Maailman paras tv-sarja

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Runar ja Kyllikki sanoi:
Hyvin sä kyllä muistat.

Eihän näitä nykysarjoja, Lostia ja muita, voi noihin vanhoihin legendoihin edes verrata. Sen verran ylivertaisia monet vanhat sarjat ovat nykyisiin verrattuna.
Vielä muistikuva:

Sarjan päätösjaksossa lentokone lähti joltain kentältä. Ateena ? Kameran seurattua aikansa lentokonetta, kuva siirtyi maan tasalle ja tarkentui vanhan temppelin, tms. pylväikköön. Eikös vaan ollut johonkin pylvääseen veistetty tämän Charalambosin ja jonkin naispuolisen päähahmon kohokuvat.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Eihän näitä nykysarjoja, Lostia ja muita, voi noihin vanhoihin legendoihin edes verrata. Sen verran ylivertaisia monet vanhat sarjat ovat nykyisiin verrattuna.
...tai vaihtoehtoisesti aika kuuuuuuultaa muistot :eek:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
patriot sanoi:
Toki... Toisaalta aika kultaa muistot. Monet vanhat sarjat ovat nykypäivän valossa kankeasti näyteltyjä ja tehosteet on mitä on.
Me oltiin samixii :eek!: :eek!: :eek!: :eek!: :eek!:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
patriot sanoi:
Joo siis mikä usein unohtuu on se tosiasia, että niitä vanhoja sarjoja kun tuli katteltua, oli sitä ikääkin helpohkosti tommoset 20-30 vuotta vähemmän. Siinä ajassa meinaan kerkee makukin snadisti muuttumaan :rolleyes:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
...tai vaihtoehtoisesti aika kuuuuuuultaa muistot :eek:
Öhh...mä vartavasten kyllä mietin sellasia joissa aika nimenomaan ei ole kullannut muistoja. Pois siis kaikki Ritari ässät yms.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Öhh...mä vartavasten kyllä mietin sellasia joissa aika nimenomaan ei ole kullannut muistoja. Pois siis kaikki Ritari ässät yms.
No ne sarjat pitäs melkeinpä kattoo nyt uusksi, että vois tosiaan olla varma, että ne olis edelleenkin niin upeita kuin miltä ne sillon joskus aikoinaan penskana tuntuivat. Osa niistä varmana olikin, niinkuin esim. tuo Silkkitie, joka tosin oli dokumenttisarja ja esim. toi Lunta tupaan. Noita Smith and Jonesin juttuja kattelin videolta viimeks tossa talvella. Mainioita olivat edelleenkin, oli tosin joku muu kuin Lunta tupaan, mutta kuiteskin.

Esim. just tosta Paul Hoganista mä en olis enää ihan niin satarosenttisen varma, että naurattaisko vielä (voi tietty naurattaakkin, ei oo tullu katottua). Sillon kyllä nauratti, mutta niin nauratti Benny Hillkin ja se taas ei nykyään enää naurata, lähinnä aiheuttaa vaivutuneen fiiliksen :eek:

Shoguniahan mä en sillonkaan jaksanu kattoa, oli olevinaan mun makuuni liian pitkäveteinen, mutta veikkaan, että paria vuotta myöhemmin olis saattanu upotakkin.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Vastatuuleen/Against the Wind
Tuon sarjan suoranaisena seuraiksena Suomessa (ja kaiketikin koko Euroopassa) nousi megahitiksi Jon Englishin Against the Wind (Six Ribbons, suom. Vain kaksi nauhaa)
Joo tosta diggasin sillonkin. Karun näkönen kundi se pääosanesittäjä ja sillä mimmillä oli nätit silmät :D

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Tämä on tietysti eräs parhaista.

Loistava käsikirjoitus, erinomaiset henkilöhahmot ja näyttelijät. Tilannekomiikka iskee kympillä vielä parinkymmenen vuoden jälkeen. :ahem:

Vaikka en kyllä sattuneesta syystä muista ainakaan sitä ekaa kertaa, kun se tuli.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
No ne sarjat pitäs melkeinpä kattoo nyt uusksi, että vois tosiaan olla varma, että ne olis edelleenkin niin upeita kuin miltä ne sillon joskus aikoinaan penskana tuntuivat. Osa niistä varmana olikin, niinkuin esim. tuo Silkkitie, joka tosin oli dokumenttisarja ja esim. toi Lunta tupaan. Noita Smith and Jonesin juttuja kattelin videolta viimeks tossa talvella. Mainioita olivat edelleenkin, oli tosin joku muu kuin Lunta tupaan, mutta kuiteskin.

Esim. just tosta Paul Hoganista mä en olis enää ihan niin satarosenttisen varma, että naurattaisko vielä (voi tietty naurattaakkin, ei oo tullu katottua). Sillon kyllä nauratti, mutta niin nauratti Benny Hillkin ja se taas ei nykyään enää naurata, lähinnä aiheuttaa vaivutuneen fiiliksen :eek:

Shoguniahan mä en sillonkaan jaksanu kattoa, oli olevinaan mun makuuni liian pitkäveteinen, mutta veikkaan, että paria vuotta myöhemmin olis saattanu upotakkin.

Kyllä mua ainakin toissavuonna vielä Paul Hoganin Showt nauratti ja Shogunin katsoin tossa muutama vuosi sitten ja hyvä oli edelleen.

Benny Hill ei enää naurata. Joskus nauratti kovastikin.

Niinku rivien välissä sanoin, niin laitoin nimenomaan sellasia että olen niitä kattellut aikuisiässä ja hyväksi todennut.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
VR sanoi:
Tämä on tietysti eräs parhaista.

Loistava käsikirjoitus, erinomaiset henkilöhahmot ja näyttelijät. Tilannekomiikka iskee kympillä vielä parinkymmenen vuoden jälkeen. :ahem:

Vaikka en kyllä sattuneesta syystä muista ainakaan sitä ekaa kertaa, kun se tuli.
Oli ja ton oon tosiaan kattonu ihan hiljattainkin uusiks. Oli hyvä, toisin kuin Reinikainen, joka mun mielestä ei ollu lähellekään samaa tasoa (juu, sekin mulla on DVD:nä) :dunno:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
toleranssisiipi sanoi:
Benny Hill on muuten ehkä kovimman inflaation kärsinyt sarja mulla. Nuorempana se oli ihan tosi tosi hyvä, mikä oli pakko nähdä, nyt en sitä vapaaehtoisesti katsele sekuntiakaan.
Nimenomaan juuri näin :ahem:

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Jos näistä nykyisistä sarjoista pitäis joku mainita, niin tykkään katsella C.S.I:a, sitä Vegasissa olevaa. Niitä Miamin touhuja en jostain syystä oppinut koskaan katsomaan, johtui varmaan osaltaan lähetysajastakin. C.S.I New Yorkista en tykännyt yhtään.

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Noin 99% tv-sarjoista tuntuisi olevan hirveää kuraa, mutta Lost on iskenyt viime aikaisista ehkä eniten. Kaikkien aikojen parasta sarjaa en lähde edes miettimään. Syksyllä Suomen tv:stä alkaisi pari mielenkiintoista uutuutta, pitää kattoa jos muistaisi/jaksaisi alkaa seuraamaan niitä.