MAHALAUKUN TÄHYSTYS

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

72

Well-known member
Yäk vaan. Tulin just mahalaukun tähystyksestä, se oli klo. 11.00.
Ravinnotta piti olla 6h ja juomatta 4h. Heräsin aamuyöllä 4.20 ja söin viilin. Heikossa hapessa raahauduin tutkimuksiin....

Mulla on ollut maha kipee 6-7 viikkoa, voi tietysti johtua myös YT-stressistä. Vaikka irtisanomiset on hoidettu, nyt suunnittelevat lomautuksia.

Olen käynyt gastro-enterologin juttusilla, ja lisäksi jouduin jokin aika sitten kipukohtausten vuoksi paikallisen terkkarin ensiapuun vuodepotilaaksi, kipupiikkiä piti antaa. Sain Nexium-kuurin, se on vielä kesken. Kivut ovat helpottaneet, mutta muuttaneet luonnettaan. Siksi tähystys.

Olin etukäteen osannutkin pelätä, että se on jotain kamalaa, mutta täytyy myöntää, että oli pahempaa kuin pelkäsin. Pötköttelin tutkimuspöydällä kyljellään, sain "suuttimen" suuhun, sitä pidin hampaiden välissä. Lääkäri ei suositellut puudutusta, jotta palautuminen olisi nopeampaa. Näillä mentiin siis. Letkunpätkää suuhun ja välitön yökkäys, kuten oli luvattu. Oli myös mainittu, että se kuuluu tutkimuksen alkuvaiheeseen, mutta voin kertoo, että tunsin tukehtuvani, ja yökkäilin koko ajan. Lisäksi mulla on yskä, maisemat vaan heilui ruudussa. :yuck: (letkun nieleminen oli hankalaa)

Ilmaa pumpattiin samalla kun letku hengaili mahalaukussa. Tutkittiin myös pohjukkaissuolen alkuosa sekä ruokatorvi, koepalat kaikista. Muut ei sattuneet mutta ruokatorvesta nappasu tuntui, vertakin tuli. Nyt en pysty oikein puhumaan, enkä saa syödä tai juoda mitään kuumaa tänään. Kohta pitää juoda vettä, ja jos se ei mene henkitorveen, saan syödä jätskiä tms.

Ei näkynyt minkäänlaisia kasvaimia ainakaan. Koepalavastaukset tulee 2 viikon kuluttua, niistä katsotaan, onko helikobakteeria, laktoosi-intoleranssia tai keliakiaa. Tuloksia odotellessa.

Kauhee nälkä ois, sen kunniaksi osallistuin nälkäpäiväkeräykseenkin äsken.

-onko teille tehty mahalaukun tähystystä tai suolistotähystystä? Jos on, niin miksi ja mitä ilmeni?

Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Ei ole tehty, onneksi...oliko ensin kuvattu? ...itse en kyllä katselisi maisemia kesken tähystyksen/leikkauksen.

Muistelen vaan dementikon mielessäni, jotta ultraäänellä olisivat katsoneet ja löytäneet mahakipujen syyksi sappikivet. Voin toki muistaa sekä instrumentin, että kivien paikan väärin.

72

Well-known member
Ultrat otettiin viime kuussa, niissä ei mitään ihmeempää.
-siis en katsonut ruutuun, vaan lääkäri kertoi heiluvista maisemista.
Sain kyllä väriprintin mukaan.......:yuck:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Ultrat otettiin viime kuussa, niissä ei mitään ihmeempää.
-siis en katsonut ruutuun, vaan lääkäri kertoi heiluvista maisemista.
Sain kyllä väriprintin mukaan.......:yuck:
Lääkärillä tuntunut olleen joku tarve saada sinut oksentamaan.. Väriprintin kanssa alan liikkeeseen ja tekemään suurennos seinälle.

Vesku

Maatalousneuvos
Yäk vaan. Tulin just mahalaukun tähystyksestä, se oli klo. 11.00.
-onko teille tehty mahalaukun tähystystä tai suolistotähystystä? Jos on, niin miksi ja mitä ilmeni?
Ei ole tehty tuolla lailla, mutta varmaan kirurgit on hieman vilkuilleet suolia, kun kolme kertaa maha navan ympäriltä auki?!?:cool: Siis napatyräleikauksia, harsittu kasaan, ettei suolet valuisi syliin.

Päivän yökötykset ja muutaman päivän pahat olot varmaan kestää. Tärkeintä olisi, ettei mitään hyvin vakavaa löytyisi. Epätietoisuus rassaa enemmän kuin se mahakipu!
Jaksamisia!:thumbup:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Toivottavasti en pöydälle joudu. Voin vaikka laittaa kännykkään ICE-numeron jos joku lupaa, etten vatsalaukkupöydälle joudu.

Hammaslääkäri on pientä kuultuun verrattuna.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Äidille ja veljelle on tehty. Tiedän olleen kamalaa. Muuta en halua kertoa. :frown:

Makkonen

Guest
Suolistotähystys on tehty. Eikä tehdä toista kertaa, se on varma.

WebSlave

Trackman
Kahdesti olen letkua niellyt. Ensin armeijassa ja toisen kerran kymmenen vuotta myöhemmin omasta aloitteestani.

Armeija-aikainen kokemus oli kaiken ennakkopelottelun jälkeen odotettua helpompi. Yökkäilyä oli vähän, mutta koski niin, että kyynelet valuivat silmistä. Sen kuitenkin kesti. Vatsakatarri todettiin. Kahvi pois ja maito (laktoosi-intoleranssi todettiin muissa testeissä).

Tästä rohkaistuneena pyysin sitten itse päästä tutkimuksiin silloin toisella kerralla, kun taas oli vatsa oireillut pitkään ja säännöllisesti. Tällä kertaa kokemus olikin sitten ikävämpi sekä yökkäilyn että kivun suhteen. Mitään ei löytynyt, joten turhaan nielin.

Armeijassa tehtiin samassa yhteydessä myös suoliston varjo-ainekuvaus, eli pari päivää lihaliemellä ja vedellä, ulostuslääkettä ja pöntöllä istumista. Lopuksi pari litraa vaaleanpunaista mömmöä takakautta sisään ja röntgeniin. Ja sitten takaisin loppupäiväksi pöntölle.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

72 sanoi:
On tehty.

miksi: Pitkällisten ja välillä tuskallistenkin vatsakipujen jälkeen.

mitä ilmeni: Ruokatorven alaosassa punoitusta ja tulehdusta. Just siinä kohdassa, missä koepalan napsaisu tuntuu. Vatsalaukussa oli mahahaavan esiasteita, jotka olivat paranemaan päin. Olin ollut ennen tähystystä jo parisen kuukautta lääkekuurilla.

Muuten 'sairaskertomus' vatsavaivojen tiimoilta ja varsinkin tähystyskertomus lähes identtinen hahmon 72 kanssa. Sen verran lisään, että kaapelia ulos vedettäessä sen mukana tuli parisen suullista mautonta ja väritöntä limaa örinän kera. Ihme juttu.

Itse pidän vatsavaivojeni syynä huonoja elintapoja, sekä erityisesti edellisen työpaikan toimaria. Tiedä sitten. Elintapoja muutin hieman parempaan suuntaan. Ja vieläkin on varaa parantaa. Työpaikkaakin vaihdoin omasta halusta.

Nykyään ei juuri ole kivuliaita vatsavaivoja. Mitä nyt joskus närästää.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Ei ole tehty, onneksi...oliko ensin kuvattu? ...itse en kyllä katselisi maisemia kesken tähystyksen/leikkauksen.

Muistelen vaan dementikon mielessäni, jotta ultraäänellä olisivat katsoneet ja löytäneet mahakipujen syyksi sappikivet. Voin toki muistaa sekä instrumentin, että kivien paikan väärin.
Muistin oikein. Tammikuu 2008.

markoj

Custom User
Voi vittu tää on oksettava toikki. Hyi saatana.