Malesian GP 2016 Jälkiturinat

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14972
Ja näin jälkiviisaana voisi tietysti todeta, että erikoisinta ja minun mielestäni omituisinta oli tässä kuluneessa Malesian kilpailussa Sepangin radalla Nico Rosbergin 10 sekunnin aikarangaistuksen pitämättömyys ja lisääminen loppuaikaan muuna aikasakkona.

Kieltämättä Nicon kolari oli kyllä pitkästä aikaa taas sitä malttamatonta ja joskus hieman typerämpää Nico Rosbergia (Espanjan Barcelonassa viimeksi ja sitä ennen joskus hyvin pitkä aika sitten kuitenkin Mersu-ajalla jolloin aivan todella mies itse oli syypää omiin tekoihinsa radalla ansaitusti ilman muuta tekijää tai teknistä vikaa radalla.) ja toisinkin olisi voinut toimia, mutta toisaalta oli kilpa-ajotilanne ja mikäli nyt ihan pakko oli rangaista niin samanlaista voisi sitten peräänkuuluttaa muillekin kuljettajille ja tasapuolisesti kaikille.

Näin ei valitettavasti ole ollut kun tuomaristojen päätökset ovat mitä ovat ja tällä kertaa taisi olla muuan tasoaan tuomarina tai tuomarineuvonantajana ollut ja huonontanut Derek Warwick.

Rangaistuksista puheenollen tästä tilanteesta mahdollisen 5 sekunnin aikarangaistuksen ymmärrän hyvin koska rike on ollut kautta historiansa eli muutamana viime vuonna ja vuosina 1991-1994 ollessaan mukana vähäinen ja senhän voikin sääntöjen mukaan sovittaa myös sääntöjen yhteydessä varikkokäynnilläkin tai aivan kisan lopulla tai 2-3 viimeisen kierroksen aikana pelkkään loppuaikaan tulevana, mutta taitaa olla ensimmäinen kerta näin pitkältä ajalta jolloin 10 sekunnin aikarangaistus tulee vain pelkästään muutoin kärsittäväksi ilman pysähdystä. Toisaalta rangaistus kärsittävänä pysähdyksenä olisi ollut jossain määrin ylilyönti ja nyt taas vuorostaan täysin tai melkein täysin turha rangaistus.

Toisaalta olihan noita vanhemmiltakin ajoilta, mutta tuolloin tiukasti vain mikäli aikarangaistus tuli kerta kaikkiaan liian myöhään tai jo säännöissä sanotun ja vuodesta riippuen 2-3 viimeisen kierroksen ajalta ennen loppua jolloin tuomariston päätöksellä aikasakko voitiin lisätä loppuaikaan vaikka olihan surullisena poikkeuksena muun muassa Michael Schumacher ja Silverstone 1998...

Ferrarin osalta tietysti toivoisi myös Sebastian Vettelin epäonnen loppumistakin välillä, mutta toisaalta taas Kimi Räikköselle tämä on ollut ihanteellista aikaa jonka ainoana harmina on tietenkin ollut sen kaivatun voiton puuttuminen.:(
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös