Maksatko laskusi ajallaan?

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Naputtelen koneella pankin maksupalveluun ja sieltä ne rahat näkyy eräpäivänä jonnekin katoavan. Kaipa ne oikeaan osoitteeseen ovat menneet kun ei ole sen koommin ko. laskun perään kyselty.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Kylla, paitsi jos olen reissussa ja laskulla on alle viikon maksamisaikaa erapaivaan....

Joni

Well-known member
Eipä tule mulle vielä periaatteessa laskuja jota itse joudon maksamaan. :ahem:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
En maksa ajallaan. Maksan laskut kerran kuukaudessa, maksimissaan kaksi kertaa, riippumatta eräpäivistä. Koskee ns. "isoja laskuttajia", Fortumia, TV-lupahallintoa jne.
Mulla ei myöskään ole suoraveloitusta kuin huoltoasemien luottokorttien ja Visa-laskujen osalta, jotenkin vaan vierastan ajatusta.
Yhtiövastikkeet, vesimaksut yms on toki automaattiveloituksessa.

Jos joku tuttu puuseppä, putkimies tms. käy himassa tekemässä mulle hommia, ne maksan yleensä heti.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Suurinpiirtein silloin maksan kun lasku tulee. Mutta rahat siirtyy tietysti sopimuksen mukaan eli eräpäivänä.
Nettipankkia kun käyttää niin en näe mitään järkeä siinä että maksaa laskun etuajassa kun sen eräpäivän voi siihen antaa.

Dj Ankka

Ruma kuin rusina
Sijainti
Vantaa
Itse maksan laskut kerran kuukaudessa. Osa menee ajoissa, osa eräpäivän jälkeen. Joskus tulee karhuja, jos lasku on epähuomiossa mennyt keräyspaperien joukkoon.

Pienyrittäjien tekemät työt(autokorjaamot, tms) maksan välittömästi käteisellä.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
burb sanoi:
Mä en tee eroa laskuttajien välillä, jos jotain olen velkaa niin maksan kunhan vaan nettipankkiin ennätän. Nuo lipsahtamiset on mulla semmoisia että joku lasku vaan unohtuu pöydänkulmalle tai luulin sen jo maksaneeni tai jotain vastaavaa.
Käytän samaa systeemiä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
burb sanoi:
Mä en tee eroa laskuttajien välillä, jos jotain olen velkaa niin maksan kunhan vaan nettipankkiin ennätän.
Sama.

Kaikki kuukausittaiset laskut menee mulla suoraveloituksena, joten erikseen maksettavaiksi jää oikeastaan vain sellaiset laskut, jotka tulevat kerran vuodessa ja sitten tietysti muut satunaiset laskut.

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Yleensä joo.
Lainat ja vakuutukset menee suoraveloitukseen. Normaalisti makselen muut laskut viimeistään eräpäivänä.

sooda

Alan Parsa
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
PuoliPöhkö sanoi:
Itse maksan sellaiset laskut heti, jotka menevät jonkun pienyrittäjän tai yksityisen ammatinharjoittajan tilille. Se on suora palkka tekijälle.
Sama täällä Muut eräpäivänä. Viimeksi lasku mennyt yli eräpäivän varmaan kymmenen vuotta sitten. Jos silloinkaan. Lähes sairaalloinen suhde maksamiseen ajoissa.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
sooda sanoi:
Sama suhde työntekoon. Pitää tehdä niin ettei kukaan pääse puraisemaan. Vaikka niinhän se kyllä on että tekevälle sattuu ja niille jotka ei tee mitään ei tule virheitäkään.
:ahem:

Albert Park

Well-known member
Sijainti
Täällä!
Menin taannoin pankinjohtajan juttusille jousipyssy tanassa ja onki kourassa ja ihmettelin, että eikös meillä pitänyt tänään olla eräpäivä. Ei ollut äijällä edes Davy Crockett -hattua päässä.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Maksoin Soneran laskun eräpäivänä, en aiemmin moisille halua moista rahatulvaa suoda etuajassa.

Kaktus

Well-known member
Itse pienyrittäjänä olen huomannut, että yksityiset henkilöt ovat maksaneet tunnollisesti. Isot yritykset sen sijaan tuntuvat olevan hitaita ja kankeita laskutettavia. Yksikään lasku ei ole jäänyt maksamatta kyllä vielä, mutta tänään oli ison projektin laskutuksen eräpäivä, mutta vielä ei näy mitään. Toinen iso firma lähetti viikko sitten pyynnön lähettää laskun uudestaan jostain syystä... jostain sössivät sen paperin kanssa

Kaikesta huolimatta teen yhteistyötä mielummin yritysten kanssa. Se on rutiinia niille, kontaktihenkilöt helpompia ja työtehtävät mielekkäämpiä, myös rahallisesti.

Captain Howdy

Well-known member
Kaktus sanoi:
Itse pienyrittäjänä olen huomannut, että yksityiset henkilöt ovat maksaneet tunnollisesti. Isot yritykset sen sijaan tuntuvat olevan hitaita ja kankeita laskutettavia. Yksikään lasku ei ole jäänyt maksamatta kyllä vielä, mutta tänään oli ison projektin laskutuksen eräpäivä, mutta vielä ei näy mitään. Toinen iso firma lähetti viikko sitten pyynnön lähettää laskun uudestaan jostain syystä... jostain sössivät sen paperin kanssa

Kaikesta huolimatta teen yhteistyötä mielummin yritysten kanssa. Se on rutiinia niille, kontaktihenkilöt helpompia ja työtehtävät mielekkäämpiä, myös rahallisesti.
Sähän oot mun KILPALIJA!!!!! Pistin toiminimen pystyyn tossa vuodenvaihteessa. Tai tosin oon kyllä tehnyt enemmän tai vähemmän näitä yksityisenä elinkeinoharjoittajana jo vuodesta 98 asti, mutta nyt olen ihan alvivelvollinen ym. Ja samat jutut on tuttuja kuin sullakin. Isoilla asiakkailla on byrokratiaa enemmän, joten yksi lasku saattaa pyöriä kauankin rattaissa.

Luottotappioita ei silti ole vielä tullut.

Archie

Well-known member
Arvatkaas kuka liittyy joukkoon reilun kuukauden päästä..