Prosessin kustannus-tuottosuhde ei ole kovin häävi jos 40 000 eurolla ei saa aikaan kuin toisen värin vaihtamisen yksinkertaiseen 2-värikuvaan.Sehän oli ihan tossa uutisessakin jo mainittu: "– Itse logo ei maksa 40 000:ta euroa, vaan koko tämä laaja prosessi, hän selittää."
Tota noin... Oletin, että tuosta kävi selväksi, että 'laaja prosessi' tarkoittaa Turun kaupungin ilmeuudistusta, jossa vaakunatunnuksen modernisointi on vain yksi pienenpieni osa. Toki se on ehkä eniten tunteita herättävä ja näkyvin osuus sinänsä työläästä projektista. Minä en tiedä 'laajan prosessin' sisältöä sen kummemmin tässä tapauksessa, mutta samantapaista parhaillaan omassa organisaatiossa tekevänä, luen näitä uutisia ehkä vähän eri silmin.Prosessin kustannus-tuottosuhde ei ole kovin häävi jos 40 000 eurolla ei saa aikaan kuin toisen värin vaihtamisen yksinkertaiseen 2-värikuvaan.
Yksityistilaajana ainakin vetäisin aikamoiset herneet moisesta kulusta jos lopputuotteeksi tarjotaan ratkaisua, joka olisi ollut tehtävissä parilla satasella naapuriputiikin kuvankäsittelijän luona.
Toki en vieläkään tiedä mitä kaikkea siinä vaakunassa on todellisesti muutettu, enkä sitäkään millainen prosessi, työryhmä jne... asiaa varten on järjestetty.
Ehkä selvästi korostetun populistinen näkemykseni kuitenkin on että 40 000 euron hassaaminen toisen värin muuttamiseen tuossa 2-värikuvassa on ihan perkeleellistä varojen väärinkäyttöä.
Kyllä! Ota rahamassihillot mukaasi ja suunnista saareen. Kehittämäni yhden tähden menetelmä uudistaa ilmeenkin.Uudistaiskohan Howdy mun ilmeeni neljälläkeetdonalla?
Haudi, senkin vanha taustavärin vaihtaja.
Niin niin....30 sivua visuaalisten elementtien määrittelyjä ja sovellusesimerkkejä. Toki niitä tarvitaan. Sääntöjä!Tota noin... Oletin, että tuosta kävi selväksi, että 'laaja prosessi' tarkoittaa Turun kaupungin ilmeuudistusta, jossa vaakunatunnuksen modernisointi on vain yksi pienenpieni osa. Toki se on ehkä eniten tunteita herättävä ja näkyvin osuus sinänsä työläästä projektista. Minä en tiedä 'laajan prosessin' sisältöä sen kummemmin tässä tapauksessa, mutta samantapaista parhaillaan omassa organisaatiossa tekevänä, luen näitä uutisia ehkä vähän eri silmin.
40k€ ei ole hinta tuolle 'logolle'. Tämä on asia, joka toistuu aina näissä yritysilmemuutoksissa. Muistatte varmaan sen Meritan Lontoossa tehdyn 'logon'. Sekin maksoi 'saatanasti' ja miksi se piti teettää ulkomailla jne. jne. Siihen hintaa tulee paljon muutakin.
Edellisessä meidän graafisessa ohjeistossa oli 30 sivua pelkästään visuaalisen ilmeen elementtien määrittelyä ja sen päälle vielä sovellusesimerkkejä monta kymmentä sivua.
Miksi just Turun, miksei Turengin?Mulla on Turun vaakuna tatuoituna tattispalaan. Pitääköhän sitäkin nyt sitten rukata? Ei viittis millään.
No Janakkala sitten.Turengissa ei ole vaakunaa. Muuten kyllä.
Tottakai. Tosin en usko tuon 40k€ välttämättä edes sisältävän viestinnällisten tuotteiden uudistamista. Harvoilla on varaa uudistaa kaikki tuotteensa kerralla. Yleensä kulutetaan vanhat kamat loppuun ja uudet tilataan sitten uudella ilmeellä.Ja lisäksi voisi kuvitella "laajan prosessin" pitävän sisällään muutoksia niihin paikkoihin missä vaakunaa on käytetty. Näitähän on varmasti kaikki asiakirjapohjat + painotuottet yms.
Tai lipaissut "jonkun" tattia.Ilves vetänyt sitten hieman happoa.
Ettei vaan olis imaissu sen suuhunsa!!! SEKÖ SIELLÄ HOHTAAAA???Tai lipaissut "jonkun" tattia.