Validi pointti @freak, taitaa Nico leikata Vettelin renkaaseen
https://youtu.be/n9Q9zvl4cWE
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://youtu.be/n9Q9zvl4cWE
Sent from my iPhone using Tapatalk
Spassahan tilanne oli ihan erilainen ja sielläkin suurin syyllinen kolarointiin oli Vettel eikä Verstappen.Vettelille 3 lähtöruudun rangaistus Japaniin
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/syyllinen-selvilla-vettelille-rangaistus-ensi-kisaan/6100278
Mielestäni lähes identtinen tilanne Span kanssa, mutta tais Verstappen selvitä pelkällä varoituksella? Eikä tainnut saada varoitusta edes siitä vaan peittelyistään...
Taas nähtiin tätä tuomariston kuuluisaa johdonmukaisuutta:thumbdown
Charlien kosto. Ferrari-pojat meni mussuttamaan Charlielle Span jälkeen ja tässä on tulos.Vettelille 3 lähtöruudun rangaistus Japaniin
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/syyllinen-selvilla-vettelille-rangaistus-ensi-kisaan/6100278
Niimpä olikin juu, muistin väärinSpassahan tilanne oli ihan erilainen ja sielläkin suurin syyllinen kolarointiin oli Vettel eikä Verstappen.
Tätä vähän itsekin ihmettelen nyt jälkikäteen kun sanoit. Muistan itsekin tuon et kyseinen muutos tehtiin mut onko näin et siitä on tosiaan luovuttu jo ?Olin edelleen siinä käsityksessä, että raskaankaluston tuleminen hiekka-alueille aiheuttaa aina automaattisesti oikean fyysisen turva-auton kutsumisen radalle, milloin kyseisestä säännöstä on tarkkaan ottaen luovuttu?!?
Mennään semantiikan puolelle selvästi. Minä puhun siitä, että Rosbergiin osuttiin jonkun toisen virheen seurauksesta, mikä on luonnollisesti epäonnekasta hänelle, mikä maksoi 10 pistettä. En rupea arvuuttelemaan sitä, mikä todennäköisyys autolle, johon osutaan niin kuin Rosbergiin osuttiin, on jatkaa ilman vaurioita, koska se ei mielestäni ole keskeisin tekijä. Okei, tietysti siinä on 15 pistettä eroa, mutta toisaalta kuinka suuri todennäköisyys on siinä, että kuskiin ei osuta ekassa mutkassa? 99%? Enemmän?Mites oma logiikkasi sitten toimii? Olisiko Vettel ollut mielestäsi onnekas, jos olisi pystynyt jatkamaan avausmutkan jälkeen? Olisi ollut, kuten Nicokin oli onnekas Kimin kanssa kolaroidessa. Kuten oli Kimikin, vaikkei ollut omaa syytään. Ja Nico startissa. Avautuuko yhtään?
2010 Vettel oli epäonnen sankari ja onnistui siitä huolimatta voittamaan. Ihan eri tilanne kuin 2012.
Aika vastaava rankku minkä bottas sai hamiksen kanssa kolaroinnista.Vettelille 3 lähtöruudun rangaistus Japaniin
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/syyllinen-selvilla-vettelille-rangaistus-ensi-kisaan/6100278
Mielestäni lähes identtinen tilanne Span kanssa, mutta tais Verstappen selvitä pelkällä varoituksella? Eikä tainnut saada varoitusta edes siitä vaan peittelyistään...
Taas nähtiin tätä tuomariston kuuluisaa johdonmukaisuutta:thumbdown
Millä perusteella Rosberg menetti 10 pistettä, jos molemmat olisi tulleet maaliin? Lähdössä jäi selvästi, joten mitään "todisteita" tuohon suuntaan ei ole. Kyllä Hamiltonilla on ollut käsittämätön tuuri. Viime kausina Rosberg on murtunut myös henkisesti ja vauhti ollut kadoksissa, mutta tällä kaudella Hamilton on kärsinyt isosta epäonnesta.Mennään semantiikan puolelle selvästi. Minä puhun siitä, että Rosbergiin osuttiin jonkun toisen virheen seurauksesta, mikä on luonnollisesti epäonnekasta hänelle, mikä maksoi 10 pistettä.
