Mäkihyppykausi 2012-2013

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masa-Fani
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
niinlahellamuttaniinkaukana.jpg

Bischofshofenin mäkikisan lopputulokset:
1. Gregor Schlierenzauer AUT 272,7
2. Anders Jacobsen NOR 270,4
3. Stefan Kraft AUT 261,3
4. Kamil Stoch POL 260,2

Masentavaa :( Ja vielä mulla kävi mielessa toi Kraft myös.. Tolla 3. muu sija olis helposti saanu kun siihen sisältyi 40 hyppääjää yhteen valintaan... Miksei mulle helppo mutta tarpeellinen raha kelpaa? ;D

Schlierin voitto ei valitettavasti ollut voitto mäkihypylle. Viisi perättäistä Mäkiviikkoa Itavaltaan, kaksi viimeisintä samalle miehelle, missä on kilpailu?

Ainoa positiiivinen asia Itävallan dominanssissa on, että kyseessä on kohtuupieni valtio. Tämä osoittaa, että valtion ei tarvitse olla suuri pystyäkseen dominoimaan mäkihyppyä.

2011-2012 mäkiviikkofarssit olivat ainakin mulle omanlaisensa viimeinen pisara, tuon jälkeen on tullut katseltua mäkihyppylähetyksiä ainoastaan toivoakseni itävallan homojen ottavan turpiinsa, mielellään vielä mäkiviikolla ja mahdollisimman nöyryyttävällä tavalla. Nyt näytti tilanne jo hyvin lupaavalta kun Jacobsen pommitti Bissenin montun hiljaiseksi, mutta aina tässä käy näin... :(

Viime vuonna toi Daiki Ito oli mielestäni mäkiviikon moraalinen voittaja.

Ito on aina ollut aika lentoon painottuva hyppääjä ja hänellä on selvästi vaikeuksia uuden puvun kanssa :thumbdown Wislan karsinnan katoin ja oli kyllä hieno hyppy Asikaiselta! vaikka kamera kulma oli mitä oli...

Miksihän mäkihyppy on nykyään pelkkää kilpavarustelua? :doubtful:

Miksihän mäkihyppy on nykyään pelkkää kilpavarustelua? :doubtful:

Nyt kuulemma fyysiset hyppääjät pääsevät enemmän esille. Eikös se pukusääntö ennen kautta 2004-2005 ollu juuri samanlaista että ponnistusvoimaa ja taitoja olevat urheilijat tulevat esille.. Ja niinhä se tuli Suomalaisittain suorastaan dominoivaan tyyliin! Nyt ainakin Asikainen on hyvällä tiellä. :)

Nieminen puhui niin paljon ettei huomannu että Stjernen hyppäsi :D

Schlieri oli pois kisasta joten veikkaus palautti mun 20€ supertriplan takaisin... Zakopanen kisoja ootellessa :D

Zakopaneen Kulmala ja Larinto mukaan eli sadaan joukkuemäkeen joukkue, hyvä!

Melkoinen megapommi. Kaikkea hyvää ja toiveita ehjänä säilymisestä! :thumbup:

Viimeksi kisastudiossa (vai mikä se olikaan) Jannelta jo kysyttiin, että vieläkö... Ei silloin vielä tunnustanut.

No voihan saatana, taas mennään. Vain yhdellä meistä kotisohvalla turhautuneista on mahdollisuus tehdä suomalaisten alamäelle jotain, ja Janne tekee.

Tosin jos henk.koht. olympiamitali ja Janne olisi tarkoitettu toisilleen, niin eiköhän joku tuulenpuuska olisi sen joskus laariin jo heittänyt.