Keskusteluaihe: Autourheilua arktisissa olosuhteissa
Mielipiteen esittäjä: J*****a
Päiväys: 23 Dec 19:50:54
Hrrrrrrrr!
Päivän aikana on kilvan kehuttu omia autojaan ja moitittu omia ja vieraita. Omaa merkkiäni en paljastanut enkä paljasta vieläkään, mutta merkillinen on minunkin autoni ja omistajana olin erittäin onnellinen, kun äsken autooni vihdoin pääsin.
Olin tuossa klo 17 maissa lähdössä liikenteeseen ja huomasin, että joku etupenkkiläinen oli potkaissut sisätilan lämmittimen kytkimestä virran pois päältä ja ikkunat olivat jäässä. Käynnistin auton, päästin koiran sisään autoon ja rupesin sitten rapsuttelemaan ikkunoita. Sitten kuuluikin vain "ZIMPS". Koiran pässiäinen inhoaa ikkunoiden rapsuttelua ja se hyppäsi ikkunaa vasten ja painoi keskuslukituksen päälle.
Onneksi kaikki avaimeni olivat autossa.
Onneksi en päässyt kotiinkaan.
Onneksi en päässyt edes rappukäytävään.
Onneksi oli pimeä.
Onneksi auto oli käynnissä ja valot päällä.
Onneksi se koiranälliäinen oli edelleen siellä autossa.
Onneksi oli pakkasta vain 27 astetta.
Onneksi olin tankannut eilen, ettei bensa loppunut kesken.
Onneksi en hermostu helposti.
Onneksi kännykkä oli aut... eikun oli kuitenkin taskussa.
Onneksi puhelinluettelo ei sattunut mukaan...
Onneksi sain yhteyden kaverini kautta ystävällisiin poliisimiehiin, jotka viitostieltä (Mainualta) kolaripaikalta ehdittyään tulivat auttamaan.
Autoni oli kuitenkin liian uusi (JA VAHVA JA KAUNIS JA PUHDAS JA KIILTÄVÄ JA...), ettei sitä raskittu ruveta runnomaan vaan poliisit ystävällisesti selvittivät mistä saisimme paikalle lukkosepän ja kutsuivat hänet sinne. Odotellessani sain istua lämpimässä poliisiautossa. Lukkoseppä vihdoin tuli ja aikansa ähkettyään ja pakkasessa höyryttyään sai oven auki. Onneksi koira ei osannut kytkeä varsinaista turvalukitusta, sitten olis pitänyt vissiin irrottaa ovi. Aikaa oven lukittumisesta tilanteen selviämiseen meni kaikkine odotuksineen toista tuntia, mutta lomalaisellahan sitä on. Hrrrrrrrrrrr!
Joka tapauksessa KIITÄN YSTÄVÄLLISIÄ POLIISIMIEHIÄ TODELLA HYVÄSTÄ JA YSTÄVÄLLISESTÄ PALVELUSTA ja tietysti myös lukkoseppää, jonka konsteilla ovi vihdoin saatiin auki. Hrrrrrrrrrr!!!!!!!!!
Kannattaa muuten muistaa muidenkin, edellisissä autoissa keskuslukitushanikka on ollut oven sivussa eikä tällaisia vahinkoja olisi voinut tulla.