Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / TALVIKAUSI 2014 -2015

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Meni muuten sähköt. Toivottavasti kohta menee vesikin.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Sehän oli ihan tossa uutisessakin jo mainittu: "– Itse logo ei maksa 40 000:ta euroa, vaan koko tämä laaja prosessi, hän selittää."
Prosessin kustannus-tuottosuhde ei ole kovin häävi jos 40 000 eurolla ei saa aikaan kuin toisen värin vaihtamisen yksinkertaiseen 2-värikuvaan.
Yksityistilaajana ainakin vetäisin aikamoiset herneet moisesta kulusta jos lopputuotteeksi tarjotaan ratkaisua, joka olisi ollut tehtävissä parilla satasella naapuriputiikin kuvankäsittelijän luona.

Toki en vieläkään tiedä mitä kaikkea siinä vaakunassa on todellisesti muutettu, enkä sitäkään millainen prosessi, työryhmä jne... asiaa varten on järjestetty.
Ehkä selvästi korostetun populistinen näkemykseni kuitenkin on että 40 000 euron hassaaminen toisen värin muuttamiseen tuossa 2-värikuvassa on ihan perkeleellistä varojen väärinkäyttöä.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Prosessin kustannus-tuottosuhde ei ole kovin häävi jos 40 000 eurolla ei saa aikaan kuin toisen värin vaihtamisen yksinkertaiseen 2-värikuvaan.
Yksityistilaajana ainakin vetäisin aikamoiset herneet moisesta kulusta jos lopputuotteeksi tarjotaan ratkaisua, joka olisi ollut tehtävissä parilla satasella naapuriputiikin kuvankäsittelijän luona.

Toki en vieläkään tiedä mitä kaikkea siinä vaakunassa on todellisesti muutettu, enkä sitäkään millainen prosessi, työryhmä jne... asiaa varten on järjestetty.
Ehkä selvästi korostetun populistinen näkemykseni kuitenkin on että 40 000 euron hassaaminen toisen värin muuttamiseen tuossa 2-värikuvassa on ihan perkeleellistä varojen väärinkäyttöä.
Tota noin... Oletin, että tuosta kävi selväksi, että 'laaja prosessi' tarkoittaa Turun kaupungin ilmeuudistusta, jossa vaakunatunnuksen modernisointi on vain yksi pienenpieni osa. Toki se on ehkä eniten tunteita herättävä ja näkyvin osuus sinänsä työläästä projektista. Minä en tiedä 'laajan prosessin' sisältöä sen kummemmin tässä tapauksessa, mutta samantapaista parhaillaan omassa organisaatiossa tekevänä, luen näitä uutisia ehkä vähän eri silmin.

40k€ ei ole hinta tuolle 'logolle'. Tämä on asia, joka toistuu aina näissä yritysilmemuutoksissa. Muistatte varmaan sen Meritan Lontoossa tehdyn 'logon'. Sekin maksoi 'saatanasti' ja miksi se piti teettää ulkomailla jne. jne. Siihen hintaa tulee paljon muutakin.
Edellisessä meidän graafisessa ohjeistossa oli 30 sivua pelkästään visuaalisen ilmeen elementtien määrittelyä ja sen päälle vielä sovellusesimerkkejä monta kymmentä sivua.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26888
Ensin pidetään palaveri kera kampaviinereiden ja päätetään tehdä selvitys, sitten palaveroidaan taas ja päätetään selvitysvastaavat, kolmen kuukauden kuluttua päästään jo suunnittelemaan laajan prosessin käynnistämistä, ruvetaan miettimään kampaviinereiden ääressä mitäs värejä siihen vaakunaan voiskaan laittaa "jos laitettaiski sininen pohjaväri ja valkoinen teksti ja sit vastoinpäin!" Ohhoh, kyllä nyt napsahti boonukset koko porukalle, jokaiselle uudet ranteen paksuiset silmälasisangat ja Jopoilla vegaanibaariin syömään jotain minkä nimeä ei osata lausua.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26888
Turkulainen veronmaksaja vois kysyä ilmeuudistuksesta: "kui varte?"
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Tota noin... Oletin, että tuosta kävi selväksi, että 'laaja prosessi' tarkoittaa Turun kaupungin ilmeuudistusta, jossa vaakunatunnuksen modernisointi on vain yksi pienenpieni osa. Toki se on ehkä eniten tunteita herättävä ja näkyvin osuus sinänsä työläästä projektista. Minä en tiedä 'laajan prosessin' sisältöä sen kummemmin tässä tapauksessa, mutta samantapaista parhaillaan omassa organisaatiossa tekevänä, luen näitä uutisia ehkä vähän eri silmin.

40k€ ei ole hinta tuolle 'logolle'. Tämä on asia, joka toistuu aina näissä yritysilmemuutoksissa. Muistatte varmaan sen Meritan Lontoossa tehdyn 'logon'. Sekin maksoi 'saatanasti' ja miksi se piti teettää ulkomailla jne. jne. Siihen hintaa tulee paljon muutakin.
Edellisessä meidän graafisessa ohjeistossa oli 30 sivua pelkästään visuaalisen ilmeen elementtien määrittelyä ja sen päälle vielä sovellusesimerkkejä monta kymmentä sivua.
Niin niin....30 sivua visuaalisten elementtien määrittelyjä ja sovellusesimerkkejä. Toki niitä tarvitaan. Sääntöjä!

Ja lisäksi voisi kuvitella "laajan prosessin" pitävän sisällään muutoksia niihin paikkoihin missä vaakunaa on käytetty. Näitähän on varmasti kaikki asiakirjapohjat + painotuottet yms.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Ja lisäksi voisi kuvitella "laajan prosessin" pitävän sisällään muutoksia niihin paikkoihin missä vaakunaa on käytetty. Näitähän on varmasti kaikki asiakirjapohjat + painotuottet yms.
Tottakai. Tosin en usko tuon 40k€ välttämättä edes sisältävän viestinnällisten tuotteiden uudistamista. Harvoilla on varaa uudistaa kaikki tuotteensa kerralla. Yleensä kulutetaan vanhat kamat loppuun ja uudet tilataan sitten uudella ilmeellä.
 
Ylös