Lotusteorian alkeet ja 11 muuta vanhaa suosikkia

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Dany Bahar on siirretty väliaikaisesti (?) syrjään Group Lotuksen johdosta. Uusi omistaja ei ole tyytyväinen.
A statement from Group Lotus read: "As a result of a number of media inquiries, Group Lotus plc (“Lotus”) can today confirm that, following an operational review, chief executive Dany Bahar has been temporarily suspended from his role to facilitate an investigation into a complaint about his conduct made by Lotus’ penultimate parent company, DRB-HICOM Berhad."
http://www.f1katewalker.com/1/post/2012/05/lotus-suspend-dany-bahar.html

*tirsk*
 
Viimeksi muokattu:

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Bahar saa aina palkkansa? Se parhaiten nauraa, joka hirnuu "bahahahahaar". :D

Malesialainen DRB-Hicom ei ole edelleenkään päättänyt haluaako se pitää Group Lotuksen omistuksessaan pidemmällä tähtäimellä, mutta toistaiseksi tuotanto jatkuu Hethelissä entiseen malliin -- tosin rajusti leikatulla budjetilla. SkiddMark selvitti Lotuksen tilannetta pari viikkoa sitten.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Jos haluaa nauraa vielä lisää Baharille niin täältä löytyy herrasta pilakuva:
http://www.topspeed.com/cars/car-news/drb-hicom-suspends-lotus-ceo-dany-bahar-ar130116.html
-Minua eivät Danyn potkut juuri hetkauta, koska tämä Lotus-sotku on muuten melko mukavalla mallilla. Tietysti olisi vielä suotavaa, että Group Lotus ja Lotus F1 Team vielä joskus olisivat samassa omistuksessa, jotta Kimin tallille saataisiin edes jonkinlaiset kytkökset team Lotukseen, mutta näillä eväin (linkin kuva :wink: ) jatketaan toistaiseksi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Uutta hulvattomuutta on ilmennyt. Bahar ja muu johto (Indycar-sketsistä vastaava Miodrag Kotur etunenässä) ovat käyttäneet vakiotekosyynä kaikille ongelmille sitä, että Group Lotuksen tilit jäädytettiin, kun Proton myytiin DRB-Hicomille. Malesialaisen The Sun Dailyn mukaan rahankäyttöä olisi kuitenkin rajoitettu velkojien toimesta jo ennen kauppaa yhtiön rahoitusaseman heikkenemisen vuoksi.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
500:n jälkeen koittaa paluu arkeen ja Chevy toimittaa koneet enää 11 autoon. Dragonin osalta se tarkoittaa, ettei toiseen autoon riitä moottoria. Kumpikin kuski kuitenkin jatkaa ja työnjako on sellainen, että Legge ajaa ovaalikisat ja Bourdais mutkaradat.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Dany Bahar on nyt virallisesti erotettu, ja Group Lotuksella on uusi johtaja. :thumbup:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Jaa. No toivottavasti saa uusi johtaja pitää hommansa hyvin hanskassa. Mielenkiintoista se tulee olemaan.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Lotus F1 Teamilla mennessä melko mukavasti F1:ssä, vaikka myönnän toki itsekin, ettei tallilla nykymuodossaan oikein minkäänlaisia kytköksiä Team Lotukseen löydykään, on valitettavaa todeta Group Lotiuksen olevan melko surkeassa jamassa. Muistatte varmaan kun aikoinaan esiteltiin tämä "tulevaisuuden mallisto":

Nyt ei merkin nettisivuilla ole noista enää hajuakaan:
http://www.lotuscars.com/gb/our-cars
-joten tulevaisuuden Espritinkin esittely siirtyy aina vain kauemmaksi. :(
Lotus ei viimeisimpien uutisten mukaan tule myöskään olemaan mukana syksyllä Pariisin autonäyttelyssä.
Toivottavasti merkin kohtalo ei tule olemaaan brittiläisten urheiluautomerkkien hautuumaalla mm. Marcoksen, Pantherin ja TVR:n seurana. :dunno:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Käsi ylös niillä jotka _oikeasti_ uskoivat Lotuksen suunnitelmiin tuoda erittäin lyhyellä aikavälillä ulos 5 uutta automallia.
Siis oikeasti, firma jonka talous oli jo silloin niin ja näin, yrittää tuotaa uusia malleja nopeampaa kuin moni muu valmistaja.
Ja vielä erittäin kunnianhimoisesti....

