Albert Oil
Hippi ja juntti
Riksu-Aali sekos.
Oi voi, bensan hinta nousee jopa kahteenkymmeneen senttiin litralta. Kyllä siellä nyt kansaa koetellaan! Onneksi on osunut lottovoitto Suomeen syntymisen muodossa, niin ei tarvitse tuotakaan kurjuutta olla henkilökohtaisesti kärsimässä.Saudi-Arabiassa bensiinin hinta kallistuu yli puolella - halpa öljy toi pulmat
Polttoaineen ja energian hinta maassa on ollut halpaa, mutta nyt paineet hinnannousuun ovat liian kovat. Saudi-Arabian julkinen talous oli 98 miljardia dollaria alijäämäinen tänä vuonna ja sen ennustetaan olevan ensi vuonnakin 87 miljardia dollaria alijäämäinen.
Hallitus ilmoitti maanantaina, että se nostaa bensiinin hintoja jopa 67 prosentilla. Lisäksi sähkön, veden, dieselin ja kerosiinin hintoja nostettaisiin. Asiasta tiedotti maan virallinen uutistoimisto SPA.
Hinnanoston jälkeen lyijytön parempilaatuinen bensiini maksaa 24 senttiä litralta ja alempilaatuinen bensiini 20 senttiä litralta.
Sipilä, Stubbi ja Soini pistämään siellä asiat kuntoon. Veronkiristyksiä, pakkotöitä ja kaupat auki 24/7.Ei o helppoa Saudeillakaan:
Oi voi, bensan hinta nousee jopa kahteenkymmeneen senttiin litralta. Kyllä siellä nyt kansaa koetellaan! Onneksi on osunut lottovoitto Suomeen syntymisen muodossa, niin ei tarvitse tuotakaan kurjuutta olla henkilökohtaisesti kärsimässä.
Sympatiat saudien kansalle nyt täältä hei!
.
Raportti: Kuolonkolareita humalassa
Vasta julkaistu raportti
liikennekuolemista kertoo alkoholin ja
sairauskohtausten merkittävästä
roolista viime vuoden kuolinturmissa.
Kuolonkolareiden aiheuttajista 17 % oli
raportin mukaan rattijuoppoja. 21 %:lla
moottoriajoneuvo-onnettomuuksissa
kuolleista syynä oli sairauskohtaus ja
17 %:lla itsemurha.
Raportissa myös arvioidaan, että moni
ihmishenki olisi säästynyt liikenteessä
turvavyöllä tai pyöräilykypärällä.
Tutkijalautakunnat tutkivat viime
vuonna yli 200 kuolemaan johtanutta
liikenneonnettomuutta.
Ja eläkemenot kasvaisi.55% kuolonkolareista menee kännin, sairaskohtauksen tai itsarin piikkiin. Jos nuo siivotaan pois, ja sen lisäksi ihmiset käyttäis turvavyötä tai pyöräilykyrpärää, niin liikennekuolemia olisi alle sata.
Ja verotulot kasvaisi.Ja eläkemenot kasvaisi.
Joo saattaa olla että nuo kuolemat on yhteiskunnalle tappiollisia. Toisin kuin palokuolemat.Ja verotulot kasvaisi.
Öljy rikastaa näemmä. Suomen asukaslukuun suhteutettuna ja päivän kursseilla euroiksi väännettyinä tuo tekisi 16,9 ja 15 miljardin vuotuista persnettoa valtiolle.Ei o helppoa Saudeillakaan:
Oi voi, bensan hinta nousee jopa kahteenkymmeneen senttiin litralta. Kyllä siellä nyt kansaa koetellaan! Onneksi on osunut lottovoitto Suomeen syntymisen muodossa, niin ei tarvitse tuotakaan kurjuutta olla henkilökohtaisesti kärsimässä.
Sympatiat saudien kansalle nyt täältä hei!
.
Uudemmalla autokannalla ei väki ajelisi kännissä.55% kuolonkolareista menee kännin, sairaskohtauksen tai itsarin piikkiin. Jos nuo siivotaan pois, ja sen lisäksi ihmiset käyttäis turvavyötä tai pyöräilykyrpärää, niin liikennekuolemia olisi alle sata.
http://www.verkkouutiset.fi/talous/bensan_hinta_huttunen-44876Verkkouutiset sanoi:Bensan verottomassa hinnassa ei ole enää juurikaan laskuvaraa.
