. :eek!: Saaterin maalaisjärki....Paino sanalla olikohansenyt.
40 000 euroa siitä, että musta-valkoinen vaihdettiin sini-valkoiseen kuvankäsittelyohjelmalla? Muotoonhan ei ole koskettu.
Kyllähän tuosta nyt joutaakin puhutteluun juuri tämä kunnan palkkalistoilla oleva asiantuntija.:ahem:
Juuri näin. Mäkin piirtelen taloja ja teen ne rempat tosta vaan.40 000 euroa siitä, että musta-valkoinen vaihdettiin sini-valkoiseen kuvankäsittelyohjelmalla? Muotoonhan ei ole koskettu.
Olisko osaavalle alle puolen tunnin homma? Eli tuntipalkkio about 80 000 euroa.
Mä voisin muutella kuvien värejä tolla tuntipalkalla vaikka kokonaisen kuukauden.
Öööh...musta noi kuvat ovat kaikki siitä uudesta....mutta maalaisjärjellä ajattelen näitä niinku.40 000 euroa siitä, että musta-valkoinen vaihdettiin sini-valkoiseen kuvankäsittelyohjelmalla? Muotoonhan ei ole koskettu.
Olisko osaavalle alle puolen tunnin homma? Eli tuntipalkkio about 80 000 euroa.
Mä voisin muutella kuvien värejä tolla tuntipalkalla vaikka kokonaisen kuukauden.
Ok. Mä luulin, että toi musta oli vanha ja tää sininen muunnettu, hieno, kallis ja uusi.Öööh...musta noi kuvat ovat kaikki siitä uudesta....mutta maalaisjärjellä ajattelen näitä niinku.
Jos arkkitehti vaihtaa olemassa olevien suunnitelmiin pelkästään julkisivuvärin toiseksi, siinä ei kauaa nokka tuhise.Juuri näin. Mäkin piirtelen taloja ja teen ne rempat tosta vaan.
Sehän oli ihan tossa uutisessakin jo mainittu: "– Itse logo ei maksa 40 000:ta euroa, vaan koko tämä laaja prosessi, hän selittää."Jos arkkitehti vaihtaa olemassa olevien suunnitelmiin pelkästään julkisivuvärin toiseksi, siinä ei kauaa nokka tuhise.
Luulin, että muutos oli pelkästään tuo värin vaihtaminen, joka yllä olevassa kuvassa oli nähtävillä.
Ei sitten ilmeisesti kuitenkaan ollut.