Maailman paras kitaristi?

• Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Parasta on vaikea nimetä koskapa niitä huippuja on useitakin.
Hendrix aikanaan, Tom Fogerty, Ken Hensley, Gary Moore, Eric Clapton, Glen Frey, Joe Walsh jne...

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Sijainti
Suomi Finland
Mahdoton sanoa kuka on paras, aivan mahdotonta... Tässä jotain kovia:
-Slash (syy miksi ite otin nuorena poikana kepin käteen)
-Brian May (hienoja sooloja)
-Jimmy Page
-Jimi Hendrix (ehkä pikkasen yliarvostettu, mutta legenda, ja soitto ja biisit miellyttää mua)
-Stevie-ray Vaughan (hienoa, kerrassaan hienoa)
-David Gilmour!!! (Ahh... Esim. Comfotably numbin vikasoolo!!!)
-Tom Morello (erittäin omalaatuisia juttuja, kokeilunhalua riittää... ja lopputulos silti laatumatskua)
-Frank Zappa!

EDIT: Miten meinas finskit unohtua (??)
-Andy McCoy (Miltei Slashin vertainen, suomalaista aatelia! Tää jätkä tietää mitä Rock on!)
-Aleksi Laiho (Aivan älyttömän hurjaa kitarointia Suomesta)
-Roope Latvala (ks. yllä)
kahdesta alimmasta: http://www.youtube.com/watch?v=MFh6YWm7rS4

Editillä tulee sitten lisää, kun tulee mieleen...

Noista Petrucceista, Malmsteeneista, Gilberteista ja muista tilun ylijumalista en enää niin välitä. Joskus upposivat hyvinkin, mutta niihin vaan kyllästy aika nopeesti.

Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Nick_W sanoi:
John Norum tai John Petrucci
Nyt aletaan olemaan tontilla! Näin Petruccin viime kuussa Jäähallilla ja keikka oli uskomattoman hyvä!

RUSH:ia odotellessa...

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Sijainti
Suomi Finland
Jussi sanoi:
Nyt aletaan olemaan tontilla! Näin Petruccin viime kuussa Jäähallilla ja keikka oli uskomattoman hyvä!

RUSH:ia odotellessa...
Oliko kova lava show? Mä olin kattelee DT:tä sillon toissa keväänä (?) kun edellisen kerran täällä olivat... Loistava keikka, vaikkakin 2 (!!!!) soittovirhettä bongasinkin :rolleyes:
Petruccikin innostui liikkumaan paikaltaan hetkittäin jopa 5 (siis viiden!!!) metrin päähän :eek:

Örfil

Guest
Koko poppoo soitti niin tukevaa settiä että kaksi tuntia meni ihan hujauksessa! Petrucci ei paljoa lavalla liihoittele mutta tekninen osaaminen ja soitto oli mahtavaa seurata ja kuunnella. Kyllä se on top 3 kitaristi tällä hetkellä, pari muuta menee edelle, mutta ihan varmasti seuraavankin keikan Suomessa menen katsomaan.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Captain Howdy sanoi:
Sulla on ainakin just oikea asenne olla keikalla...
Tyypillinen helsinkiläinen rokpoliisi :nope: Tuolla maaseudulla on muuten paljon kovempi meno keikoilla. Toki siellä ei oo kuin klubikeikkoja, mutta niiltä vertailtaessa tunnelma on kyllä huomattavasti lähempänä kattoa tuolla provinssissa.

Örfil

Guest
IJV sanoi:
Mä olin kattelee DT:tä sillon toissa keväänä (?) kun edellisen kerran täällä olivat... Loistava keikka,
Olin silloinkin tulossa, mutta duunijuttujen takia jäi väliin. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Sijainti
Suomi Finland
Captain Howdy sanoi:
Sulla on ainakin just oikea asenne olla keikalla...
Toi hymiö tossa perässä on nimeltään "Roll Eyes (Sarcastic)" :idea:

Ideana oli katos se, että DT:tä on hieman kritisoitu live soittajina siitä, että koittavat vetää virheettömästi sitten lava meiningin kustannuksella, eli jätkät tuijottaa soittimiaan ja seisovat kuin tikut paskassa koko keikan ajan.

