PuoliPöhkö
Well-known member
Minä olen yrittäjä ja yksityihenkilöt, joille työtä teen ovat palkanmaksajiani.
Sanovat että suomalaiset ovat tunnollista kansaa laskunmaksajina. Varmasti ovatkin, jos verrataan vaikkapa epsanjalaisiin.
Itselläni ei kovin ruusuinen kuva ole suomalaisten laskunmaksuhalukkuudesta, vaikka varsin hyvin tiedän että kaikki asiakkaani ovat maksukykyisiä (he eivät tarvitsisi palvelujani muuten)
Mutu-tilasto suomalaisten laskunmaksuaktiviteetista näyttää suunnilleen tältä :
Puolet maksaa laskunsa eräpäivään mennessä.
20% maksaa ennen kuin olen ehtinyt lähettää karhun.
28% maksaa karhun saamisen jälkeen.
2% ei maksa!
Nimimerkillä 2564 euroa saamatta viime vuodelta.
Samat ihmiset eivät varmasti hyväksyisi sitä, että heidän työnantajansa jättäisi palkan maksamatta vaikka ovat antaneet työnantajalle työpanoksensa.
Sama kuin varastaisivat suoraan mun lompsasta. :nope:
Joskus kun keikkaa pukkaa vähemmän saattaa likvidi pankkitilillä käydä vähiin. Silloin rassaa erityisesti jos laskunmaksu viivästyy sovitusta.
Kaikki poliitikotkaan eivät ole nopeita maksamaan laskuaan. Ainakaan eräs vihreä. :mad_old:
Maksathan sinä pienyrittäjän laskut eräpäivään mennessä?
Sanovat että suomalaiset ovat tunnollista kansaa laskunmaksajina. Varmasti ovatkin, jos verrataan vaikkapa epsanjalaisiin.
Itselläni ei kovin ruusuinen kuva ole suomalaisten laskunmaksuhalukkuudesta, vaikka varsin hyvin tiedän että kaikki asiakkaani ovat maksukykyisiä (he eivät tarvitsisi palvelujani muuten)
Mutu-tilasto suomalaisten laskunmaksuaktiviteetista näyttää suunnilleen tältä :
Puolet maksaa laskunsa eräpäivään mennessä.
20% maksaa ennen kuin olen ehtinyt lähettää karhun.
28% maksaa karhun saamisen jälkeen.
2% ei maksa!
Nimimerkillä 2564 euroa saamatta viime vuodelta.
Samat ihmiset eivät varmasti hyväksyisi sitä, että heidän työnantajansa jättäisi palkan maksamatta vaikka ovat antaneet työnantajalle työpanoksensa.
Sama kuin varastaisivat suoraan mun lompsasta. :nope:
Joskus kun keikkaa pukkaa vähemmän saattaa likvidi pankkitilillä käydä vähiin. Silloin rassaa erityisesti jos laskunmaksu viivästyy sovitusta.
Kaikki poliitikotkaan eivät ole nopeita maksamaan laskuaan. Ainakaan eräs vihreä. :mad_old:
Maksathan sinä pienyrittäjän laskut eräpäivään mennessä?