”Hinnat ovat nyt sillä tasolla, että bensan hintaa ei voi enää laskea. Bensan veroton litrahinta on noin 45 senttiä, ja siihen sisältyy muun muassa raakaöljyn valmistus-, varastointi- ja kuljetuskustannukset ja kauppiaan marginaali”, Öljy- ja biopolttoaineala ry:n varatoimitusjohtaja Pekka Huttula sanoo Ylelle.
Hän muistuttaa, että lopputuotteen hinnasta lähes 70 prosenttia on veroja.
95-oktaanisen bensan litrahinta Suomessa vaihtelee Ylen mukaan noin 1,3–1,4 euron välillä riippuen paikkakunnasta ja paikkakunnan kauppiaiden kilpailutilanteesta.
Pekka Huttulan mukaan hinta on ollut koko vuoden laskusuunnassa.
Autoilijoiden kannalta tilanne on hänen mukaansa nyt hyvä, sillä euroja säästyy enemmän muuhun kulutukseen. Hintatilanteella on myönteinen vaikutus yhteiskuntaan.
Huttulan mukaan maailman öljymarkkinoilla on tuskin odotettavissa suuria muutoksia suuntaan tai toiseen. Vaikka raakaöljyn hinta laskisikin entisestään, ei se kuitenkaan vaikuta enää bensan hintaan Suomessa.
Pari päivää sitten olin lukevinani ulkomailta lööppiotsikon, että halpakonvehteja myyty laadukkaina samalla periaatteella. Mutta Pirkkaa nyt laatuna tai halpikkeena osaa pitää, ihan perus perus.Jokos tämä on ollut esillä? KSTuli mieleen se Alpun marmeladikarkki.
Bensan jalostaminen maksaa 5c/l. Kuljetus myyntipaikalle 5c/l. Kate myyjälle 5c/l. Verot 1€/l. Loppuosuus riippuu raakaöljyn hinnasta, eli ei se alle 1.15€:n voi mennä öljy olis ilmasta.http://www.verkkouutiset.fi/talous/bensan_hinta_huttunen-44876
Tuo vahvistettu osuus on sitä ällistyttävää suomihintaa. Veroa kun ei yhtäkkiä voi korottaa, niin miksi sitten ei raaka-aineen ja yleismaailmallinen hinnanlasku voi enää vaikuttaa Suomeen bensiinin hintaa laskevasti markkinatalouden ehdoilla? Onko joku tietty kartellialarajapiste jo saavutettu?
Siis onko nuo fiksattuja senttihintoja eri sektoreille joihin ei markkinatalous voi vaikuttaa enää?Bensan jalostaminen maksaa 5c/l. Kuljetus myyntipaikalle 5c/l. Kate myyjälle 5c/l. Verot 1€/l. Loppuosuus riippuu raakaöljyn hinnasta, eli ei se alle 1.15€:n voi mennä öljy olis ilmasta.
Riippuu mihin yhteiskuntasopimus ja ammattiliitot taipuu.Siis onko nuo fiksattuja senttihintoja eri sektoreille joihin ei markkinatalous voi vaikuttaa enää?
Bensiinin vero on xx senttiä/l+ALV. Ei siis öljyn/bensan hinta xx senttiä+ verot. Vaikka raaka öljy olisi ilmaista, maksaa bensa vähintään sen bensiiniveron ja ALVin.Siis onko nuo fiksattuja senttihintoja eri sektoreille joihin ei markkinatalous voi vaikuttaa enää?
Varmaankin, mutta jos raaka-aineen hinta tippuu, niin tippuvat jalostuskustannuksetkin samalla raaka-aineella toimivat ja sen pitäisi vaikuttaa myytävän lopputuotteen hintaan. Vaan jos sanotaan, että ei voi enää vaikutaa, niin ei kuulosta järkevältä.Riippuu mihin yhteiskuntasopimus ja ammattiliitot taipuu.
Luin väärin.Ymmärtääkseni Nestleenkin öljynhankinnoissa on hinnannoususuojaa.