Magnum2300
Well-known member
- Liittynyt
- 28.10.2009
- Viestit
- 810
Datsun ilmeisesti maksoi selkeästi enemmän kuin muut. Se helpotti Violetilla, Silvia Turbolla ja 240RS:llä ajelua, vaikka niillä ei aina ehtinytkään.Tämä on mielenkiintoinen juttu. Miksi niin lahjakas, nopea ja taitava kuski, mitä Salonen parhaimmillaan oli joutui, sitä kahden vuoden Peugeot stinttiä lukuun ottamatta ajamaan talleissa ja autoilla, jotka olivat korkeintaan luokkaa "medium".
Kun Lancian jakkarat olivat 1987 vuodelle täynnä, oli Mazda toiseksi kilpailukykyisin vaihtoehto - ainakin paperilla. Salonenhan voittikin heti toisen MM-rallin Ruotsissa. Sopimusta allekirjoitettaessa ei varmaan ollut tiedossa, että voimansiirto ei kestä ja testibudjettia ei tule olemaan.
Miksi Salonen roikkui Mazdalla neljä vuotta, sitä en tiedä.
Mitsubishi ei istunut käteen, Ericsson, Eriksson, Vatanen, Airikkala olivat pärjänneet Galantilla paljon paremmin. (Salonen toki johti keskeytyshetkellä Ruotsissa 1991 Erikssonia, joka voitti rallin.)
EDIT: DC oli hitusen nopeampi.