- Joka kulmassa on nyt kevyemmät ripustukset ja pohjasta on lähtenyt pohjalevyn edestä olevasta lyijypainosta aika paljon pois. Lisäksi auton katteita on tehty aikaisempaa kevyemmäksi. Ennen se oli koottu kolmesta osasta ja nyt se on tehty yhdestä osasta. Jatkossa autoa voi keventää ehkä tuollaiset viisi kiloa maksimissaan. Kunhan titaaniset ripustukset tehdään jatkossa hiilikuidusta, niin se tulee vähentämään painoa aika paljon sekin, Kovalainen kertoo MTV3:lle.
Keventynyttä autoa pitää kuitenkin ajattaa sääntöjen määräämässä 620 kilon minimipainossa, mutta auton painojakaumaa saadaan näin parannettua.
- Tämä on merkittävä uusi päivitys ja kyllä me jatkossakin yritämme löytää keinoja auton painon vähentämiseksi. Se on helpoin tapa löytää lisää vauhtia, koska se mahdollistaa auton paremman säätämisen. Kevyellä autolla voimme sijoittaa lisäpainoja sinne, minne haluamme ne, eikä tarvitse kuljettaa raskasta autoa ilman lisäpainojen liikuteltavuutta.
- Nyt olemme aika lähellä sitä tilannetta, että auto on radalla samalla alueelle kuin mitä se on simulaatioissa, eikä prosenttikaupalla pielessä, Heikki sanoo.