Lotus Renault GP (Renault kaudella 2011)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Brunolla ja Nickillä siis periaatteessa time trialit siitä, kuka pääsee ajamaan.
No ei ole häävit vaihtoehdot, ei. Hitaita molemmat. Toinen vuosia ajellut mutta näyttönsä antamatta jättänyt, toinen vaan muuten hidas. No tyhjästä on paha nyhjästä. Kannattaisi nyt vaan Rellunkin tehdä joku rohkea liike, näistä ei ole kummastakaan Kubican veroiseksi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No ei ole häävit vaihtoehdot, ei. Hitaita molemmat. Toinen vuosia ajellut mutta näyttönsä antamatta jättänyt, toinen vaan muuten hidas. No tyhjästä on paha nyhjästä. Kannattaisi nyt vaan Rellunkin tehdä joku rohkea liike, näistä ei ole kummastakaan Kubican veroiseksi.
No mistäpä meinasit Kubican veroisen repäistä?

Itse olen kyllä nähdyn perusteella edelleen sitä mieltä, että Heidfeld on saatavilla olevista lähinnä.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6759
Sijainti
Täällähä mä
No mistäpä meinasit Kubican veroisen repäistä?

Itse olen kyllä nähdyn perusteella edelleen sitä mieltä, että Heidfeld on saatavilla olevista lähinnä.
Täytyy komppailla , vaikkakaan en jostakin syystä Heidfeldiä ihan Kubican tasoisena enää pidä .
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Täytyy komppailla , vaikkakaan en jostakin syystä Heidfeldiä ihan Kubican tasoisena enää pidä .
En minäkään nopeudeltaan, mutta yhteinen aika BMW:llä osoittaa, ettei ero kokonaissuorituksessa voi olla kovin valtava. Joillakin osa-alueilla Heidfeld saattaa olla edellä (testaus, sadekeli?). Eikä tilanne yhdessä kaudessa niin kamalasti voi muuttua.
 
Viimeksi muokattu:

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6759
Sijainti
Täällähä mä
En minäkään nopeudeltaan, mutta yhteinen aika BMW:llä osoittaa, ettei ero kokonaissuorituksessa voi olla kovin valtava. Joillakin osa-alueilla Heidfeld saattaa olla edellä (testaus, sadekeli?). Eikä tilanne yhdessä kaudessa niin kamalasti voi muuttua.
Ei tietenkään , mutta Kubica painui mieleen jotenkin paremmin ... Toki Sauberia parempi kalustokin alla , mutta tuntuu että miehessä olisi kykyä kehittyä vaikka mestariksi asti .
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei tietenkään , mutta Kubica painui mieleen jotenkin paremmin ... Toki Sauberia parempi kalustokin alla , mutta tuntuu että miehessä olisi kykyä kehittyä vaikka mestariksi asti .
No kuva varmasti olisi hieman toisenlainen, jos Kubican tallikaverina olisi ajanut Heidfeld eikä Petrov. Ero tallikaveriin olisi ollut "vähän" pienempi. Mutta toisaalta Renaulthan ilmoitti rakentavansa tallia Kubican ympärille, joten eipä se vertailukohta sikäli edes ole/olisi ollut aivan reilu.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6759
Sijainti
Täällähä mä
No kuva varmasti olisi hieman toisenlainen, jos Kubican tallikaverina olisi ajanut Heidfeld eikä Petrov. Ero tallikaveriin olisi ollut "vähän" pienempi. Mutta toisaalta Renaulthan ilmoitti rakentavansa tallia Kubican ympärille, joten eipä se vertailukohta sikäli edes ole/olisi ollut aivan reilu.
Siis en mie Kubicaa Petroviin verrannutkaan , mutta välillä aina antoi kovia väläytyksiä , eikä tosiaan auton kilpailukyvystä ihan tiedä , kun ei ollut vertailukelpoista tallikaveria. Olettaisin kuitenkin että 3 podiumpia oli kova saavutus viimevuoden rellulla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Siis en mie Kubicaa Petroviin verrannutkaan , mutta välillä aina antoi kovia väläytyksiä , eikä tosiaan auton kilpailukyvystä ihan tiedä , kun ei ollut vertailukelpoista tallikaveria. Olettaisin kuitenkin että 3 podiumpia oli kova saavutus viimevuoden rellulla.
Toki. Mutta ainahan noita muutamia podiumeja tulee kärkiautojen ulkopuolellekin (mm. 2009 kolme Trullille ja kaksi Glockille Toyotalla). Viime kausi oli poikkeuksellinen sikäli, että kärkitalleja oli alunperin neljä, käytännössä kuitenkin kolme. Renault oli aika lailla samoissa Mersun kanssa (myös Nicolle kolme podiumia).
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6759
Sijainti
Täällähä mä
Toki. Mutta ainahan noita muutamia podiumeja tulee kärkiautojen ulkopuolellekin (mm. 2009 kolme Trullille ja kaksi Glockille Toyotalla). Viime kausi oli poikkeuksellinen sikäli, että kärkitalleja oli alunperin neljä, käytännössä kuitenkin kolme. Renault oli aika lailla samoissa Mersun kanssa (myös Nicolle kolme podiumia).
Totta turiset . Voi osa jutuistani kyllä hieman olla fanilaseinkin katsottua :D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Boullierin puheiden perusteella Nick Heidfeld on etusijalla korvaajaksi.