Vetteli on mokaillut monta kertaa tänä vuonna, joten kokonaisuudessaan oikea penalti.Charlien kosto. Ferrari-pojat meni mussuttamaan Charlielle Span jälkeen ja tässä on tulos.
Oikeasti tuo rangaistus tekee kipeää Sebille. Kolmanneksi paras auto ja siihen vielä tuuttaa Forcet tai McLaren/-it eteen parhaassa lykyssä rangaistuksen myötä.
Puhe oli epäonnesta ensimmäisen mutkan tapahtumien suhteen, eli tarkoitin siis tilannetta, jossa mikään muu ei muutu. Tietysti Hamilton oli vielä epäonnekkaampi tässä kisassa.Millä perusteella Rosberg menetti 10 pistettä, jos molemmat olisi tulleet maaliin? Lähdössä jäi selvästi, joten mitään "todisteita" tuohon suuntaan ei ole. Kyllä Hamiltonilla on ollut käsittämätön tuuri. Viime kausina Rosberg on murtunut myös henkisesti ja vauhti ollut kadoksissa, mutta tällä kaudella Hamilton on kärsinyt isosta epäonnesta.
Oisko myös Meksikon Bottas-kolarista tullut Kimille jotain penalttia...Ei Kimiä tuomaristossa sentään sorsita vaan kenties jopa hyötyy reilun kuskin maineestaan. Muutaman kerran on hölmöillyt (Silverstone 2014, Itävalta ja Bottas 2015) mutta ainut penaltti mitä muutamaan vuoteen on tullut, tuli tuosta varikkolinjan rikkomisesta Bakussa ja vaikka se ei ihmeempi rike ollutkaan, se taisi olla ennen kisaa sovittu että tuosta rikkeestä sellainen tulee.
Samaa voisi sanoa myös McLarenista ja Renaultista.Ferrarin budjetilla pitäisi pystyä parempaan.
Ainakin sotkee vaan ihan turhaan omaa keskittymistään ja päätään miettimällä tuollaisia. Se kun vaan on niin että tuuria on kahdenlaista ja nyt tällä kaudella Hamiltonilla on ollut sitä huonompaa. Mutta sekin vaan kuuluu lajiin että välillä tuuri vaihtelee, kyllä Hamilton on saanut oman osansa siitä paremmastakin. Ihan hölmöä lähteä syyttelemään omaa tallia sabotaasista ja pahimmillaan Hamilton sotkee tuolla vaan omaa tekemistään ja pilaa siinä samalla välinsä talliin.Hamilton voi tehdä itselleen karhunpalveluksen salaliittohöpinöillään.
Tämä itseäkin eniten mietitytti että mitä tuossa tilanteessa tapahtui... olisiko Kimi perinteisesti nukkunut tilanteessa.Hyvä kisa ja kerrankin Mersu ei pokkaa kärkisijaa. Harmi vain, että Räikkönen oli taas vain best of the rest, vaikka podiumiinkin olisi ollut täydet mahdollisuudet.
Jotenkin taas tuntui heti virheeltä Kimin ottaminen sisään Rosbergia matkien ja niinhän siinä kävi, että reisille tuo taktiikka meni. Yhden pysähdyksen taktiikalla Rosbergin olisi pitänyt ottaa vajaa 30 sekuntia Kimiä kiinni ja mennä ohi + riski sateelle tai safety carille oli olemassa, jolloin stopin olisi saanut "puoli-ilmaiseksi". Ja niinhän se VSC sieltä sitten lopulta tuli. Nyt mentiin vähän kuin varman päälle ja varmisteltiin nelossijaa samalla toivoen, että josko se Nico ei tällä kerta syöskyisi jarrut sauhuten sisäkurviin, vaikka pulttipyssymieskin osasi ennustaa syöksyn tulevan.
Huomasiko muuten muut siinä lähdön jälkeisessä ensimmäisessä VSC:ssä, miten Verstappen ajoi Räikkösen puskuriin kiinni ennen kuin valot muuttuivat vihreäksi. Vaikka ohitus tapahtui vasta kun VSC poistui, tuntuu oudolta miten Verstappen sai ajettua kovempaa VSC:n aikanakin. Ajoiko Räikkönen jostain syystä vielä hitaampaa kuin VSC:n rajoitus oli ja sitten vielä kämmäsi kiihdytyksen sen poistuttua