Malesian kisa!

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Keken kolumni Iltalehdessä oli kyllä aika.. hyvä :) Ilman sarkasmeja ja silmien pyörityksiä jopa. Äijä ainakin osaa myöntää tilanteen semmoisena kuin se vaikuttaisi olevan..

Paitsi Rubensin rengasvalinnan tuomaa lisähitautta hän ei huomioinut.. toisaalta taas, oikea rengasvalintakin on osa hyvänä kuskina olemista..

En itsekään todellakaan Rubensia Schumin veroisena pitäisi :)
 

Bombay

Well-known member
Liittynyt
21.3.2004
Viestit
139
Luulen ,että Rubens ei ei itse tehnyt rengasvalintaansa vaan
Ferrari teki vain "testityötä" Barrichellon kustannuksella.
Tätä on nähty niin monta kertaa aikaisemminkin, uudet osat mistä ei olla varmoja ruuvataan Rubensin autoon ensin.

Ihmettelen vain miten Barrichellon itsetunto kestää tämän ikuisen nöyryyttämisen , auto on harvoin yhtä luotettava kuin Sumin eikä voitoista saa edes rehellisesti taistella. Ferrari saa kiittää menestyksestään kyllä Barrichelloa yhtä paljon kuin Sumia!
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Bombay sanoi:
Luulen ,että Rubens ei ei itse tehnyt rengasvalintaansa vaan
Ferrari teki vain "testityötä" Barrichellon kustannuksella.
Tätä on nähty niin monta kertaa aikaisemminkin, uudet osat mistä ei olla varmoja ruuvataan Rubensin autoon ensin.

Ihmettelen vain miten Barrichellon itsetunto kestää tämän ikuisen nöyryyttämisen , auto on harvoin yhtä luotettava kuin Sumin eikä voitoista saa edes rehellisesti taistella. Ferrari saa kiittää menestyksestään kyllä Barrichelloa yhtä paljon kuin Sumia!
Näin uskotaan - tarkemmin sanottuna Ferrari tarvitsee tietoa kovemman rengastyypin, mutta samalla uuden rakenteen kestävyydestä silmälläpitäen tulevaa seuraavaa kisaa. Siellä asfaltin oletetaan olevan rakeista ja syövän pehmeätä rengasta liikaa. Nyt sitä tietoa saatiin. Ausseissa puolestaan he saivat vahvistuksen tämän uuden rakenteen ( ja siis leveämpien eturenkaiden ) toimivuudesta joten tällä yhtälöllä Bahrainiin.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Juhis sanoi:







Munkin on pakko sanoa muutama sana tuosta Kimi vs. Ratavalvoja -jutskasta:

Katsoin tuon tapauksen videolta. Kimi aluksi kävelee kohti radalta ulosmenoporttia käsi kypärän lukittimella. Sitten Kimi pysähtyy ja kääntyy kameraa kohti (eli ilmeisesti radan suuntaan katseli) käsi edelleen kypärän lukittimella. Samassa noheva ratavalvoja tulee paikalle, Kimi kääntyy alkuperäiseen menosuuntaansa, ratavalvoja laittaa kätensä ensiksi Kimin oikealle olkapäälle ja siirtää sen samantien Kimin selkään. Tästä Kimi suivaantuu ja tönäisee oikein kunnolla ratavalvojaa joka horjahtaa taaksepäin. Ratavalvoja saa tasapainonsa takaisin ja molemmat jatkavat matkaansa rinnakkain matkaa pois radalta.

Vaikka olenkin samaa mieltä Misa1 kanssa siitä, että varmasti Kimia vitutti ja ratavalvojan olisi pitäyt tajuta se. Mutta kun se on näiden hemmojen tehtävä kuljettaa kuljettaja turvaan, ja Kimi taatusti tietää sen.

Mun mielestä vaikka kuinka Kimiä vituttaa keskeytykset, ei vapaaehtoisesti heille kisaa järjestämässä olleita saa käydä tönimään. Mitä se kertoo Kimistä itsestään, että kun vastoinkäymisiä sattuu ja toiset tekevät vain heille annettua tehtävää, niin heti aletaan tönimääm? Kimille maksetaan tuon, monien ihanneduunin, tekemisestä niin hyvin, että kyllä hänenkin pitäisi osata laskea kymmeneen ennen muiden tönimistä. Mersukaan ei taastusti halua saada leimaa automerkiksi, joka tukee ihmisiä joiden pinna ei kestä vastoinkäymisien hetkellä.

