Lotus F1 Team kaudella 2012

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Grosjeanin viimeinen stintti oli todella vakuuttava, mutta kaveri hävisi lähdössä aivan liikaa. Räikkönen taas oli lähdössä ja kisan alkupuoliskolla huomattavasti parempi, mutta hävisi Grosjeanille viimeisellä stintillä sekuntikaupalla, vaikka renkaat olivat vain paria kierrosta vanhemmat.
Toisaalta kyllä Kimi jätätti Grosjeania kisan keskivaiheillakin aika systemaattisesti, ellen ihan erehdy. Grosjean oli tosiaan vahvemman tuntuinen vikalla stintillä, mutta Kimillä oli nähdäkseni enemmän kierroksella ohitettavia kisan lopussa.

Grosjeanilla näytti olevan vaikeuksia kisan alussa, varsinkin ekalla kierroksella. Olisiko ollut niin, että Grosjeanin auto toimi paremmin kevyenä (aika-ajot, kisan loppu) ja Kimin paremmin raskaana? Siltä vaikuttaisi.

Lotus mielestäni kärsi myös siitä että lämpötila oli odotettua alhaisempi ja olivat panostaneet suoranopeuteen downforcen kustannuksella, joka taisi olla virhe kun ei siitä suoranopeudesta ollut kisassa lopulta oikein mitään hyötyä. Suurempi downforce olisi luultavasti auttanut kisavauhdissa huomattavasti enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Kevyellä autolla oltiin nopeampia vain ja ainoastaan rengasedun takia, se oli kuitenkin melko suuri verrattuna kärkiautoihin. Mutta Grosjeanin vauhti oli kyllä lopussa vakuuttavaa, vaikkakin kolme kierrosta uudemmilla renkailla, mutta silti. Taisi Kimi hävitä jotain puoli sekuntia per kierros keskimäärin.

Ilmeisesti Ferrari ja Williams on ottanu melkoisen loikan eteenpäin vauhdin suhteen, tuskin Lotus on taaksepäin mennyt kahden viikon aikana.
Tosiaan. Viimeinen rengassarja olikin kärkikaksikolla mallia kulunut, kun Lotukset ajelivat tuoreilla sarjoilla. Jaksoinkin kisan aikana hämmästellä vauhdin äkillistä löytymistä. :eek:
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Kolmen stopin taktiikka lienee useimmilla talleilla käytössä kisassa? Romain matkaan tällä taktiikalla, ja Kimille yksi stoppi vähemmän? Ilman suurempia häslinkejä samoilla taktiikoilla on hankala nousta yhtään tuosta kaheksannelta paikalta, varsinkin Lotuksen varikkopysähdyksillä. Stoppi vähemmän kuin muilla kärkinimillä, ja toivotaan, että lopussa ei nähdä turva-autoja? :idea:
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Eiköhän ne yhdellä stopilla vedä. Siis Lotukset ainakin.

Tosin ainakin Rosberg oli iloinen, että onnistui säästämään setin super-softeja, mikä viittaisi siihen, että ainakin on ajateltu kahta stoppia. :doubtful:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Eiköhän ne yhdellä stopilla vedä. Siis Lotukset ainakin.

Tosin ainakin Rosberg oli iloinen, että onnistui säästämään setin super-softeja, mikä viittaisi siihen, että ainakin on ajateltu kahta stoppia. :doubtful:
Ainakin uudella soft-setillä ajaa pidempään joka helpommin mahdollistaa yhden stopin.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Ainakin uudella soft-setillä ajaa pidempään joka helpommin mahdollistaa yhden stopin.
Ei kai sitä säästynytta settiä starttiin saa ottaa? Eikös kisa pidä aloittaa sillä setillä, millä nopein aika on ajettu. Eikä vain samalla seoksella.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Ei kai sitä säästynytta settiä starttiin saa ottaa? Eikös kisa pidä aloittaa sillä setillä, millä nopein aika on ajettu. Eikä vain samalla seoksella.
Niin juu, aivan :) Kun kumminkin pehmeillä ajoi lopullisen aika-ajotuloksensa.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Niin juu, aivan :) Kun kumminkin pehmeillä ajoi lopullisen aika-ajotuloksensa.
Siis kummilla? Eli siis ajoiko kovemmilla eli pehmeillä aka softeilla kakkosruutuun? Vai tarkoitatko pehmeämpiä eli supersofteja? Sekavaa ja multa meni kyllä totaalisen ohi, jos Rosberg ajoi aikansa kovemmilla. Ei siis hattuilua vaan epätietoisuutta :D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Pehmeämpää vaihtoehtoa tarkoitan :thumbup:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Taas tulee Lotus-kuskien suurin ero esille. Vain toinen tulee hyvällä prosentilla maaliin.
 

OzzyBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2011
Viestit
188
Tämän tallin tyontekijoiden taidot on tullut ainakin iha selväksi.
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Tämän tallin tyontekijoiden taidot on tullut ainakin iha selväksi.
Ei se nyt ihan taktikoijienkaan piikkiin mene. Lotus kuitenkin söi renkaansa ilmeisesti nopeammin kuin muut. Eli jos oltaisiin tultu aiemmin sisään, oltaisiin hävitty silti.
 

OzzyBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2011
Viestit
188
Ei se nyt ihan taktikoijienkaan piikkiin mene. Lotus kuitenkin söi renkaansa ilmeisesti nopeammin kuin muut. Eli jos oltaisiin tultu aiemmin sisään, oltaisiin hävitty silti.
Ja myonnettävä myos se, että varmasti kuskillakin osansa asiassa.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kimi menetti yhden stopin verran aikaa paskoilla renkailla ja te kehtaatte vierittää Kimin syyksi tän homman? Lotus on tyytyväinen. Ei saanut Kimi eroa ranskikseen pisteissä.
Voisit jättää ton salaliittoteorioinnin sikseen. Alkaa olemaan varsin kulunut läppä.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Voisit jättää ton salaliittoteorioinnin sikseen. Alkaa olemaan varsin kulunut läppä.
Tunnekuohussa tehty viesti ja poistin sen, joten voisitko ystävällisesti poistaa omasi myös, jottei typerä kommenttini jää näkyviin? Kiitos.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3850
Ei ollut hyvä viikonloppu. Grosjean kolaroi jälleen (kiilasiko Ferrari sivuun Schumin päälle vai kurvasiko ite Schumin päälle???) ja Kimin auto ei tänään kulkenut.

Lisäksi Sauberin kurvailuun meni yksi sija.

Noh, seuraavaa odotellessa.
 
Ylös