Se oli siis sarkasmia, oli meinaan oikeesti hyvä keikka! Pojat soitti hyviä piisejä ja viihdyin 107%:sti!

Örfil

Guest
Mun setä oli sillä edelliselläkin kaikalla ja hehkutti että tää setti tulee olemaan mahtava. Oltiin molemmat sitä katsomassa nyt viimeksi. Ei siellä tartte pomppia ympäri lavaa että saa yleisön mukaan - ei todellakaan. Musiikki vei mennessään ja jonkinasteina muusikkona itsekin hämmästelin sitä bändin osaamisen määrää :eek!:

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Sijainti
Suomi Finland
Jussi sanoi:
Mun setä oli sillä edelliselläkin kaikalla ja hehkutti että tää setti tulee olemaan mahtava. Oltiin molemmat sitä katsomassa nyt viimeksi. Ei siellä tartte pomppia ympäri lavaa että saa yleisön mukaan - ei todellakaan. Musiikki vei mennessään ja jonkinasteina muusikkona itsekin hämmästelin sitä bändin osaamisen määrää :eek!:
Jep, itelläkin varmaan oman soittamisen vuoks toi pändi kolahti joskus ihan mielettömän kovaa. Ja tiedän just miltä toi sun kuvailema fiilis tuntuu... Leuka loksahtaa lattiaan ja vaan ihmettelee ja nauttii... Dream Theaterille :thumbup:

Örfil

Guest
Moon ennen Alppua (siis Järvistä) vähän soimannut tyylitajuttomuudesta ja yksisormisuudesta, mutta hetken happea haukattuani perun sanani. On se silti jälkikäteen todettuna edelleen vähän sellainen vähäisten fraasien mies, mutta sillä oli kyllä oma tyyli. Ja se on paljon se - harvan kitaristin voi "tunnistaa" soitosta, mutta Alpert on yksi sellaisista. Siitä pisteet miehelle kotiin. Tai sinne pilvenreunalle...

Ja kuvasta päätellen ollaan omistettu aikanaan samanlaiset Fenderin styrkat :D Tosin tuo mun vastaava piti aivan mieletöntä surinaa ja kaverit vittuili treenikämpällä että Jussi Airlines on taas lähdössä lentoon, kun pukkasin siihen virrat päälle ;)

Viimeksi muokattu:

SamiJ

Well-known member
IJV sanoi:
Jep, itelläkin varmaan oman soittamisen vuoks toi pändi kolahti joskus ihan mielettömän kovaa. Ja tiedän just miltä toi sun kuvailema fiilis tuntuu... Leuka loksahtaa lattiaan ja vaan ihmettelee ja nauttii... Dream Theaterille :thumbup:
Yksi omista suosikeista myös tuo DT. Kerran jopa nähnyt livenäkin eli Provinssi -02. Kaksi edellistä levyä ovat kyllä olleet aikamoisia pettymyksiä, varsinkin tämä uusin Systematic Chaos. Vähän liikaa sitä kikkailua. Sen sijaan esim. Awake, Images & Words ja Scenes from a memory on ihan timangisettiä. :thumbup:

DT:tä dikkailevana myöskin Liquid Tension Experimentin molemmat levyt iskevät. Uusin löytöni tuon tyyppisen musiikin saralla on Threshold, jonka uusimman Dead Reckoning rieskan hankin hiljattain. Sanoisinpa, että vetää kevyesti vertoja nyky-DT:lle. Suosittelen.

Viimeksi muokattu:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Ei maha mittään, mutta minusta DT on aika tylsää :eek: Teknisesti hienoa, mutta... ei vaan jaksa.

Örfil

Guest
Entäpä instrumentaalimusa? Onko Pirkkalan ihmemies Elias Viljanen tuttu? Mies on Suomen Steve Vai/Joe Satriani! Vaikuttaa nykyään Sonata Arctican lead kitaristina, mutta kuuleman mukaan kolmas soolo on tulossa hyllyihin piakkoin.

Kaksi ekaa cd:tä ovat silkkaa rautaa (Taking the Lead, Leadstar)!

Mainittakoon että EVilin yksi innoittaja on ollut legendaarinen KISS, kuten jokaisella kitaristin plantulla kuuluukin olla :D