Miltähän VAPAAEHTOISESTI kisaa järjestämässä olleesta ratavalvojasta tuntui, kun häneen aletaan kohdistamaan fyysistä väkivaltaa kun hän tekee hänelle määrättyä tehtävää? Mitä jos kyseinen ratavalvoja olisi tönäissyt Kimia vaikka sen takia, jos Kimi olisi unohtanut laittaa autoonsa ratin takaisin ja olisi näinollen vaikeuttanut heidän työskentelyään? Muutenkin, ratavalvoja saattoi tulkita Kimin pysähtymisen pyynnöksi tulla näyttämään tie ulos täältä...

Mä en voi kyllä mitenkään ymmärtää joidenkin asennetta, että jos vituttaa ja joku ottaa olkapäästä kiinni, niin saisi latoa sitä toista hemmoa päin näköä? Aika vääristynyt maailmankuva kyllä joillakin on, jos esimerkiksi koulussa on saanut huonon arvosanan ja ja se vituttaa. Sitten joku tulee käytävällä kysymään "miten meni?" niin samantien lataisee kysyjää päin näköä ja vielä pitää sitä oikeutettuna.

Harmi vain, että tälläinen seikka jäi niin monelle kisasta päälimmäiseksi mieleen...
Olis vaan tintannu sitä turpaan. Niin olis saatu jotain katsomista tuon jonoajelun sijaan... Toki, työtään se vaan teki.
Kyllä oli puuduttava kisa, ei voi muuta sanoa.
 

Coolman

Well-known member
Liittynyt
28.7.2001
Viestit
121
Sijainti
Southern Sweden
Re: Voittaakohan....

Teemu Puumala sanoi:
Siis ei voi olla totta... On se niin ihmeen kumma kun ne ei saa sitä riivatun myllyä kestämään! Ja jos moottorisäännöt uudistuvat niin sittenhän koneen pitäisi kestää useampi kisa eli toistatuhatta kilometriä... Kumma kun McLaren ei saa autoaan luotettavaksi! No nyt ei tosin kyllä tainnutkaan olla moottoriviasta kyse, mutta auto saisi joskus kestää myös Kimillä. Coulthard sitte kyllä pääsi maaliin... Äiti epäili "kassakaappisopimusta", että olisi sovittu että vain Coulthardin auton luotettavuuteen keskitytään. Tosin olisihan sellainen naurettavaa, koska paha olisi taistella merkkimestaruudesta jos vain toinen auto kestää maaliin.
Teemu, kyllä aivan varmasti ajaisin kilpakuskina nopealla mutta
särkyvällä autolla mieluummin kuin tosi hitaalla mutta luotetavalla.
Saisi edes hetken pysyä kärjessä eikä kyntää loppupäässä.
Voi olla että Kimi haluaa enemmän tehoja kuin Kuutio,
luotettavuuden kustannuksella.
;)
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
mn97 sanoi:
Itse kommentoisin tota kohtausta sillä tavalla, että Kimiähän on hypetetty ns. "icemanikisi" koko hänen formulauransa. En oikein ymmärrä mistä toi sanonta on saanut alkunsa, markkinointia vai mitä? Hän on kaikkea muuta kuin "iceman". Kuumaverinen Espoolainen se on. Tais tässäkin tapauksessa hieman veri kuohahtaa.
"Hän on todellinen Ice Man - jäämies. Ihmiset eivät vain ymmärrä sitä oikein"

Näin sanoi Ron Dennis. Tosin ei Räikkösestä, vaan Häkkisestä hänen voitettuaan toisen maailmanmestaruutensa Suzukassa '99. Häkkiseltä kyllä kyseinen voitto olikin kylmän rauhallinen suoritus.
Taitaa jäämieheksi kutsuminen olla Ronin vakiokommentteja, kuten "naiivi ja epäkypsä hyvällä tavalla".
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Suomen Huippu sanoi:
"Hän on todellinen Ice Man - jäämies. Ihmiset eivät vain ymmärrä sitä oikein"