"Nick on täällä arvioitavana," Boullier kertoi. "Jahka olemme saaneet hänen arviointinsa valmiiksi, ja olemme tyytyväisiä Nickiin, pidämme Nickin.

"Jos emme, menemme Barcelonaan ja testaamme joitain muita kuskeja."

Boullierin mukaan kyseeseen tulisivat Liuzzi ja de la Rosa. Boullier myös yksiselitteisesti kiisti Räikkösen tai Hülkenbergin olevan edes mahdollisia vaihtoehtoja. Edellinen on sitoutunut ralliin ja jälkimmäinen liian kokematon.
Autosport
 
Viimeksi muokattu:

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
No mistäpä meinasit Kubican veroisen repäistä?

Itse olen kyllä nähdyn perusteella edelleen sitä mieltä, että Heidfeld on saatavilla olevista lähinnä.
Niinpä, mistäpä sellaisen saisi. Heidfeld saattaa olla "vapaana" olevista kuskeista kenties paras, mutta paskahko vaihtoehto silti. Talli ei voi tietää Kubican poissaolon pituutta, joten kannattanee varautua jo optimistisestikin ajatellen Kubican olevan poissa markkinoilta koko kauden. Miksi siis ottaa joku läheshyvä, eikö kannattaisi kalastella jotain isompaa vaikka kovalla rahallakin ja pienellä riskillä? Kaikki sopimukset on rahalla rikottavissa, joten vaihtoehtoja hyvistä kakkosista tai vaikka ykkösistäkin on useita. Pienille talleille kelpaa raha ja sielläkin olisi parempia tarjolla kuin Heidfeld. Se miksi Heidfeld on vapaana on kai joku syykin, eikö? Jos olisin itse palkkaamassa ykkösketjun keskihyökkääjää, en varmasti ottaisi pelaajaa joka jäi neuvotteluissa ilman sopimusta. Tässä selkeästi odotellaan Kubican palaavan tällä kaudella kuljettajaksi, itse en siihen usko.
 
Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Niinpä, mistäpä sellaisen saisi. Heidfeld saattaa olla "vapaana" olevista kuskeista kenties paras, mutta paskahko vaihtoehto silti. Talli ei voi tietää Kubican poissaolon pituutta, joten kannattanee varautua jo optimistisestikin ajatellen Kubican olevan poissa markkinoilta koko kauden. Miksi siis ottaa joku läheshyvä, eikö kannattaisi kalastella jotain isompaa vaikka kovalla rahallakin ja pienellä riskillä? Kaikki sopimukset on rahalla rikottavissa, joten vaihtoehtoja hyvistä kakkosista tai vaikka ykkösistäkin on useita. Pienille talleille kelpaa raha ja sielläkin olisi parempia tarjolla kuin Heidfeld. Se miksi Heidfeld on vapaana on kai joku syykin, eikö? Jos olisin itse palkkaamassa ykkösketjun keskihyökkääjää, en varmasti ottaisi pelaajaa joka jäi neuvotteluissa ilman sopimusta.
Sanoisin että tällä hetkellä varmuudella Heidfeldia nopeampia kuskeja ovat Hamilton, Alonso, Vettel ja ehkä Rosbergkin. Muista en menisi takuuseen.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Se miksi Heidfeld on vapaana on kai joku syykin, eikö? Jos olisin itse palkkaamassa ykkösketjun keskihyökkääjää, en varmasti ottaisi pelaajaa joka jäi neuvotteluissa ilman sopimusta. Tässä selkeästi odotellaan Kubican palaavan tällä kaudella kuljettajaksi, itse en siihen usko.
Kuten täällä on monesti jo todettu, ainoa syy sille miksi Heidfeld ei aja, mutta esim. Glock, Kovalainen, Trulli jne. ajavat, on se että paikat alkoivat olla jo loppu isoista tiimeistä, ja muutenkin olivat maksukuskit jyräämässä kokeneet kaverit, ja silloin Glock, Kovalainen ja Trulli pelasivat ns. varman päälle ja hyppäsivät uusiin tiimeihin, että saavat edes jonkin sopimuksen ja pysyvät pelissä mukana. Heidfeldiäkin kosiskeltiin näihin uusiin tiimeihin, mutta hän odotteli ja odotteli jos aukeis parempaa, ja sitten oli nekin paikat jo menneet. Se tosin saattoi olla hänelle oikea ratkaisu, koska on nyt sitten ainoa pelimerkki jäljellä, ja Renault-paikka on hyvin mahdollinen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sanoisin että tällä hetkellä varmuudella Heidfeldia nopeampia kuskeja ovat Hamilton, Alonso, Vettel ja ehkä Rosbergkin. Muista en menisi takuuseen.
Ja vaikka joku olisikin nopeampi, tasaisuus ja testaustaito eivät välttämättä ole samalla tasolla. Joten Heidfeld on parempi vaihtoehto kuin ehkä nopeampi, mutta vähemmän konkreettista tulosta tuottava valinta. Joka tapauksessa kukaan ei ole selvästi nopeampi. Erot ovat niin pieniä, että käytännössä auton ja renkaiden sopivuus käteen on olennaisempaa kuin ns. raakanopeus.
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24274
Sijainti
lappeen Ranta
Tässähän voitaiskin nyt ruveta luettelemaan kuskeja, jotka todennäköisesti/mahdollisesti olisivat nopeampia kuin Heidfeld. Ööh, no tota, Ayrton Senna ja Alain Prost varmaan ainakin. Mitäs muita, no tuossakin olis jo Renaultille kaksi hyvää vaihtoehtoa mistä valita Kubican tuuraajaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tässähän voitaiskin nyt ruveta luettelemaan kuskeja, jotka todennäköisesti/mahdollisesti olisivat nopeampia kuin Heidfeld. Ööh, no tota, Ayrton Senna ja Alain Prost varmaan ainakin. Mitäs muita, no tuossakin olis jo Renaultille kaksi hyvää vaihtoehtoa mistä valita Kubican tuuraajaa.
Ayrton ei valitettavasti ole saatavilla, mutta Mansell olisi. Tuoretta kokemustakin LMP-puolelta.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ja vaikka joku olisikin nopeampi, tasaisuus ja testaustaito eivät välttämättä ole samalla tasolla. Joten Heidfeld on parempi vaihtoehto kuin ehkä nopeampi, mutta vähemmän konkreettista tulosta tuottava valinta. Joka tapauksessa kukaan ei ole selvästi nopeampi. Erot ovat niin pieniä, että käytännössä auton ja renkaiden sopivuus käteen on olennaisempaa kuin ns. raakanopeus.
Jep. Näin se on.
 

Betelgeuze

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
557
Heidfeld on nyt sitten koeajalla tuuraajanpaikalle. Hän onnistui jo kerran pelastamaan uransa silloin 2005 Williamsilla, kun päihitti Pizzonian muistaakseni jonkinlaisessa aika-ajokilvassa.
Luulen, että hoitaa homman kunnialla kotiin ja kun muistetaan millaisia aikoja Kubica ajoi viime viikolla Renault:lla, niin mahdollisesti jopa palkintopalleja olisi odotettavissa. Ja erityisesti se ensimmäinen voitto olisi kiva saada.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös