European_Minardi
Well-known member
- Liittynyt
- 30.8.2011
- Viestit
- 214
LotusCaterham Racingteam-Renault F1 on syntynyt :alppu:Mitäs se Lotuksella Caterhamin jatkeena tekis?
LotusCaterham Racingteam-Renault F1 on syntynyt :alppu:Mitäs se Lotuksella Caterhamin jatkeena tekis?
Varmasti on sponssaus oikea tapa, vai mitä?This is a very exciting step for us, we made no secret of our intention to tackle LMP2 this year but it had to be done in the right way and we’re very happy with the set up with our partners
No onhan se Group Lotuksen mielestä ollut oikea tapa muissakin luokissa. Miksi Le Mans olisi poikkeus?Varmasti on sponssaus oikea tapa, vai mitä?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97369Gerard Lopez sanoi:"Yes we would. We've decided to separate both issues just in case.
"Essentially the name is something that we want and we can carry over regardless. Again, it's an historic brand. We were never going to call it Genii F1 team or something like that. Coming up with a new name was something that we could have done, but being able to associate yourself with an iconic brand, I think it's good business practice and I think more than that it just makes a lot of sense.
"At this stage, we are representing Lotus as a car company. There are obviously ties and so on, through the car company, but we don't pretend to be the company... to run the racing.
"Sure, we represent a car company today, hopefully that will continue to be the case. But if not, it's still a very strong brand to carry."
Tämän LM-kuvion kenties hienoin tvisti on siinä, että kyseinen mylly perustuu BMW:n tuotantokoneeseen. Samaa moottoria käyttävät muutkin, mutta vain Kollesilla sen nimi on Lotus.Sawardin blogista luin, että moottori on sentään Lotus-niminen, eli siis Indy-tyyliin uudelleennimetty Judd.
Tällä kommentillasi olet eri mieltä itsesi kanssa aiemmin esittämääsi. Oletko oikealta nimeltäsi Paavo Väyrynen?Eiköhän Lotus-nimellä ole palloteltu viimeisen 2-3 vuoden ajan F1:ssä jo niin paljon, että tilanne olisi hyvä jäädyttää nykyiseen asetelmaan, olivat omistussuhteet sitten mitkä tahansa. :dunno:
No, my name is Bahar, Dany Bahar. -Faken not ...!Tällä kommentillasi olet eri mieltä itsesi kanssa aiemmin esittämääsi. Oletko oikealta nimeltäsi Paavo Väyrynen?
Genii tekee bisnestä ja nytkin Lopez on todennut, että F1:set eivät olekkaan tuottavaa bisnestä, joten saa nähdä mihin tulevaisuus tallilla on. GL ei liene mitään haluttua kauppatavaraa, koska taloudellinen tilanne lienee aika surkea.Tiedän leikkiväni tulella, kun nostan tämän taas "framille", mutta yritän käsitellä aihetta asiallisesti.
Mielestäni tämä blogiteksti on aivan relevantti kannanotto aiheeseen:
http://keimola.wordpress.com/2012/02/12/group-lotus-maailmaa-valloittamassa/
Vaikka koinkin britti-lisenssi-Lotuksen saamisen F1:iin eräänlaisena "henkisenä voittona", niin en suinkaan pidä kovinkaan järkevänä jutussa kuvattua tapaa solmia useassa eri sarjassa lyhytaikaisia sponsorisuhteita täysverisen kilpatallin sijaan. Toivon, että Genii ostaisi Group Lotuksen, jolloin F1-talli olisi entistä kiinteämmin osa Lotus-brandia.
Ja kuten blogin kommenteista voi lukea, vielä yksi kilpasarja lisää tuli tähän Lotukseksi brändättyjen Dallaroiden ketjuun. Alkuperäislähde jutulle on Joe Saward.Tiedän leikkiväni tulella, kun nostan tämän taas "framille", mutta yritän käsitellä aihetta asiallisesti.
Mielestäni tämä blogiteksti on aivan relevantti kannanotto aiheeseen:
http://keimola.wordpress.com/2012/02/12/group-lotus-maailmaa-valloittamassa/
Vaikka koinkin britti-lisenssi-Lotuksen saamisen F1:iin eräänlaisena "henkisenä voittona", niin en suinkaan pidä kovinkaan järkevänä jutussa kuvattua tapaa solmia useassa eri sarjassa lyhytaikaisia sponsorisuhteita täysverisen kilpatallin sijaan. Toivonkin, että Genii ostaisi Group Lotuksen, jolloin F1-talli olisi entistä kiinteämmin osa Lotus-brandia.
The relationship with Group Lotus remains intriguing, however. Last year the road car company was a sponsor, and it was on that basis that the team was known as Lotus Renault GP or LRGP, although the car officially remained a Renault. Outsiders wondered how Group Lotus CEO Dany Bahar could justify such a large expenditure when he had so many other racing and road car projects to fund.
“We have an agreement today for the name, and as far as the sponsorship agreement is concerned, that has been cleared,” says Lopez. “We are essentially in a situation where they don’t owe us anything anymore. They’re not title sponsor, they are a name provider, they are a partner.”
The bottom line is that the current Lotus F1 team is in a very similar situation to the Fernandes-era Lotus. It has acquired an attractive brand name which will help it to gain credibility and sell sponsorship, but is getting no financial support – and is thus promoting the Lotus road car division for free.
“That’s essentially it, yeah,” said a smiling Lopez.
Njoo, totta, silti vähän pettymys on tuo LC:n osallistumisen taso toimintaan...Tää ketju kaipaa selvästi vähän uudelleenlämmittämistä. Adam Cooperin haastattelussa Gerard Lopez paljasti, ettei Group Lotus ei rahoita nimeään kantavaa tallia, vaan tilanne on pitkälti sama kuin Fernadesin Lotus-tallin kanssa:
No, nyt tää sun real Lotus ei ole enää edes sponsori.Kyllähän koko Lotus-brandin tilanne on tällä hetkellä sanalla sanoen epäilyttävä, toivottavasti Kimin "sponsori-tallin" mahdollinen menestys saisi jonkun pätevän sijoittajan kiinnostumaan GL:n ja Enstonen tallin ostosta ja laittaisi asiat ns. ruotuun. :dunno:
Haaskaat aikaasi. Jellinek on kuukauden jäähyllä.No, nyt tää sun real Lotus ei ole enää edes sponsori.