Näin sanoi Ron Dennis. Tosin ei Räikkösestä, vaan Häkkisestä hänen voitettuaan toisen maailmanmestaruutensa Suzukassa '99. Häkkiseltä kyllä kyseinen voitto olikin kylmän rauhallinen suoritus.
Taitaa jäämieheksi kutsuminen olla Ronin vakiokommentteja, kuten "naiivi ja epäkypsä hyvällä tavalla".
Olihan ilmeistä että Kimi käyttäytyi epäkorrektisti. Toisaalta homma olisi ollut ( tai olisi vieläkin ) ihan jees jos Kimi pyytäisi anteeksi tunteenpaloaan ja lähettäisi hanskat+nimmarin tai jotain. Oleellista siis tässäkin, ei se että osoittautuu epätäydelliseksi ja tekee virheitä vaan kuinka niiden jälkeen käyttäytyy. Toivottavasti talli ohjaa kiireistä nuorukaistaan ja vihjaisee lehdistöllekin. Kaikin parasta jos tämä ele olisi tapahtunut jo paikan päällä mutta tällä kertaa ei.
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Petri L sanoi:
Olis vaan tintannu sitä turpaan. Niin olis saatu jotain katsomista tuon jonoajelun sijaan... Toki, työtään se vaan teki.
Kyllä oli puuduttava kisa, ei voi muuta sanoa.
Mitäs jos se valvoja oliski hakannu Kimin sairaalakuntoon sen jälkeen ku Kimi ois vetäny turpiin.
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
mikæl sanoi:
Näin uskotaan - tarkemmin sanottuna Ferrari tarvitsee tietoa kovemman rengastyypin, mutta samalla uuden rakenteen kestävyydestä silmälläpitäen tulevaa seuraavaa kisaa. Siellä asfaltin oletetaan olevan rakeista ja syövän pehmeätä rengasta liikaa. Nyt sitä tietoa saatiin. Ausseissa puolestaan he saivat vahvistuksen tämän uuden rakenteen ( ja siis leveämpien eturenkaiden ) toimivuudesta joten tällä yhtälöllä Bahrainiin.
Miksi sitten ilmoittivat eri seoksesta? Tai mitä jos vaikkapa Mäccilaareni kokeili Taavetilla samaa juttua, mutta ei vaan sanonu eteenpäin mitään? Ajoivatko kaikki muut toisilleen tallikaverit sitten samoilla kumeilla, tiedetäänkö me sitäkään? Jos eivät niin testasivatko hekin seuraavaa kisaa varten? Joopajoo...
 

jimpo

Well-known member
Liittynyt
28.6.2003
Viestit
283
General FUp sanoi:
Actually on tv, Martin Brundle said that his retirement had something to do with him doing something wrong with the clutch...


...Hyvinkin mahdollista, eikös?
...ja tuolla lausunnollahan ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että Brundle on Coulthardin manageri, eihän?
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
jimpo sanoi:
...ja tuolla lausunnollahan ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että Brundle on Coulthardin manageri, eihän?
Sitähän me emme voi tietää :D Spekuloidaanhan täällä Ferrarin testanneen Barrichellon autolla kumeja Bahrainia varten, joten... ihan pätevää arvelua tämäkin lienee.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Olen kyllä pidemmän aikaa kummastellut, että minkä ihmeen takia ratavalvojien täytyy taluttaa kuskit pois rata-alueelta. Muistaakseni tämäkin valvoja hyökkäsi ikäänkuin puskista (takaa) tarraamaan Kimistä kiinni. Eikö hommaa voisi hoitaa yhtä hyvin niin että valvoja todellakin valvoo että kuski poistuu radalta ja tarvittaessa viittaa suunnan, eikä ole ensimmäisenä retuuttamassa tätä käsipuolesta. Kiinnikäyminen tulisi kyseeseen silloin jos kuski ei jostain syystä suostu poistumaan..
Ehkä hieman yli-innokkuutta ratavalvojaltakin..(?)

