mäyräkoira vs 0.5L leijonaviinapullo(32%)

• Viestiketjun aloittaja Joni
  • Aloituspäivämäärä

Kumpi parempi? :)

• Mäyräkoira

Äänet: 13 50,0%
  • Leijona

Äänet: 13 50,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    26

markoj

Custom User
Makuasia. On se esim. kotipolttoiseen verrattuna oivaa ainetta.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Ei muuten ole. Sake on mahdollisesti karmeinta ikinä maistamaani alkoholijuomaa.

Eräs tuttavani valmistaa varsin oivaa kotipolttoista. Suodatellaan ja silleen. Monesti. Pikkuhiljaa. ahem.
Kohtahan tämä pitää ratkaista pollilla.

Kotipolttoisista ei kauheammin kokemuksia, mutta sakea tullut juotua muutamaa sorttia, hyviä olleet. Mikä tekisi kotipolttoisesta paremman makuista kuin teollisesta viinasta?

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Kohtahan tämä pitää ratkaista pollilla.

Kotipolttoisista ei kauheammin kokemuksia, mutta sakea tullut juotua muutamaa sorttia, hyviä olleet. Mikä tekisi kotipolttoisesta paremman makuista kuin teollisesta viinasta?
Noin juu.

Sake ei ole viinaa, vaan käymisteitse riisistä valmistettua juotavaa. Jotkut sanovat sitä riisiviinaksi, mutta mielestäni se ei voi olla viinaa, koska sitä ei ole tislattu. Riisiviini lie paljon parempi (suomalainen) nimi sakelle. On se sake ainakin lähempänä viiniä, kun viinaa tai olutta.

Pahaa se on joka tapauksessa. Oikein pahaa.

Kotipolttoisesta sen verran, että jos on oikeat välineet, aikaa harrastukselle ja tietotaitoa, niin miksi omatekoinen ei voisi olla teollisen valmisteen tasolla?

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Noin juu.

Sake ei ole viinaa, vaan käymisteitse riisistä valmistettua juotavaa. Jotkut sanovat sitä riisiviinaksi, mutta mielestäni se ei voi olla viinaa, koska sitä ei ole tislattu. Riisiviini lie paljon parempi (suomalainen) nimi sakelle. On se sake ainakin lähempänä viiniä, kun viinaa tai olutta.

Kotipolttoisesta sen verran, että jos on oikeat välineet, aikaa harrastukselle ja tietotaitoa, niin miksi omatekoinen ei voisi olla teollisen valmisteen tasolla?
Makuja on monia monia, olen pitänyt laimeasta ja vasta sakesta.. Mutta edelleenkään ei ole kotipolttotaitoja nimeksikään, niin siksi kait paheksun (en "laitonta valmistamista" vaan makua)..

Sake maittanee, esim Hervannassa.

markoj

Custom User
Noin juu.

Enpäs sitte ookkaan varma, että oonko oikeeta sakea maistanut lain. (Wikistä lunttaisin) Viinapuolelle meni mun maistamat ja takuulla niissä oli ainakin osa tislaustuotteita.

Kotipolttosta on kovin monenlaista, mutta suurin osa siitä on paskan makusta. Toki sitä aina kokin mieliksi kehutaan tai korostaakseen omaa äijämäisyyttä (oksennusta pidätellen). On toki joitain harvoja tapauksia, jotka tekevät poikkeuksellista kamaa. Korostan sanaa poikkuksellista. Eräs kemian opiskelija kotipolton harrastelija panosti suodatukseen ja vielä jollain ruottista (vai oliko norjasta) tuoduilla esansseilla mausto keitostaan ja saikin siitä ihan kohtalaista, tai jopa hyvää.

Eräs kesäkokki taas luuli polttelevansa kovinkin salaa, mutta kun olin menossa vierailulle yhtenä kesäiltana niin leuto kesätuuli toi noin puoli kilometriä ennen määränpäätä selvän viesti siitä, mitä siellä puuhataan.

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Mäyris on mukavampi juoda kun väkevä viina.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Itse kuulun tähän ryhmään, jotka eivät oluista liiemmin pidä. Tuli huikeina teinivuosina vedettyä kerran vähän liikaa olutta, niin sen jälkeen ei hirveästi ole oluet minulle maistuneet. Vasta viime joulukuussa join pitkästä aikaa kokonaisen tölkillisen olutta. Sitä aikaisemmasta oluen juomisesta oli aikaa noin kolme vuotta.

Olen tullut itse siihen tulokseen, että kyllähän olutta juo. Tosin sen pitää olla todella kylmää ja vähän valmistajastakin kiinni, että kuinka maittavaa se olut on.
Oikea asenne, toivottavasti et tulevaisuudessakaan sorru kaljaan.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Oikea asenne, toivottavasti et tulevaisuudessakaan sorru kaljaan.
Taas pakko kysyä, että mikä nimenomaan siinä oluessa nyt on niin pahaa, että siihen ei sopisi "sortua"? Varsinkin kun Skyggis nyt ei muiden juomien osalta varsinaisesti lasiin sylje.

Siggeboi

Banned
Sijainti
Puskassa
Taas pakko kysyä, että mikä nimenomaan siinä oluessa nyt on niin pahaa, että siihen ei sopisi "sortua"? Varsinkin kun Skyggis nyt ei muiden juomien osalta varsinaisesti lasiin sylje.
Etenkin, kun en sylje edes olutlasiinkaan. Kyllä kylmä olut maittaa silloin tällöin, jos joku jossain tarjoaa. :)

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Taas pakko kysyä, että mikä nimenomaan siinä oluessa nyt on niin pahaa, että siihen ei sopisi "sortua"?
Ei kalja vain ole ykköstä niin useat ovat sanoneet, kyllä viinaksissa on parempia vaihtoehtoja hyllyllä.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Oletko varma, etteivät vaan ole sanoneet, että on viinahyllyssä ykköskaljaa parempia vaihtoehtoja tarjolla?
Isäni on vähän niinkuin Skygge, eli ei juo ollenkaan kaljaa ainoastaan viinaksia. (Ei kuulemma oikein pidä niistä, juo vain jos joku tarjoo)

Siggeboi

Banned
Sijainti
Puskassa
Isäni on vähän niinkuin Skygge, eli ei juo ollenkaan kaljaa ainoastaan viinaksia. (Ei kuulemma oikein pidä niistä, juo vain jos joku tarjoo)
Mitä vittua kurski? Johan minä sanoin, että juon olutta. Mikä sitä on niin vaikea sisäistää? :eek: Enkä ole sanonut, ettenkö pitäisi oluista.