Maailman nopein kansa-simulaatiopeli

  • Viestiketjun aloittaja 27
  • Aloituspäivämäärä

paradiddle

Member
Liittynyt
25.4.2009
Viestit
6
Muutaman kerran käyny ku ohittaa kierroksella nii ohitusvaiheessa kiilataan..sit viel kysellään et vituttaako.
Juuri tuo sattui käymään LA1 semissä. Ajelin kisaa kolmantena 1-1.5 sek päässä JonesBaysta, joka ei antanut kertaakaan mahiksia päästä edes ohitusetäisyydelle. Ehottomasti olisi ansainnu paikan finaaliin, mutta joku törppöhän siellä oli vikassa mutkassa odottamassa ja täräytti kylkeen. Tiedä sitten oliko kyseessä sattumanvarainen turhautuminen vai tarkotuksellinen kosto Jonesille, mutta röyhkeää silti.
 

Karsu

Well-known member
Liittynyt
28.4.2004
Viestit
55
Sijainti
Vantaa
Tähän "olmien" suunnattomaan määrään taitaa olla aika yksinkertainen ratkaisu:

Karsinnasta jatkoon pääsevien määrä 512 kuskista puoleen niin johan helpottaa!

Kun karsintaraja pyörii siellä 1.15.5 tasolla niin ei varmaankaan pahemmin enää peeloja piisaisi... olisihan se kiva, kun jo eka kierroksella saisi ajaa tosissaan kilpaa eikä väistellä näitä äidin pikku kultapoikia...

Vai mitä ajattelee muut?
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Kyllähän "Karsu" asiaa puhuu. Nämä yleensä iltaisin olevat 128 kuskin kisat ovat paljon rauhallisempia tuon törmäilyn suhteen. MNK-osakilpailuissa raja on ollut muistaakseni jossain 16,1 paikkeilla ja silti näihin 512 jatkoon päässeeseen mahtuu näitä, joilla toiseksi jääminen on liian kova pala.
 

tomra

Member
Liittynyt
2.4.2009
Viestit
5
Juu Karsu puhuu asiaa..oon samaa mieltä.

pari kisaa toss ajelin ekassa finaalissa 3 ja tokassa 2..ei paha.

ku jollain vaan pääsisi sinne 1.13 pintaan..ehkä jos hommais ratin.
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Ehkä näitä erehdyksiä vähentäisi se, että useammat katsoisivat omaa - ja toisten - ajoa uusinnasta. Saattaisi oppia uusia ajolinjoja ym. Hämmästyttävän monet eivät tiedä koko uusinta toiminnon olemassa olosta. Yksikin alkoi mulle naureskelemaan, että "joo, ihan varmaan otitkin filmille kisan..."

Täällä varmaan kaikki tietävät miten tuota käytetään, mutta varmuuden vuoksi.

MNK:ta käyttäen:
Avaa peli HARJOITUS kohdasta
Sitten Asetukset >> Peli > Moninpeliuusinnan tallennus = päällä - manuaalinen tallennus
Yksinpeliin sama juttu.

Nyt moninpelissä kisan jälkeen painamalla 2:sta (oletuksena) avautuu valikko, johon voit kirjoittaa tallenteen nimen. Yksinpelissä valikkoa ei muistaakseni tule vaan tallenne nimetään automaattisesti.

Uusintaa pääset katsomaan kohdasta: "Uusinnat" :)

Moninpeliuusinnat talentuvat hakemistoon \data\mpr
Yksinpeliuusinnat hakemistoon \data\spr

Mikäli ei aina muista/kerkiä tuota 2:sta painamaan tekee LFS kuitenkin automaattisesti joka moninpelistä temppi uusinnan, joka pyyhkiytyy yli kun seuraava kisa tai LFS käynnistetään. Tämä "temppi uusinta" löytyy samasta paikasta kuin muutkin ja on nimeltään "temp-mpr.mpr" tjsp. Tämän voi sitten kisan jälkeen kopioida ja nimetä uudelleen.

Uusintaa katsoessa F2 hidastaa ja F3 nopeuttaa kuvaa. V:stä voi vaihdella eri kuvakulmia ja TABilla (ja sift+TABilla) siirrytään autosta toiseen. "P" pysäyttää kuvan. Alareunassa on palkki, josta voi hiirellä klikkaamalla siirtyä eri kohtiin tallenteessa. Ctrl+S:llä voi ottaa kuvakaappauksia, jotka tallentuvat \data\shots hakemistoon.
 

simbakissa

New member
Liittynyt
6.4.2009
Viestit
4
klubikisat

saako klubi kisan voittaja vain palkinnon??
 
Viimeksi muokattu:

pullasotilas

New member
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
3
Kiitokset vinkeistä tuohon rattiongelmaan!

Nyt on pari päivää ajettu ratilla ja sekunnin päähän hiirienkasta päästy ~1.15.4. Voisikohan kokeneemmat kertoa kuinka asetukset täytyisi laittaa, jotta ajotuntuma olisi mahdollisimman realistinen? Tarkoitan noita kääntösäde ja muita juttuja, rattina on MOMO.
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Mustalista

Olikos se "mustalista" jollain?

Siihen voisi lisätä Fuorisen. Teki taas LA5:n semissä lähes kaiken mahdollisen sen jälkeen kun takaapäin törmäsi kylkeeni ja lensi itse katolleen. (siispä olinkin hänen mielestään hintti) :D
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Olipahan taas kisa, joku ACSS (punainen) mokailee ekassa mutkassa ja tippuu taakse (olen vihreä).



Sitten yrittää työntää keulaa sisään mutkissa vaikka olen selvästi edellään. Tässä pitkän suoran jälkeiseltä lyhyeltä suoralta:



Tässä taas sikaanissa. Kaveri selkeästi olettaa että häntä väistetään kun ajaa takaa kylkeen. Siinä ja siinä olisko mun pitäny jättää enemmän tilaa, mutta eipä ohjaamosta tuollaisia yrityksiä huomaa.



Se viimenen meni mun piikkiin kun yritin suoralla siirtyä taaksesi ja osuin takapyörääsi, pahoittelut siitä jos satut lukemaan. Tosin eipä hirveästi tee mieli anteeksi pyydellä kun ohitusyrityksesi ovat mitä ovat ja rupeat syyttämään että "kolaroit tahallaan kun et muuten pärjää". Opettele ohittamaan tai pysy perässä jos et osaa. Ei pelkkä nopeus riitä.

 
Viimeksi muokattu:

FinnPete

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
89
Sijainti
Lappeenranta
Kyllähän tuo näyttää siltä että pitkän suoran jälkeen punainen menee aika toivotaan toivotaan yrityksellä sisään. En itse ainakaan olettaisi toisen olevan sisällä yrittämässä jos siinä vaiheessa kun käännytään mutkaan ja katsoo peillin niin kaveri näkyy suoraan takana. Samoin tuo shikaaniohitus oli hyvin riskaabeli, jos shikaanissa on nopeampi niin ei pitäisi olla ongelma suoralla päästä imuun ja ohi jos vain välimatka on sopiva shikaanissa (eikä edelläoleva ole kiilailijatyyppiä). Itse ainakin valitsisin perässäajon shikaanissa ellei toinen reilusti mokaa ja vauhti pysähdy. Muuten todennäköisesti kolisee ja se on takaa tulevan valinta.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Vihdoinki rupes ajat tippumaan, matalia 1:14 aikoja, paras 1:14.05 :ahem:

Outo peli kun pitää ajella maksimirengaspaineilla. Vaikuttaa mallinnusvirheeltä.
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Tuo keskimmäinen kuvasarja on kuin kopio tästä Fuorisen toilailuista. Toivotaan, että ko. kaverit osaavat käyttää uusintaa ja oppivat virheistään. Monelle on silti äärimmäisen vaikea ymmärtää, että reilusti edellä ajava menee omaa ajolinjaansa ja ei ala jarruttelemaan sen takia, että joku on takaa tulossa kyljestä sisään.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Äskeisessä alkuerässä subb ajoi täysiä sisään lähdössä:



Toisessa erässä Urozka ei löydä jarruja:



Kolmannessa Kurkku87 taittaa takasiipeni jarruttamalla liian myöhään:

 
Viimeksi muokattu:

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Laitetaan nyt vielä yksi kuvasarja. Sitten pitää rajoittaa, että foorumi pysyy pystyssä. :)

Hyvä esimerkki siitä, että itsessä ei koskaan ole vikaa. GroMango (musta auto) tulee ekaan mutkaan kovaa ja ajaa johtavan kylkeen ja sen seurauksena on shikaanissa poikittain, jolloin ainakin 2 seuraavaa törmää häneen.


Kun savu on hälvennyt, hän pyörii edelleen shikaanissa ja viestistä päätellen ei koe itse tehneensä mitään väärää, vaikka aloitti koko rytinän. Tai kenties hän onkin turhautunut omaan törmäilyynsä...:D
 

Starchild

Member
Liittynyt
18.4.2009
Viestit
5
Rupee pikkuhiljaa kyrsii tommoset toisten kisan pilaajat.Ei ollu ennen mun kohalle osunu mut nyt on peräkkäisinä päivinä.Esim tossa sunnuntain 2 johin kilpailua kunnes yks oman kisansa pilannu kierroksella jääny tyyppi kiilas vaan ulos.Kyl pitäs tosiaan olla eri karkelot tommosille kuskeille ja sit kunnon kuskeille.
 

tompam

Liston
Liittynyt
2.4.2009
Viestit
19
Ajat

joo...oon tahkonnu tässä viikon tota formulaa ja ei millään pääse alle 17 sec(paras 17.04) ..ja kattonu noita jotka ajaa aikoja 13-16 ..nii niillä ei ees perä luista kurvissa elikkä täysillä kurviin ja siitä ulos ...ratista ei pitäs olla kiinni (logitech G25)..kai ne sit vaan osaa ajaa... :thumbup:

ps.säädöt on kohallaan
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Nuo "kärkeen vaikka väkisin" kuskit on varmaan oppineet ajamaan jollain pleikkarin arcade kolistelupelillä...

On se niin kiva kun aina on ekassa mutkassa random nopanheitto. Sen ymmärtäis jos tulee pikku sivuttaiskontaktia ekalla kierroksella ekassa mutkassa ja sikaanissa kun tiukkaa on, mutta tollanen että pari auton mittaa taaempaa yritetään kärkeen otamalla kimmoketta :nope:
 

Starchild

Member
Liittynyt
18.4.2009
Viestit
5
Nyt ois kunnon kisalle tarvetta rupee ärsyttää tommoset missä on noita hasardi kuskeja.
 

sc

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
419
Outo peli kun pitää ajella maksimirengaspaineilla. Vaikuttaa mallinnusvirheeltä.
Riippuu vähän siitä kuinka paljon käytät siipeä.

Matalilla paineilla (~140kPa) ja pienillä siivillä 4/4 ykkössektori on helppo, mutta ongelmia tulee 2 ja varsinkin 3 sektorissa.Jarrubalanssi pitää olla aika takana ~62%, että saa pakotettua auton nopeiden mutkien jarruissa kääntymään.

Itse ajan setupilla joka on näiden kahden välistä. 160kPa paineet ja 7 / 4 siivet.
 
Viimeksi muokattu:

paradiddle

Member
Liittynyt
25.4.2009
Viestit
6
Nyt ois kunnon kisalle tarvetta rupee ärsyttää tommoset missä on noita hasardi kuskeja.
Huomennahan on kuuden aikaan Bahrainin GP, jo tämänhetkinen karsintaraja (1:18.3) pudottaa ne turhutuneimmat alottelijat pois pelistä. Saisivat silti järjestää useammin niitä 128 kisailijan skaboja - niissä on aina suuremmalla todennäköisyydellä tasokkaampaa porukkaa, jotka ymmärtää reilua peliä.

Ei kai nuo kaikki F1-GP:et ole aina maanantaisin kuudelta? Siinä tapauksessa enpä ehdi koskaan niissä ajella..
 
Ylös