Sääliksi kävi Webberiä. Mahtava aika-ajo ja sitten lähdössä tapahtuu jotakin (kuskista riippumatonta?). Eikä siinä vielä kaikki: kumipää Halffi päättää puskea Markin takarenkaan puhki. Eikä siinäkään vielä kaikki: Käydessään vaihtamassa uutta gummia alle, sortuu mies (hermostuksissaan tahi teknisestä viasta) ylinopeuteen varikolla. Eikun vielä kerran pitlane läpi. Ja hyvät katsojat, ei siinäkään vielä kaikki: Tähän mahtavaan kokonaisuuteen saatiin vielä spinni kaupan päälle!
Jos aletaan katastrofista puhua niin puhutaan Webberistä..
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ylen Sankia Priha sanoi:
Olen kyllä pidemmän aikaa kummastellut, että minkä ihmeen takia ratavalvojien täytyy taluttaa kuskit pois rata-alueelta. Muistaakseni tämäkin valvoja hyökkäsi ikäänkuin puskista (takaa) tarraamaan Kimistä kiinni. Eikö hommaa voisi hoitaa yhtä hyvin niin että valvoja todellakin valvoo että kuski poistuu radalta ja tarvittaessa viittaa suunnan, eikä ole ensimmäisenä retuuttamassa tätä käsipuolesta. Kiinnikäyminen tulisi kyseeseen silloin jos kuski ei jostain syystä suostu poistumaan..
Ehkä hieman yli-innokkuutta ratavalvojaltakin..(?)
juuh, samaa mieltä olen itse tuosta tilanteesta, jos kerran on kyseessä tekniseen vikaan keskeytys eikä onnettomuus, ja kuski on jo aitojen takana niin miksi silloin aletaan väkisin käymään käsipuoleen kiinni... kimikin kuitenkin oli jo vaaraalueelta pois, ja käveli kokoajan poispäin...
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Kyseessä oli varmaankin suomalaisen ja malesialaisen kulttuurin yhteentörmäys!

Malesialaiset ovat tottuneempia tungokseen, ja fyysinen koskemattomuus ei ole niin selvä kuin Suomessa.
Jäämies Räkä taas koki taluttamisen hyvinkin loukkaavana.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Eiköhän se oli niin että ratavalvojille on oikein sanottu että kuskit talutetaan mahdollisimman nopeasti pois rata-alueelta, jos vaikka auto leimahtaa liekkeihin tai sitten joku muu auto ajaa ulos. Kuskeillahan on päälimmäisenä ajatuksena se vitutus, eikä se että pitäisi nopeasti päästä pois Saton alta. Esim viime vuonna brasiliassa, jos montoya olisi ollut autostaan ulkona, hän olisi todennäköisesti jäänyt Pizzonian alle. Pizzonia taas olisi voinut jäädä Schumacherin alle, jos häntä ei olisi nopeasti viety pois rata-alueelta. En tiedä sitten mikä teidän mielestänne on tärkeämpää. Se että kuskit saadaan nopeasti turvaan vai se että heitä kohdellaan silkkihansikkain?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
niin, mutta niinku sanottu, Kimihän oli jo aidan toisella puolen kun tuo valvoja tuli kiinni hihaan jos en väärin nähny
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
FO110K sanoi:
niin, mutta niinku sanottu, Kimihän oli jo aidan toisella puolen kun tuo valvoja tuli kiinni hihaan jos en väärin nähny
Mun muistikuvan mukaan ei ollut.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
FO110K sanoi:
niin, mutta niinku sanottu, Kimihän oli jo aidan toisella puolen kun tuo valvoja tuli kiinni hihaan jos en väärin nähny
Ei sillä lopunperin ole merkitystä vaikka Kimi olisi ollut jo hotellissa. Pointti on se ettei vapaaehtoisesti auttamaan tullutta hyväntahtoista ihmistä kannata töniä vitutuksen varjolla, ei varsinkaan 500 miljoonan televisionkatsojan edessä. :thumbdown
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Paniksen ja Massan uskomattomat telemetriatiedot Malesiasta!

Aikamoisia ratin vääntäjiä täytyy näiden kaverien olla!

Ensin Paniksen:



Ja tässä Massan:



Pystyykö edes Schumacher vastaavaan?! :eek!:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös