Malesian kisa!

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
lfb sanoi:
. On se vaan kumma. Ja taas Coulthardilla kesti maaliin asti.
Italioaanot saivat taas lisävahvistusta sille teorialle, että Kimi on kova poika rikkomaan autoja. Eihän tuo voi muusta johtua. :eek!:
 

Tehomylly

Vihainen mies
Liittynyt
24.3.2002
Viestit
610
Sijainti
Tampere
DeepBlue sanoi:
Miksi ihmeessä noiden tyyppien pitää tulla roikkumaan hihaan kiinni?!?
Luin jostain että rataturvamiesten ensisijainen tehtävä on hoitaa kuski välittömästi pois hortoilemasta rata-alueelta. Kuski voi olla sekavassa tilassa onnettomuuden tai vain keskeyttämisfiilisten vuoksi ja siksi ohjausta poistumisreitille annetaan sananmukaisesti kädestä pitäen.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Kyllä tää kisa aivan kohtalainen oli. Alussa oli hyvää kilvanajoa johtuen sateesta, heikoista lähdöistä ja aika-ajohässäköistä. Kyllä sitä seurasi aivan mielellään.

Schumacher voitti, mutta kisa oli suht tiukka siihen asti kunnes Montoya tuli varikolta Barrichellon taakse. Siinä meni sitten niin paljon aikaa, että Schumi karkasi liiaksi.

Williamsin esitys oli kaksijakoinen. Montoya oli aivan huippuvauhdissa, mutta Ralf oli paljon hitaampia. Tiedä sitten, oliko tiimillä tietoa Ralfin koneongelmista jo aikaisemmin. BMW:n konerikko oli vähän yllättävä, mutta noita sattuu kaikille kauden aikana. Jos tuo jää ainoaksi, niin se on hyvä juttu.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
lfb sanoi:
On se vaan kumma. Ja taas Coulthardilla kesti maaliin asti.
Onko se pelkkää sattumaa vai onko Kimin kohdalla mahdollisesti Kimin omasta tahdosta otettu suurempi riski?
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Hieno kisa. :thumbup:

Kimin keskeyttäminen jäi kyllä harmittamaan. Samoin Alonson panos oli pettymys, tais olla Sato ihan Alonson takana ennen kuin sen auto hajos.. eli ei kauheen kovaa Fernando päästelly. Muutenkin tais Renault näyttää todellisen tasonsa. Panis'n kruisailu oli huvittavaa :D Ja mielenkiinnolla odotan mitä ongelmia Rubensin autossa oli tällä kertaa.

Buttonin kolmossija oli kisan parasta antia Mclarenin nopeuden lisäksi. Kyllä Mersulla vielä ajetaan voitosta tälläkin kaudella, mestaruudesta tuskin, mikäli auto numero yksi jatkaa tuolla luotettavuudella.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Olikohan autossa jotain vialla jo alussa vai menikö lämmittelykierroksen pyörähdys ihan Kimin omaan piikkiin. Tuokin oli sellainen moka, että italialaiset siitä varmasti riemuitsevat.
 

Siankarlo

Well-known member
Liittynyt
10.3.2002
Viestit
314
Sijainti
Finland
Nolo temppu kimmeliltä.Olis ratavalvoja edes tuppannu kimittäjää kunnolla turpaan .KÄYTÖSTAVAT !
 

DeepBlue

Well-known member
Liittynyt
4.12.2003
Viestit
153
Tehomylly sanoi:
Luin jostain että rataturvamiesten ensisijainen tehtävä on hoitaa kuski välittömästi pois hortoilemasta rata-alueelta. Kuski voi olla sekavassa tilassa onnettomuuden tai vain keskeyttämisfiilisten vuoksi ja siksi ohjausta poistumisreitille annetaan sananmukaisesti kädestä pitäen.
Joo noinhan se on. Oikeastaan sen tiesinkin mutta pitäisi kai sitä ymmärtää ettei fiilikset ole parhaimmillaan keskeytyksen jälkeen ja tarvitseeko sitä kädestä ottaa kiinni? Eikö voi vaan sanoa että "TÄNNEPPÄIN" :wink:
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
belated sanoi:
Muutenkin tais Renault näyttää todellisen tasonsa. Panis'n kruisailu oli huvittavaa :D Ja mielenkiinnolla odotan mitä ongelmia Rubensin autossa oli tällä kertaa.
Minä taas varmistuin siitä, että Renault kuuluu tällä kaudella kolmen parhaan joukkoon. Jos Alonson aika-ajo olisi eilen onnistunut yhtä hyvin kuin se onnistui pyörähdykseen asti, niin Alonso olisi todennäköisesti ollut tänään pallilla. Tällä hetkellä nokkimisjärjestys on mielestäni Ferrari, Renault, Williams, BAR ja McLaren.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
DeepBlue sanoi:
Joo noinhan se on. Oikeastaan sen tiesinkin mutta pitäisi kai sitä ymmärtää ettei fiilikset ole parhaimmillaan keskeytyksen jälkeen ja tarvitseeko sitä kädestä ottaa kiinni? Eikö voi vaan sanoa että "TÄNNEPPÄIN" :wink:
Melko vähiin ovat puheenaiheet nyt jääneet.