Itse toivoin (ja toivon edelleen) että uusi Esprit sieltä tulee, edes jonain päivänä ulos.
Muutoin Baharin puheet on aina olleet todella epäilyttäviä, vähän sellainen "me tavoitellaan kuuta taivaalta polkupyörällä" hässäkkä menossa...
Toivonmukaan nyt edetään omien mahdollisuuksien rajoissa jotta merkki säilyy edes jotenkuten hengissä.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Lotus VW:lle?

Ihan kuin VW-konsernilla ei olisi merkejä jo enemmän kuin tarpeeksi, on se ilmoittanut nyt kiinnostuksensa Lotuksen emoyhtiö Protonia kohtaan:
http://carscoop.blogspot.com/2012/07/drb-hicom-declines-offer-for-lotus-vw.html
-Sittenhän Bugatti ja Lotus olisivattaas samssa omistuksessa aivan kuten 90-luvulla. Mahtaako tämä olla jotenkin myös VW:n keino hivuttatua F1:iin, jos seuraavana ostoslistalla kenties on Enstonen talli?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Muuten hyvä ajatus mutta Lotuksella ei edelleenkään ole firmana mitään kytköstä Enstoneen, ja VW:n on huhuttu juttelevan Sauberin kanssa.
Eli Enstonella, Lotuksella ja VW:llä ei ole yhteistä omistuspohjaista tekijää olemassa F1-piireissä.

Lotus on sponsori Enstonelle, ja Lotuksen omistavan tahon kaupasta on ollut tuossa puhe.
Joku nimeltä mainitsematon taho on tehnyt tarjouksen pelkästä Lotuksesta Protonille, jonka Proton on hylännyt.
Näistä spekulaatioista on vielä silti pitkä matka siihen että Enstonen tiimi myytäisiin VW:lle koska Enstonen tiimistä Lotus tai Proton ei omista mitään.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Kyseenalaistan itsekin tällä hetkellä Enstonen tallin "lotusmaisuuden", mutta tyydyn tilanteeseen.
Tällä hetkellä voidaan toki spekuloida kaikenlaista ja kysyä mitä VW Lotuksella tekisi kaikkien omistamiensa merkkien jatkona vai onko tarkoituksena jotenkin eliminoida Porschen kilpailija. :dunno:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kyseenalaistan itsekin tällä hetkellä Enstonen tallin "lotusmaisuuden", mutta tyydyn tilanteeseen.
Tällä hetkellä voidaan toki spekuloida kaikenlaista ja kysyä mitä VW Lotuksella tekisi kaikkien omistamiensa merkkien jatkona vai onko tarkoituksena jotenkin eliminoida Porschen kilpailija. :dunno:
Lotuksestahan on tarjous olemassa, ja VW taas yrittää saada Protonin.
Eli ehkä parempi olisi spekuloida sillä kuka Lotuksen ostaa (jos ostaa tai kelnelle se päätyy) ennen kuin aletaan spekuloida sillä mitä VW sillä tekee.
VW kun tuntuu olevan kiinnostuneempi Protonista pääasiassa, ei Lotuksesta.

Käytännössähän voi siis käydä niin että VW ostaa Protonin ja Lotus myydään jollekin taholle erikseen.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Lotus saattaa rakentaa Renaultille seuraavan Alpinen ja Nissanin luxusmerkki Infinitille Emerg-E -sähkösportin:
http://www.motorauthority.com/news/1078443_could-lotus-end-up-building-the-infiniti-emerg-e-and-renault-alpine
Tällä voitaisiin toivottavasti kohentaa Lotuksen taloutta niin, että se uusi Espritkin vielä joskus pääsisi tuotantoon.
Huhun asteellahan se on edelleen, mutta ottaen huomioon aiemmat Nissan-kytkökset (huhun mukaan Lotus auttoi GTR:n kehityksessä) niin ei mahdoton idea.
Toisaalta voisiko tuollainen projekti(t) auttaa pelastamaan automalleja? En usko, voi olla enempikin kyse siitä että auttaisi Lotuksen pysymään edes elossa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Heh, olisihan tuo käänteisesti loogista. Kilpapuolella muiden rakentamia autoja (ja moottoreita) brändätään Lotuksiksi, siviilipuolella Lotuksen rakentamia autoja brändätään muiksi merkeiksi. :D
 
Ylös