FO110K
Banned
- Liittynyt
- 3.1.2001
- Viestit
- 15345
Heh, olisihan tuo käänteisesti loogista. Kilpapuolella muiden rakentamia autoja (ja moottoreita) brändätään Lotuksiksi, siviilipuolella Lotuksen rakentamia autoja brändätään muiksi merkeiksi.
Heh, olisihan tuo käänteisesti loogista. Kilpapuolella muiden rakentamia autoja (ja moottoreita) brändätään Lotuksiksi, siviilipuolella Lotuksen rakentamia autoja brändätään muiksi merkeiksi.
Erittäin hyvin sanottu.Heh, olisihan tuo käänteisesti loogista. Kilpapuolella muiden rakentamia autoja (ja moottoreita) brändätään Lotuksiksi, siviilipuolella Lotuksen rakentamia autoja brändätään muiksi merkeiksi.
Myönnän, että Lotus-brändin tilanne sekä F1:ssä että urheiluautoissa on melko surkuhupaisa. Pääasia kuitenkin on, että merkki on olemassa edes jossain muodossa, jolloin sillä on vielä jonkinlaista toivoa. :dunno:Heh, olisihan tuo käänteisesti loogista. Kilpapuolella muiden rakentamia autoja (ja moottoreita) brändätään Lotuksiksi, siviilipuolella Lotuksen rakentamia autoja brändätään muiksi merkeiksi.
Fuusioissa on se paha puoli ettei ne automaattisesti tarkoita kaiken pelastamista.Volkswagenin työntekijät eivät kannata VW:n Protonin ostoaikeita:
http://www.topspeed.com/cars/car-news/vw-labor-representatives-won-t-back-additional-acquisitions-ar133964.html
-Konsernilla on jo 12 merkkiä, joten onko siitä Protonin ja sitä kautta Lotuksen pelastajaksi vai voiko seurauksena olla "se kuuluisa ahneen loppu"?
Siitä voisi tulla pelkkä nimi yhtiön repertuaarissa, eikä mahdollisilla tulevilla Lotuksilla olisi mitään tekemistä perinteisen Lotuksen kanssa (vrt. Bugatti).Eli JOS VW ostaisi Protonin, saattaisi Lotus jopa joutua pienemmäksi tai jopa vain pöytälaatikkofirmaksi, riippuen millaisena investointina uusi omistaja tilanteen näkisi.
Jep sama kävi mielessä.Siitä voisi tulla pelkkä nimi yhtiön repertuaarissa, eikä mahdollisilla tulevilla Lotuksilla olisi mitään tekemistä perinteisen Lotuksen kanssa (vrt. Bugatti).
Siksiköhän joutunut laittamaan oman Esprittinsäkin myyntiin:Dany Bahar on nyt virallisesti erotettu, ja Group Lotuksella on uusi johtaja. :thumbup:
Toisaalta, ostaisitko Dany Baharilta auton? Edes käytetyn. Niinpä.Dany Bahar kertoo brittimedian mukaan oikeusistuimelle toimittamassaan asiakirjassa, että hänet erotettiin alkusoittona Lotuksen uusien omistajien suunnitelmalle hankkiutua eroon tappiota tuottavasta autonvalmistajasta. Vielä Lotus-pomona ollessaan Bahar taisteli Lotuksen myyntiaikeita koskevien huhujen tukahduttamiseksi. Oikeusasiakirjoista selvinnee ennen pitkää myös Lotuksen omistajien perustelut Baharin erottamiselle.
Top Gear tuo julki huolensa brittimediassa viime päivinä kiertäneistä huhuista, joiden mukaan Baharin ideoimien uusien Lotus-mallien tuotanto on jouduttu pysäyttämään, koska tavarantoimittajilla on ollut vaikeuksia lunastaa Lotukselta saataviaan eräpäivään mennessä.
Baharin pitäisi olla päällikkönä suurella autonvalmistajalla. Mediahakuisuutta riittää ja tunnettavuutta. Ei lilliputtivalmistajalla ole varaa suuruudenhullujen suunnitelmien toteuttamiseen.Toisaalta, ostaisitko Dany Baharilta auton? Edes käytetyn. Niinpä.
_almost_ everyone saw this comingI saw this coming...
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288461840095.htmlEikös autovalmistaja Lotus luvannut kimille palkinnoksi jonkun hiilikuitukorisen superautonsa? Oliko se voitosta vai vasta mestaruudesta?
(13.4.)Lotuksen F1-talli metsästää vielä ensimmäistä voittoaan kuluvalla kaudella. Kimi Räikköselle on tallin toimesta luvattu voitosta lisäkannustimeksi ja palkinnoksi Lotus Evora GTE F1 Special Edition –malli.
Lotus esitteli kyseisen, erittäin harvinaisen auton Geneven autonäyttelyssä. Kimi nähtiin Genevessä myös itse esittelemässä Lotuksen erikoismallia. Toukokuussa tyyppihyväksyntänsä Euroopassa saavan urheiluauton erityisin ja näkyvin piirre tavalliseen Evora GTE -malliin verrattuna on hiilikuitukori. Auton painoa on sen ja muiden muutosten avulla saatu kevennettyä noin 100 kiloa.
Lotus-autojen erityispiirre on kautta aikain ollut niiden keveys. Lisäksi Evora GTE F1 Special Edition erottuu massasta Lotus F1-tiimin värein ja grafiikoin, kuten takasiiven suurin Lotus-merkein ja kultamaalatuin kevytmetallivantein. Myös sisusta poikkeaa tavallisesta.
Autossa on kilpaviritetty 3,5-litrainen V6-moottori, joka tuottaa 444 hevosvoimaa. Se on tehokkain tieliikennekäyttöön koskaan rakennettu Lotus.