Jokuhan voisi järjestää pollin siitä onko Kimi nyt mulkku, vai oliko hänen tönäisynsä oikeutettu :D
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Hurmurisija sanoi:
Onko se pelkkää sattumaa vai onko Kimin kohdalla mahdollisesti Kimin omasta tahdosta otettu suurempi riski?
Sanoisin tohon, että todennäköisesti Kimi on DC:tä huomattavasti nälkäisempi kuljettaja. Kimiä ei kiinnosta taistella sijoista 5-12, eikä tämä luota siihen että muut keskeyttävät edeltä. (jos siis auto ei olisi kilpailukykyinen taistelemaan paremmista sijoista ).

Kaikesta huolimatta Mäcin pitäisi kestää riippumatta siitä miten paljon ruuvia on uskallettu kiristää.
 

DeepBlue

Well-known member
Liittynyt
4.12.2003
Viestit
153
Siankarlo sanoi:
Nolo temppu kimmeliltä.Olis ratavalvoja edes tuppannu kimittäjää kunnolla turpaan .KÄYTÖSTAVAT !
Kylläpä haluaisin nähdä sinut Kimin tilalla taistelemassa ensin edes kohtalaisen hyvästä sijoituksesta ja sitten vähän ennen maalia kun moottori hajoais, tulisin sun hihaan roikkumaan ku nousisit autostas!!! Olis se kiva nähdä kuinka itse reagoisit!
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Hurmurisija sanoi:
Onko se pelkkää sattumaa vai onko Kimin kohdalla mahdollisesti Kimin omasta tahdosta otettu suurempi riski?
Jaa-a. Niinhän sitä sanotaan ettei kuski pysty konetta rikkomaan, mutta nykyään kun vaihtaminenhan on taas kuskista kiinni niin ehkä Kimi ajoi niin kovaa kuin ikinä pystyi ja DC taas alkoi säästelemään jo kun tilanne rauhottui.

Ei sillä että kyllähän koneen tulee kestää täysiä ajo ja turha tuonne on mennä säästelmään, mutta en pidä mahdottomana sitä että Kimin kohdalla ajettiin suuremmalla riskillä.
 

Tehomylly

Vihainen mies
Liittynyt
24.3.2002
Viestit
610
Sijainti
Tampere
Mursu sittenkin syytön?

Jahas.

Kimin mukaan syypää keskeytykseen olikin vaihdelaatikko eikä mursun V8.
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
Oli sentään kiinnostavampi kisa kuin Australian GP. Nyt tuli katsottua siihen saakka, että ruutulippu heilui. Sitten tuli vältettyä Schumin juhlimiset, sitten katsottua Buttonin autostanousu & juhlinta (jostain kumman syystä "hieman" kiinnostavampaa kuin Schumin vastaava) ... ja siinäpä se.

Kisan huvittavinta antia tarjosi ... ei Mersun / Mäkkärin poksahtelu, vaan Toyota & Panis :p

Harmi, että Webberin kisakin meni penkin alle - ja että Montoya ei pystynyt tiukemmin hiillostamaan Schumia. Ehkä se oli "kova kamppailu" (ei kylläkään katsojalle siltä näyttänyt) ... taas kun Schumi lehdistötilaisuudessa selitteli jotain että "it was a very tough race until the end, really" - alkoi vaan tuntumaan että joo-o :eek: :doubtful:

Kimin keskeytys ei oikeastaan aiheuttanut mitään erityisempää reaktiota - sitä oli jo valmiiksi asennoitunut siihen, että moottori paukahtaa jossain välissä. Taitaa olla Kimin uran tähän mennessä hankalin tilanne meneillään - pysyä motivoituneena ja taistelutahtoisena auton hajotessa kisasta toiseen.
 

Maranelloman

Well-known member
Liittynyt
3.9.2000
Viestit
332
Shammy sanoi:
Harmittaa Webberin suorituskin jonkin verran, oisin toivonu sitä palkintopallille.

Ihme tuuria kun
1.) lähdössä tippuu 15 sijaa
2.) rengas puhkeaa
3.) saa varikon ylinopeudesta läpiajorangaistuksen
4.) ajaa ulos, eikä saa autoaan liikkeelle enää hiekalta

:(

Vinkki; Tekemällä työt kunnolla tehtaalla ja testijaksoilla, niin tuurin osuus lopputulokseen vähenee huomattavasti. Ja toisaalta, kuskeissakin on eroja...
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Re: Mursu sittenkin syytön?

Tehomylly sanoi:
Jahas.

Kimin mukaan syypää keskeytykseen olikin vaihdelaatikko eikä mursun V8.
Sehän on mukavaa, että vikoja ilmenee monipuolisesti, niin ei suunnittelupuolenkaan tarvitse keskittyä vain yhteen ongelmaan.
 
Ylös