DuckAvenger
Katollaan
- Liittynyt
- 30.10.2008
- Viestit
- 780
"The real Lotus is back."The bottom line is that the current Lotus F1 team is in a very similar situation to the Fernandes-era Lotus. It has acquired an attractive brand name which will help it to gain credibility and sell sponsorship, but is getting no financial support – and is thus promoting the Lotus road car division for free.
Ei. S'oon menny konkurssiin. Erinäköisiä nimiä sen sijaan pyörii vaikka muille jakaa.edit. Niin tai siis onko "oikeaa Lotusta" lähtökohtaisestikaan edes enää olemassa, missään?
Ei se saa toimia ilmanohjaimena. Se on muodoltaan sellainen "nolla-siipi", joka vain pienentää ilmanvastusta ja turbulenssia.Näyttäs olevan kamera... Joka tietenki samalla toimii ilmanohjaimena... Ainaki ulkonäöstä päätellen...
...ja tasoittaa virtauksia muutenkin.Ei se saa toimia ilmanohjaimena. Se on muodoltaan sellainen "nolla-siipi", joka vain pienentää ilmanvastusta ja turbulenssia.
Ei, se ei toimi ilmanohjaimena, se ei tasoita yhtään mitään eikä siitä saa mitään hyötyä tulla....ja tasoittaa virtauksia muutenkin.
-> Eli toimii ilmanohjaimena.. Kaikesta ne hyödyn ottaa kun on vaan tarjolla.
Etukameroiden suhteen luulen, että kameroiden ja etusiiven profiilin väliin jäävä pienirako on myös tarkoituksen mukaista ja siitä jotain pientä hyötyä haetaan...
Ihan vaan yksityiskohtana, että jos sijoittelun myötä siitä on vähemän haittaa, niin silloin siitä erilaisesta sijoittamisesta on hyötyä.Ei, se ei toimi ilmanohjaimena, se ei tasoita yhtään mitään eikä siitä saa mitään hyötyä tulla.
Tod. näk. tallin aerodynamiikan suunnittelijat ovat vain todenneet siitä olevan vähemmän haittaa tuollaisena kuin sillä perinteisemmällä tavalla, eli rakenteiden ulkopuolella töröttäen.
Jos siitä olisi hyötyä, niin kilpailevat tallit sen varmasti huomaisivat ja esittäisivät protestia FIA:n suuntaan.
Periaatteessa tuolla tavoin kyllä, mutta haittaa joka tapauksessa siihen verrattuna että tuota kamerahärpäkettä ei olisi lainkaan.Ihan vaan yksityiskohtana, että jos sijoittelun myötä siitä on vähemän haittaa, niin silloin siitä erilaisesta sijoittamisesta on hyötyä.
Kyllä kamerakotelot varmasti vaikuttavat virtauksiin. Eikö? Väksinkin ne tekee virtauksille jotain, kun virtauksen edessä ovat. Eikö?Ei, se ei toimi ilmanohjaimena, se ei tasoita yhtään mitään eikä siitä saa mitään hyötyä tulla.
Tod. näk. tallin aerodynamiikan suunnittelijat ovat vain todenneet siitä olevan vähemmän haittaa tuollaisena kuin sillä perinteisemmällä tavalla, eli rakenteiden ulkopuolella töröttäen.
Jos siitä olisi hyötyä, niin kilpailevat tallit sen varmasti huomaisivat ja esittäisivät protestia FIA:n suuntaan.
Ne eivät saa toimia ilmanohjaimena tai tuottaa hyötyä ihan samaan tapaan kuin etusiipi ei saa joustaa tai pakokaasuja ei saa hyödyntääEi, se ei toimi ilmanohjaimena, se ei tasoita yhtään mitään eikä siitä saa mitään hyötyä tulla.
Minä olen kyllä sitä mieltä, että kameraa/kameratelinettä voidaan käyttää ilmanohjaukseen hyödyntävästi. Sillä voidaan mm. rauhoittaa turbulenssia. Tottahan millä tahansa objektilla jokin vaikutus sen ympärillä kulkevaan ilmavirtaan on. Siipiprofiilia siinä tietenkään ei saa olla.Periaatteessa tuolla tavoin kyllä, mutta haittaa joka tapauksessa siihen verrattuna että tuota kamerahärpäkettä ei olisi lainkaan.
Ei se nyt niin järin kapea rako ole ja jos edes oletettaisiin, että se aerodynaamisesti työskentelemätön kamerakotelo edes jotain turbulenssia rauhoittaisi, niin siitä olisi hyötyä vain etusiiven edessä. Tuossa paikassa sen takana ei ole mitään aerodynaamista elementtiä. Tuosta etusiiven yläpuolelta ilma vain pakataan pohjalevyn päälle, joten minun olemattomilla aerodynamiikan taidoillani sillä on hevonkukun verran väliä onko se ilma pyörteistä vai ei.Minä olen kyllä sitä mieltä, että kameraa/kameratelinettä voidaan käyttää ilmanohjaukseen hyödyntävästi. Sillä voidaan mm. rauhoittaa turbulenssia. Tottahan millä tahansa objektilla jokin vaikutus sen ympärillä kulkevaan ilmavirtaan on. Siipiprofiilia siinä tietenkään ei saa olla.
Lotuksen tapauksessa radan pinnan, etusiiven keskielementin (myös "nollasiipi") ja kameratelineen muodostamat kapeat raot eivät voi olla vaikuttamatta ilmavirtauksiin. Tuosta kohti ilma suuntaa splitterille.
Näin ollen parempi siis lopettaa keskustelu.Ei se nyt niin järin kapea rako ole ja jos edes oletettaisiin, että se aerodynaamisesti työskentelemätön kamerakotelo edes jotain turbulenssia rauhoittaisi, niin siitä olisi hyötyä vain etusiiven edessä. Tuossa paikassa sen takana ei ole mitään aerodynaamista elementtiä. Tuosta etusiiven yläpuolelta ilma vain pakataan pohjalevyn päälle, joten minun olemattomilla aerodynamiikan taidoillani sillä on hevonkukun verran väliä onko se ilma pyörteistä vai ei.
Kameratelineen takana on keulan alapinta ja mainitsemani splitteri. Keulan alapuoliset virtaukset ovat varsin merkittävässä asemassa, koska juuri sen takia tänä vuonna nähdään "kynnysnokkia".Ei se nyt niin järin kapea rako ole ja jos edes oletettaisiin, että se aerodynaamisesti työskentelemätön kamerakotelo edes jotain turbulenssia rauhoittaisi, niin siitä olisi hyötyä vain etusiiven edessä. Tuossa paikassa sen takana ei ole mitään aerodynaamista elementtiä. Tuosta etusiiven yläpuolelta ilma vain pakataan pohjalevyn päälle, joten minun olemattomilla aerodynamiikan taidoillani sillä on hevonkukun verran väliä onko se ilma pyörteistä vai ei.
No, jos niin haluat. En toki viitsinyt mainita sinun olemattomasta ymmärryksestäsi mitään.Näin ollen parempi siis lopettaa keskustelu.
Se keulan alapinta on aika paljon korkeammalla kuin tuo kuvan kamerarakenne- Kuvasta arvioiden tuo olisi ehkä n. 5 cm siiven päällä, joten sillä ei ole mitään merkitystä mainitsemaasi.Kameratelineen takana on keulan alapinta ja mainitsemani splitteri. Keulan alapuoliset virtaukset ovat varsin merkittävässä asemassa, koska juuri sen takia tänä vuonna nähdään "kynnysnokkia".