Lunastamatta jäänyt lottovoitto - ja parisataa sivua kukkahattuilua ja muuta kivaa

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Mä en tiedä miksi ensimmäisen version pitäisi olla lähtökohtaisesti oikeampi kuin toinen.
Vastaus oli nerolle, jonka viestiin sisältyi oletus Halla-Ahon version oikeellisuudesta. Mä ite en ota kantaa tuohon asiaan lain, paitsi sen osalta, ettei ole oikein tietoa siitä kumpaa pitäs uskoa, vai väritteleekö molemmat.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Sun maailmankatsomukseen näyttää sopivan paremmin Abu-Hannan versio, joten ei ole mitään mahdollisuutta, että uskoisit Halla-ahon kirjoituksen.

Mikäli tuo olisi väärin, niin eiköhän Halla-ahosta olisi tuosta kirjoituksesta tuomittu.
Mä ite en ota kantaa tuohon asiaan lain, paitsi sen osalta, ettei ole oikein tietoa siitä kumpaa pitäs uskoa, vai väritteleekö molemmat.

Onko siis kaikki Mestarin kirjoitukset, mitä ei ole korkeimman oikeuden päätöksellä todettu valheeksi totta? Siltä tosiaan tuntuu teidän opetuslasten selittelyjä lukiessa.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Jos on vastakkain Abu-Hannan totuus ja Halla-ahon totuus, mun on ainakin mahdotonta sanoa kumpi niistä on se täysi totuus. Mutta johtunee siitä, etten ole kovin asenteellinen ihminen, joten ei ole kumpaakaan osapuolta kohtaan ainakaan kovin voimakkaita ennakkoasenteita. Toki Halla-ahoa kohtaan enemmän....vaikka vähän epäilenkin että Abu-Hanna vois olla hullu.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Jos on vastakkain Abu-Hannan totuus ja Halla-ahon totuus, mun on ainakin mahdotonta sanoa kumpi niistä on se täysi totuus. Mutta johtunee siitä, etten ole kovin asenteellinen ihminen, joten ei ole kumpaakaan osapuolta kohtaan ainakaan kovin voimakkaita ennakkoasenteita. Toki Halla-ahoa kohtaan enemmän....vaikka vähän epäilenkin että Abu-Hanna vois olla hullu.
Temperamentti ja mielenterveys on eri asioita, vaikka ei mulla ole parempaa tietoa hänen mielestään.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Onko siis kaikki Mestarin kirjoitukset, mitä ei ole korkeimman oikeuden päätöksellä todettu valheeksi totta?
olen lukenut sen Halla-Ahon kirjoittaman jutun, josta KKO antoi tuomion. Olen edelleen hyvin hämmästynyt tuomiosta. Joko KKO'ssa luettiin ainoastaan syyttäjän irrottamat poiminnat alkuperäisestä tekstistä tai jätettiin tahallaan ymmärtämättä luettu. En mä sitä Halla-ahon alkuperäistä kirjoitusta minään älykkäänä pitänyt, mutta tuomiota pidän täydellisenä idiotismina.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Temperamenttihan on kaunisteltu ilmaus pahantapaisuudelle ja ajattelemattomuudelle.
Ei ole.

Liisa Keltikangas-Järvinen:

Temperamentti: Ihmisen yksilöllisyys. Helsinki: WSOY, 2004. ISBN 951-0-28423-8.
Temperamentti ja koulumenestys. Helsinki: WSOY, 2006. ISBN 951-0-32238-5.
Temperamentti, stressi ja elämänhallinta. Helsinki: WSOY, 2008. ISBN 978-951-0-34259-6.


http://fi.wikipedia.org/wiki/Liisa_Keltikangas-Järvinen
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Temperamenttihan on kaunisteltu ilmaus pahantapaisuudelle ja ajattelemattomuudelle.
Mulla ois paljonkin kertomuksia ex-avovaimosta joka hajotti silmittömästi tavaroita (lommotti mm. alle 100 km ajetun auton) ja jopa asunnon rakenteita, mm. kylppärin oven, hermostuessaan ja jälkikäteen sanoi olevansa vaan niin temperamenttinen. Mun mielestä se oli hullu.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Mulla ois paljonkin kertomuksia ex-avovaimosta joka hajotti silmittömästi tavaroita (lommotti mm. alle 100 km ajetun auton) ja jopa asunnon rakenteita, mm. kylppärin oven, hermostuessaan ja jälkikäteen sanoi olevansa vaan niin temperamenttinen. Mun mielestä se oli hullu.
Lukiko tuo f1-forumia? Tuli vaan mieleen josko se ymmärs vähän väärin sen rakenteisiin koskemisen.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Lukiko tuo f1-forumia? Tuli vaan mieleen josko se ymmärs vähän väärin sen rakenteisiin koskemisen.
Arvasit oikein. Vai oliko jopa tieto?
Kyseinen avokki oli todellakin henkilö, joka meidän (silloin) tästä yhteisestä nikistä oli Kyllikki ja hän kirjoitti tällä samalla nikillä. Kun tää tosiaan oli alunperin meidän yhteinen. Uudemmille forumisteille tää on tuntematon asia, mutta vanhempi polvi tämän tiesikin.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kyseinen avokki oli todellakin henkilö, joka meidän (silloin) tästä yhteisestä nikistä oli Kyllikki ja hän kirjoitti tällä samalla nikillä. Kun tää tosiaan oli alunperin meidän yhteinen. .
Tuossa on kyllä säästäväisyys mennyt ja pahemman kerran piheyden puolelle.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ilta-Sanomat - Päätoimittaja Ulla Appelsinin kommentti Abu-Hannahista

En ole lukenut edes vähää alkua tästäkään, mutta linkkejä on kiva pistää.
Huhhuh. Olipas paska vastine, vaikkakin faktaa varmasti olikin. Toisaalta niin oli alkuperäinenkin kirjoitus, paskaa vaikkakin faktaa.

Asiat voi esittää niin monella eri tavalla, mutta miksi pitää valita aina se huonoin mahdollinen tapa. Vihervassaripiireissä varmasti nöykytellään päätä ja jaetaan Abu-Hannahin tekstiä Facebookissa. Muu Suomi sitten myötäilee Appelsiinin tekstiä. Luulisi että Abu-Hannahin kokemuksella tiedettäisiin miten Suomessa kannattaa asiat ottaa puheeksi. Kyllä täällä osataan vaikeistakin asioista puhua, mutta tuolla tyylillä ei saa aikaan kuin voimakkaan vastareaktion. Halla-aholaiset saavat vain lisää kannattajia "epäkiitollinen paskiainen" jne.

Appelsinin kirjoitus taas oli niin älytöntä paskaa kuin voi vaan olla. :nope: Olihan tuo kirjoitus niin odotettavissa kuin voi vain olla ja tukee aivan 100% kaikkea mistä Abu-Hannah kirjoitti. Nolointa oli että sen kirjoitti päätoimittajanainen. Tuollaista kuraa olisi voinut odottaa joltain freelancermieskolumnistilta. Tosin ylempääkin on voinut tulla käsky että naisen pitää kirjoittaa tuo teksti.
 
Ylös