Luetko edelleen Aku Ankkaa?

Luetko Kalle Donaldia?

• KYLLÄ!

Äänet: 26 55,3%
  • EI!

Äänet: 19 40,4%
  • Jallupillutettu polli

Äänet: 2 4,3%

• Äänestäjiä yhteensä
    47
  • Äänestys suljettu. .

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Talouteen ei ole enää vuosiin tullut Aku Ankkaa, joten lukeminen on jäänyt tärviölle.

Luen kyllä edelleen, jos ankkalehti sattuu käteen esimerkiksi hammaslääkärille odottaessani. Tai vaikka kirjastossa.

Lapsena, tai vintiönä ollessani kaikki ankkatarinat upposivat. Nykyään olen erittäin kriittinen lukemieni ankkatarinoiden suhteen. Kriittisyyteni on yksi syy, miksi en tilannut ko. lehteä muutama vuosi sitten. Meinasi tulla väittely puhelintilausmyyjättären kanssa lehden nykytasosta.

Oikiastaan vähän tulikin. Olin sitä mieltä, että nyky-Aku Ankan taso ja tyyli on huomattavan huono, jos vertaa lapsuuteni aikaisiin Aku Ankkoihin. Edelleen manasin monen nykypiirtäjän sotkuista piirrosjälkeä. Tähän puhelintilausmyyjätär vastaamaan, notta lehti seuraa aikaansa ja muuttuu ajan virrassa. Vaihtelimme muutamia muitakin mielipiteitä AA:sta, joita en enää muista. Lopputulema oli, etten tilannut lehteä.

Yllä olevaan keskusteluun viitaten myönnän, että Aku Ankka varmaan muuttuukin, mutta huonommaksi. Paljon.

Pitää tuohon alemma listata muutama ankka-artisti, jotka edelleen kiinnostavat aikuistakin.

Carl Barks

Don Rosa
Marco Rota
William Van Horn
Bas Heymans
Mau Heymans
Vicar

Al Taliaferro
Paul Murry

Barks oli legenda piirtäjänä ja käsikirjoittajana. Don Rosa on omasta mielestäni vielä legendaarisempi ja jopa parempi sarjakuvan luoja. Vicar on lähellä edellisten tasoa varsinkin piirtäjänä.

Lunssila

Well-known member
Don Rosan tarinat ovat ainoita, mihin tulee palailtua. Joskus tosin tulee esim. parturissa lueskeltua muitakin.

Sijainti
Kerava
Don Rosa ja Carl Barks menee. Van Horn myös sekä Marco Rota. Muut ei oikein nappaa.

Sillä suomalaisella on ihan hyviä juttuja myös usein.

Don Rosan juttuihin silti vieläkin palailen ja ostan aina uudet kokoelmat

Viimeksi muokattu:

Pobeda

Well-known member
Lapsena luin ja sitten kun lapsille tuli lehti, eipä tuota itselle viitsi tilata. Lukuinto kyllä hiipui kun taso alkoi mielestäni olla aika heikko. En näköjään ole ainoa joka on sitä mieltä.

Ode

Maailmanlupaus
Sijainti
Oulu
Kyllähän tuota tulee luettua, nykytaso nyt on vähän niin ja näin... Don Rosat iskee eniten.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Saamari!

Kenenköhän kyssäriin olen vastaillut, kun tämähän on omani ja ihme edelleen käytössä?!

Olen tilannut taas Aku Ankkaa, kun aina lehtiset ja puhelimessa olleet lehtimyyjät syytäneet AA:ta ja sen jälkeen tarjouksesta otin takaisin AA:n. Sittemmin puhelinkiusaajat eivät ole kiusanneet enää. Don Rosan piirrokset on uniikkejä, jotka on pakko haalia kasaan. Muista ei väliä.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
En lue, mutta lapsena se oli melkein rituaali niiden lueskelu aina koulun jälkeen. Ennen läksyjä. Nykymukulat taas tykkäävät enemmän liikkuvasta kuvasta flatscreeniltä.

Varsinkin kun niiden äiti ei ole koskaan digannut Ankkoja ollenkaan. Ainoa tarina mistä ikinä on pitänyt oli Kaunotar ja Kulkuri.

Toisaalta lehtiä löytyisi kyllä, jos joku haluaa ostaa. Mökillä on reilut 150+ kappaletta oikeasti lähes huippukuntoisia vanhoja Aku Ankkoja. Eivät juuri ole kuluneet lain. Jotkut eivät ollenkaan.

Suurin osa paljon vanhempia kuin minä itse. 60-luvun alkupuolelta 70-luvun puoliväliin. Joskus aikoinaan sukulaisilta perittyjä. Ja AKu Ankan joulumanteleita löytyy kanssa. Ostakaa pois!

OT:
Perin myöskin pahvilaatikoittaan vanhoja Tekniikan Maailmoita, joita en kyllä myy. Hauskinta lukemista ikinä. Ja Jalluja, joita serkkuni hinkusi itselleen ja annoinkin ne hänelle. Hihitellen häipyt laatikot mukanaan. Ja Nykyposti sekä Hymy että Nyrkkiposti (!!) paskalehtiä, joilla on sytytelty saunankiuasta.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Myö taas tykkään ite noista italialaisista: Fecchi nyt näin ensimmäisenä tulee mieleen. Lehtiä en ole lukenut, joten näihin "klassikko" taiteilijoihin en ole tutustunut...

Mutta tulee tuolla Taskareissakin välillä aivan järkyttäviä piirtäjiä vastaan, pahimpana nyt ainakin Flemming Andersen. :yuck:

Puhis

Banned
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Outoa, olin juuri pistämässä tähän notta Flemming on yksi henk. koht. suosikeistani.

Toinen hyvä on enemmän taskarin ja roopen puolella vaikuttanut Guido Scala, jonka piirrostyyli on juuri se lähes yliromanttisen rönsyilevä mutta jotenkin silmiinpistävä.

Aku Ankkaa oli tilaus 10 vuotta, mutta edelleen tulee välillä taskari kaupasta mukaan ostettua ja lukaistua. :eek:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Outoa, olin juuri pistämässä tähän notta Flemming on yksi henk. koht. suosikeistani.
Mun mielestäni Flemmingillä on sellasta pikkulapsen piirtotyyliä: ykskään viiva ei ole suora, ja ne loputkin on piirretty päin helvettiä. Sitten tietty vaan ne on piirretty silleen että ne on koko ajan vihasia... Se sama ärsyttää myös Bancellsissa...