Mä taas uskon päinvastaista, sillä se tämän vuotinen on puolestaan lähes sama kuin GL:n GP3/GP2/IRL-sponsoriväritykset ja sekoittuminen noihin tuskin on toivottua. Voihan toki olla, että myös ART:n ja KV:n väritys on jatkossa musta-kulta Renault GP:n tapaan.
Itse uskon syyn LRGP:n JPS-jäljittelyyn olevan se, että TL:n käyttäessä 80-luvulla Rellun koneita autossa oli JPS-livree. Jos Rellun brändille ei olisi jäänyt niin suurta merkitystä tallissa, GL olisi hyvinkin voinut valita aidon keltavihreän Lotus-livereen. GP2 ja GP3 kun on F1-viikonloppujen yhteydessä, niin luulisin, että ART sponsored by Group Lotus käyttää LRGP:n livreetä. Puolestaan KV Racing sponsored by Group Lotusin uskoisin jatkavan keltavihreänä, kun GL on jo sen imagon valinnut.
Kieltämättä TL ei välttämättä halua tulla sekoitetuksi KV Racing sponsored by Group Lotusiin, mutta toisaalta KV ei ole niin suuri uhka TL:lle, koska se kisaa jenkeissä. Eri asia sitten, jos ART kisaa kisavihreässä.
Itse saattaisin tehdä Tonyna niin radikaalin päätöksen, että maalaisin TL:n autot punaiseksi (todellakin) ja laittaisin kylkeen Air Asian ja Tune Groupin mainoksia. Nämä nykyään jumaloidut JPS- ja Gold Leaf -livreetkin olivat alkuun sponssilivreitä. ACBC Team Lotus -logo auton keulalla riittäisi tekemään punaisestakin autosta Team Lotusin kilpa-auton. Kun auto toimisi omien firmojen mainoksena, niin näkyvyys menisi omien firmojen pussiin ei GL:n. Ja kyllähän se Gold Leaf -livreekin sopisi Tonyn omien firmojen mainosten taustalle. Tosin pian kaikki puhuisivat GL (
Gold
Leaf) Team Lotuksen autoista.
Mitä vielä tähän mustakultalivreehen tulee, niin kyllähän tämä hieman alkaa epäilyttää, että tiesikö Tony että Genii Capital powered by Renault and sponsored by Group Lotusin auto tulee olemaan JPS-väreissä, kun hän kertoi Teamin käyttävän mustakultalivreetä tulevalla kaudella. Syy siihen, miksi hän olisi tämän tehnyt oli se, että ihmisten silmissä vaikuttaa, että LRGP varasti Teamin idean. Toisaalta voi myös olla niin, että kun Tonyn tiimin ensi kauden auto on Lotus-Renault, Team halusi palata Team Lotus-Renault aikojen tuttuun livreehen.
Btw. saisi melkein olla oma ketju tälle Lotus vs Lotus kiistalle, jolloin nämä TL- ja LRGP-ketjut jäisivät varsinaisesta tallin toiminnasta keskustelemiseen, eikä tarvitsisi nimi- ja livreeasioissa pomppia ketjusta toiseen.